زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» تله تایپ » نماینده رشت: ممنوعیت ورود و خروج در همه استان‌های کشور اعمال شود
تاریخ انتشار : 2020/11/18 - 12:11
 کد خبر: 121924
 103 بازدید

نماینده رشت: ممنوعیت ورود و خروج در همه استان‌های کشور اعمال شود

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید دو هفته آینده و در زمان اعمال محدودیت‌های سختگیرانه ممنوعیت ورود و خروج به تمامی استان‌ها اعمال شود تا بتوان زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کرد.

نماینده رشت: ممنوعیت ورود و خروج در همه استان‌های کشور اعمال شود

محمدرضا احمدی با اشاره به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در دو هفته آینده در کشور برای قطع زنجیره شیوع کرونا گفت: کشته شدن بیش از ۴۵۰ نفر از هموطنان در روز تاسف آور است طبق برخی گزارش‌ها آمار مبتلایان و کشته‌ها در کشورمان از حد متوسط جهانی بیشتر شده که برای مقابله با آن باید همه مردم کمک کنند.

وی اضافه کرد: دولت تعطیلی دو هفته‌ای را برای قطع زنجیره کرونا در نظر گرفته که تصمیم خوبی است اما به جای آنکه استان‌ها به رنگ‌های مختلف تقسیم شده و اجازه ورود و خروج به برخی از آنها داده شود، باید ممنوعیت تردد در این مدت در تمامی کشور اعمال شده تا با این سختگیری بتوان جلوی شیوع بیشتر کرونا را گرفت.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان یادآور شد: چند هفته گذشته که ممنوعیت تردد اعمال شده بود در استان گیلان اجازه خروج می‌دادند اما پلاک‌های غیربومی حق ورود به این استان‌ها را نداشتند این باعث می‌شود که باز هم زنجیره انتقال کرونا قطع نشود به همین دلیل به جای این کار باید ممنوعیت کلی ورود و خروج در تمامی کشور اعمال شده و مقداری سخت بگیریم تا جلوی اشاعه کرونا را بگیریم. ادارات و سازمان‌ها تعطیل می‌شود اما رفت و آمد در استان‌ها وجود دارد که این درست نیست.

احمدی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها برای آگاه بخشی مردم اظهار کرد: هرچقدر دولت جریمه‌هایی برای متخلفان کرونایی تعیین کند و محدودیت‌هایی هم ایجاد شود تا وقتی مردم نخواهند پروتکل‌ها را رعایت کنند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. از رسانه‌ها می‌خواهیم که فرهنگ سازی کرده و مردم رعایت کنند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار ضعیف جامعه همزمان با اعمال محدودیت‌ها گفت: برخی از مردم روزانه درآمد کسب می‌کنند پس اگر نتوانند در طول روز مشغول به کار باشند عملا با مشکل معاش و تامین خورد و خوراک مواجه می‌شوند پس دولت باید فکری به حال این قشر از جامعه بکند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه