زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » نخستین رزمایش‌ مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر
تاریخ انتشار : 2020/11/15 - 10:26
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121303
 103 بازدید

نخستین رزمایش‌ مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر

ارتش مصر از آغاز رزمایش‌های مشترک میان مصر و سودان خبر داد که این جدیدترین نشانه‌ از تعمیق روابط امنیتی میان این دو کشور همسایه نیل است.

نخستین رزمایش‌ مشترک مصر و سودان پس از برکناری البشیر

به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش‌های مشترک که با نام “عقاب‌های نیل ۱” در سودان برگزار می‌شود، تا ۲۶ نوامبر ادامه دارد.

این رزمایش‌ها شامل تمرین برنامه ریزی، مدیریت فعالیت‌های جنگی و گروه‌های کوماندو که به مأموریت‌های جستجو و نجات می‌پردازند، می‌شود.

منابع گفتند که اسکادران‌های مصری از جمله جنگنده‌های میگ ۲۹/ ام ۲ ساخت روسیه در این رزمایش‌ها شرکت می‌کنند.

این رزمایش‌ها که توسط نیروهای ویژه و هوایی مصر و سودان برگزار می‌شود، اولین رزمایش‌های مشترک از زمان برکناری عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در سال گذشته است.

این ابتکار عمل نظامی مشترک نیز بعد از کمتر از یک ماه از اعلام آمادگی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جهت برداشتن نام سودان از کشورهای حامی تروریسم صورت می‌گیرد که این اقدام راه را برای پیوستن این کشور آفریقایی به جامعه بین الملل هموار می‌سازد.

این رزمایش همچنین در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای روزافزون در میان کشورهای اطراف روز نیل انجام می‌شود.

درگیری‌ها میان اتیوپی و منطقه‌ای در اریتره که در چهارم نوامبر آغاز گشته است، نیز به کشته شدن صدها تن انجامیده و نگرانی‌هایی را از وقوع جنگ احتمالی در منطقه شاخ آفریقا را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

سیاست خارجی بایدن مشابه دوران اوباما

اندازه ترکیه و گرجستان نیستیم؟!

پاپ فرانسیس به بایدن تبریک گفت


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه