زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » ترامپ:واکسن کرونا دستاورد دولت من بود/زمان مشخص می‌کند چه‌کسی در ژانویه کاخ سفید را اداره می‌کند
تاریخ انتشار : 2020/11/14 - 17:00
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121259
 108 بازدید

ترامپ:واکسن کرونا دستاورد دولت من بود/زمان مشخص می‌کند چه‌کسی در ژانویه کاخ سفید را اداره می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا که درگیر اثبات ادعای تقلب انتخاباتی است، پس از آنکه اعلام شد یکی از شرکت‌های آمریکایی ۹۰ درصد مسیر تولید واکسن را پیموده است، اعلام کرد: مدیریت من بزرگترین تحرک تاریخ را با ساخت سریع‌ترین واکسن در تاریخ آغاز کرد.

ترامپ:واکسن کرونا دستاورد دولت من بود/زمان مشخص می‌کند چه‌کسی در ژانویه کاخ سفید را اداره می‌کند

وب سایت خبرگزاری رویترز گزارش داد:دونالد ترامپ عصر جمعه در یک نطق تلویزیونی که در کاخ سفید انجام شد، از نظر روش ساخت و زمان تایید آن، نسبت به گذشته بی‌سابقه است. اعدادی که هیچ کسی قبل از این ندیده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا که ویروس کرونا را یک ویروس چینی نامید، ادامه داد: در ماه ژوئیه ، دولت من برای تامین واکسن با شرکت فایزر به توافق رسید تا برای تولید ۱۰۰ میلیون دز واکسن، حمایت لازم را به عمل آورد.

ترامپ واکسن تولیدی شرکت فایزر را ۹۰ درصد موثر دانست و اظهار کرد: هیچ کسی فکر نمی‌کرد آنها به چنین سطحی برسند. گزینه تولید کوتاه‌تر وجود دارد و دولت من عرضه رایگان این واکسن را ممکن خواهد ساخت.

وی که بارها از ناپدید شدن کرونا سخن گفته بود اما در عمل آمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا افزایش یافت، ادامه داد: آن به طرز فوق‌العاده‌ای کاهش خواهد یافت. دولت من در توزیع این واکسن مشارکت می‌کند و آمار آن به سرعت کاهش می‌یابد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در کمتر از یکسال موفق به ساخت واکسن شده‌اند، اضافه کرد: معمولا ساخت واکسن‌ها ۱۲ سال طول می‌کشد اما ما در کمتر از یکسال این کار را انجام دادیم. این کار پنج برابر سریع‌تر از پیشرفت واکسن در این کشور است.

ترامپ این اقدام را باورنکردنی دانست و اظهار کرد: سه واکسن دیگر در مرحله نهایی هستند و تا چند هفته دیگر خواهند رسید. ارسال آن هم گسترده و سریع خواهد بود. در ابتدا به گروه‌های امدادی و سپس به سالمندان و آمریکایی‌های در معرض خطر بالا تحویل داده خواهد شد.

وی بار دیگر مدعی شد ۹۹.۸ درصد مبتلایان زیر ۵۰ سال بهبودی کامل می‌یابند و گفت: ما آمار بستری‌شدگان و فوتی‌ها را کاهش می‌دهیم. آمار مبتلایان به دلیل تعداد بالای آزمایش‌هایی است که انجام می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با تایید نهایی واکسن، میلیون‌ها دز پشت درب منازل خواهند بود، اظهار کرد: در آوریل (اواخر فروردین ۱۴۰۰) واکسن برای همه مردم آماده می‌شود به جز ایالت‌هایی همچون نیویورک که تصمیم گرفته‌اند به دلایل سیاسی، آن را مناسب ندانست.

ترامپ در اظهاراتی که به روشنی در پی تحریک مردم نیویورک بود که عمدتا دموکرات هستند، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم این واکسن را برای ایالت‌هایی بفرستیم که نمی‌خواهند آن را به دست مردمشان برسانند. من می‌دانم که نیویورکی‌ها آن را می‌خواهند اما فرماندار باید به ما بگوید که چه زمانی آماده است.

وی همچنین وضعیت اقتصاد در دوران خود را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و بدون ذکر دلایل افزایش نرخ بازار سهام پس از انتخابات، اظهار کرد: امروز نرخ سهام افزایش داشت، ما توانستیم ۱۳ میلیون شغل ایجاد کنیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
اظهار نظر مبهم درباره دولت آینده

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از تعطیلی کسب و کار در ایالت‌های مختلف بار دیگر بر مخالفت خود با این کار به دلیل آسیبی که به اقتصاد آمریکا وارد می‌سازد، گفت: در دولت من چنین اتفاقی نمی‌افتد و در آینده هم کسانی که می‌دانند چه دولتی سرکار خواهد بود، من حدس می‌زنم و در آینده به شما خواهم گفت.

ترامپ افزود: می‌توانم بگویم که این دولت به سمت تعطیلی نخواهد رفت. تعطیلی باعث هزینه زندگی‌ها و ایجاد مشکلات زیاد خواهد شد.هیچ کس نمی داند دولت بعدی چه کسی است.زمان مشخص می کند چه کسی در ژانویه کاخ سفید را اداره می کند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه