زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » اولین کاری که بایدن باید انجام دهد
تاریخ انتشار : 2020/11/17 - 11:20
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121733
 111 بازدید

یک کارشناس مسائل بین الملل تشریح کرد

اولین کاری که بایدن باید انجام دهد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: اولین کاری که بایدن باید انجام دهد این است که اعتبار آمریکا را به جامعه جهانی برگرداند.

اولین کاری که بایدن باید انجام دهد

عماد آبشناس در ارزیابی خود از سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بایدن برای دوره ریاست‌جمهوری‌اش اعلام کرده، گفت: یکی از موضوعاتی که اعلام شده بازگشت آمریکا به برجام است در حالی که مساله اصلی این نیست، مساله اجرای تعهدات آمریکا در برجام است، در واقع صرف اعلام بازگشت به برجام گرچه دیدگاه مثبتی است اما اهمیت در این است که آمریکا تعهداتش مبنی بر برداشتن تمامی تحریم ها را انجام دهد، بایدن در برنامه های خود بیان کرده که قصد دارد فشارها را به فشارهای هوشمند تبدیل کند و یا این که می خواهد در رویکرد رفتاری آمریکا نسبت به ایران تغییر ایجاد کند.
وی تصریح کرد : مساله دیگر این است که چه تضمینی برای این قبیل سیاست های آمریکا وجود دارد؟ ممکن است بعد از بایدن، چند سال بعد فرد دیگری به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود چه تضمینی است که تعهدات انجام شده را زیر پا نگذارد.
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد : امروز اعتبار بین‌المللی آمریکا از بین رفته نه فقط نسبت به ایران بلکه در قبال سایر کشورها هم این گونه است، زیرا ترامپ از بسیاری از تعهدات خارج شد و کسی هم نتوانست کاری انجام دهد، بنابراین اولین کاری که بایدن باید انجام دهد این است که اعتبار آمریکا را به جامعه جهانی برگرداند، اگر نه که بازگشت به توافق هسته ای بخش دیگری از برنامه هایش است.
آبشناس همچنین بیان کرد: خصومت سیاستمداران آمریکایی با ملت ایران دیرینه بوده و مساله جدیدی نیست، طی این سال ها هم رفتار و رویکرد آن‌ها را دیده‌ایم و ادامه هم دارد، در هر حال امیدواریم که این مساله در نهایت به جایی برسد که تمام شود.
وی در پایان گفت: طبیعتا در نظام بین‌الملل، ایران هم یکسری تعهدات دارد که قبلا هم پایبندی خود را نسبت به تعهداتش نشان داده، اما اگر آمریکا به تعهدات پایبند باشد ایران هم اینگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه