زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » سیاست خارجی بایدن مشابه دوران اوباما
تاریخ انتشار : 2020/11/14 - 17:34
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121274
 121 بازدید

سیاست خارجی بایدن مشابه دوران اوباما

وزیر امور خارجه روسیه دیدگاهش را درباره سیاست خارجی اتخاذی دولت بایدن مطرح کرد. سرگئی لاوروف گفت که فکر می‌کند سیاست خارجی آمریکا در دولت جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب این کشور به‌ویژه درباره خاورمیانه و تغییرات آب و هوایی مشابه سیاست دولت باراک اوباما خواهد بود.

سیاست خارجی بایدن مشابه دوران اوباما

به گزارش الجزیره، روابط روسیه و آمریکا در دوران باراک اوباما به شدت تیره شده بود و این امر عمدتا ناشی از ماجراجویی‌های روسیه در اوکراین بود که موجب شد تا دولت اوباما، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کند. لاوروف در سال ۲۰۱۷، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را فردی خواند که قلبی کوچک دارد که مملو از انتقام است. او گفته بود که رئیس‌جمهور وقت آمریکا بمب ساعتی در روابط آمریکا و روسیه کار گذاشته است. وی مدعی بود که چنین چیزی را از برنده صلح نوبل انتظار نداشته است. در این راستا کاخ کرملین هنوز به پیروزی بایدن واکنش نشان نداده است و می‌گوید که منتظر نتیجه رسمی می‌ماند. ترامپ از نظر قانونی قصد دارد نتیجه انتخابات را به چالش بکشد و برای همین مسکو می‌گوید منتظر نتیجه قانونی است.

در ماه اکتبر پوتین گفت که در تیم بایدن اظهارات ضدروسی شدت بیشتری گرفته است. البته او تصریح کرد که با هر رئیس‌جمهوری در آمریکا کار می‌کند اما ترامپ را مورد ستایش قرار داد؛ چرا که مرد مونارنجی فعلی کاخ سفید گفته بود که دنبال رابطه بهتر با روسیه است. پوتین همچنین گفت که سخنان بایدن در مورد گسترش قرارداد منع تسلیحات هسته‌ای می‌تواند نشانه‌ای از همکاری‌های دو کشور در آینده باشد. در چند هفته اخیر رهبر روسیه کمی از لحن دوستانه‌اش در مورد ترامپ کاسته و با بایدن گرم‌تر گرفته است. او گفته است که هیچ گذشته تاریکی درخصوص هانتر بایدن وجود ندارد. هانتر بایدن، فرزند جو بایدن عضو هیات‌مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین بود که بنابر فشارهای دونالد ترامپ، قرار بود که در کی‌یف یک پرونده علیه او و فساد خانواده‌اش که شامل جو بایدن می‌شد به راه بیفتد. اما موضوع به نتیجه نرسید و در نهایت فشارهای ترامپ به دولت اوکراین به استیضاح خود رئیس‌جمهوری آمریکا در داخل این کشور منجر شد. البته دعوای ترامپ و بایدن بر سر پسر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در کارزار انتخاباتی هر دو طرف ادامه پیدا کرد. هیچ مدرک مستدلی در مورد پرونده هانتر بایدن از سوی ترامپ ارائه نشده و حالا پوتین نیز در این پرونده به سمت بایدن متمایل شده است.

با این حال پوتین به‌طور رسمی به بایدن تبریک نگفته و منتظر نتیجه رسمی مانده است. نیویورک‌تایمز هفته گذشته در یک گزارش پیش‌بینی کرده بود که سکوت پوتین درباره پیروزی بایدن می‌تواند نشانه بدی برای پرتنش شدن رابطه روسیه و آمریکا در دوران بایدن باشد. این در حالی است که چهار سال پیش ساعاتی پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده شد، یک پیام تبریک منتشر کرد. سرگئی مارکوف، یک تحلیلگر برجسته طرفدار کرملین، در توضیح تفاوت در تبریک‌گویی‌های رئیس‌‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ گفت: «پوتین یک سرباز خوب است و دم خود را در مقابل دشمنانش تکان نمی‌دهد.» به گفته ناظران نشانه‌های اولیه حکایت از این دارد که رئیس‌جمهوری روسیه خود را برای یک خصومت عمیق آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه