زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » معاملات به کف رسید/ بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در بازار طلا
تاریخ انتشار : 2020/11/15 - 14:49
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121413
 102 بازدید

رییس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

معاملات به کف رسید/ بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکنون نه خریداران و نه فروشندگان تکلیف خود را نمی‌دانند و هر دو طرف احساس می‌کنند، ممکن است از نوسانات و بازار عقب بمانند.

معاملات به کف رسید/ بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود :خرید و فروش مصنوعات به کف رسیده و در روزهای اخیر نیز خرید و فروش سکه به دلیل نوسان حاکم بر بازار به شدت ماهش یافته است چرا که برخی از ترس کاهش بیشتر قیمت نمی‌خرند و همین مساله وضعیت را غیرعادی کرده است.

وی درباره قیمت‌های امروز گفت: قیمت هر سکه امامی برابر است با ۱۲ میلیون و ۶۰۰هزار تومان و سکه بهارآزادی نیز ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

ابراهیم محمدولی تاکید کرد: نیم سکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی هم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد می شود.

وی بیان کرد:‌ قیمت طلای آبشده یا مثقال نیز ۵ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۷۳۰ تومان فروخته می شود.

وی تاکید کرد: این رقم‌ها در اصل قیمت‌های اولیه بازار سکه و طلاست و در طول روز به حتم شاهد نوسانات و تغییرات قیمتی خواهیم بود.

محمدولی گفت:‌ روز گذشته تقریبا آرام‌ترین روز بازار بود زیرا تغییر و تحولات در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی که اتفاق می افتد، بر بازار سکه و طلا تاثیرگذار است و ما به عنوان صنف طلا سال‌هاست که در رکود به سر می‌بریم و تغییر و تحولات و نوسانات سبب شده تا همان میزان ۱۰ تا ۱۵ درصدی که مراجعه کننده داریم اکنون در بلاتکلیفی به سر ببرند.

وی توضیح داد: اکنون نه خریداران و نه فروشندگان تکلیف خود را نمی‌دانند و هر دو طرف احساس می‌کنند، ممکن است از نوسانات و بازار عقب بمانند.

محمدولی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که اقتصاد کشور آنچنان قوی شده باشد که در برابر اخبار ایران و سایر کشورها، ماندگار و مقاوم باشد زیر برای ما چه فرقی می کند که در آمریکا چه اتفاقی می افتد و اقتصاد باید راه خود را طی کند و تولید و صادرات کشور باید به کار خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: رابطه‌ها و ارتباطات را باید برقرار و تقویت کرد.میلیون‌ها نفر جمعیت در کشورهای اطراف ما ( اطراف خیلج فارس، خاورمیانه، کشورهای بلوک شرق) حضور دارند که می توانیم ارتباطات خوبی با این کشورها برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم از این پس شاهد خوش سلیقگی در این مسیر باشیم و فراموش نکنیم که همیشه باید بازار خود را داشته باشیم.

محمدولی درباره امکان صادرات طلای ایران به سایر کشورها توضیح داد: به دو نکته باید توجه شود، نخست اینکه به لحاظ تاریخ و فرهنگی که داریم و قدمت برای کشور مزیت محسوب می شود تا این هنر زیبا را به سایر کشورها ارسال کنیم در گذشته نه چندان دور بخشی از بازارهای جهانی از ما خرید می کردند و مصنوعات طلای ایران صادر می شد اما ما کند عمل کردیم و آن کشورها با سرعت بسیار زیاد از ما پیشی گرفتند و در حال تسخیر بازارهای مختلف هستند و برای هر لحظه و ساعت خود برنامه دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این زمینه ما برنامه نداشتیم در عین اینکه متولیان امر و کسانی که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند، غفلت کرده‌اند و به طلا به عنوان یک کالای غیرضرور و تجملی نگاه می‌کنند بدون اینکه بدانند در درون و ذات طلا چه نکته‌های مهمی نهفته و چه مزایایی می تواند برای کشور داشته باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: بعد از سالیان طولانی نتوانسته‌ایم متولیان و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند را آگاه کنیم به این نکته که صنف طلا و صنعت طلا و این فلز در کل ایران دارای فاکتورهای مثبتی است.

وی عنوان کرد:‌شاید بتوان گفت اهمیت صادرات ارزی حاصل از تولید مصنوعات طلا آنچنان است که می تواند بالاتر از صادرات نفت برای کشور درآمدزایی کند و قابلیت دارد تا در درآمدهای عمومی کشور به خود جدول و بودجه اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : اسلایدر اصلی , اقتصادی , بازار , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه