زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » وضعیت حضور کارکنان در ادارات و تردد خودروها از اول آذر ماه
تاریخ انتشار : 2020/11/14 - 15:13
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121209
 106 بازدید

مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شد

وضعیت حضور کارکنان در ادارات و تردد خودروها از اول آذر ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات امروز جلسه ستاد و تصویب کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا، گفت: این طرح از شنبه اول آذرماه آغاز می شود.

وضعیت حضور کارکنان در ادارات و تردد خودروها از اول آذر ماه

دکتر علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: امروز بحثهای مختلفی در جلسه مطرح شد. با شروع فصل سرما در اروپا و آمریکا و آسیا میزان شیوع کرونا و ابتلا به آن به صورت شتابنده بالا می رود و الان میزان مرگ و میرهای روزانه در بسیاری از کشورها به مرز هزار نفر و بیش از آن رسیده و برای اولین بار در آمریکا نیز ابتلای روزانه بیش از ۱۸۰هزار مبتلا وجود داشت.

وی افزود: در کشور ما هم میزان موارد ابتلا بسیار بالا رفته و مرگ و میر هم افزایش یافته است. البته ظرفیت تستهای تشخیص کرونا از روزانه ۲۳ هزار تست را به بیش از ۴۰هزار تست در روز رساندیم. به همین دلیل میزان شناسایی بیماران بالاتر رفته است.

رییسی با اشاره به تاکید اعضای ستاد بر رعایت پروتکلها افزود: رییس جمهور تاکید کردند که به سرعت باید خدمات دولت الکترونیک را توسعه دهیم و از تجمعات و ترددها جلوگیری شود؛ چراکه این موضوع یکی از راهکارهای مهم در کنترل شیوع بیماری در سطح کشور است. همانطور که این تجربه را فروردین و اردیبهشت ماه در کشور داشتیم و همه دستگاه ها و مردم و نیروها پای کار بودند و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم. مجددا تاکید شد که همه دستگاه ها پای کار آیند و همه نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: هر تصمیمی که در ستاد ملی می گیرند بر این اصول استوار است که مردم می توانند با رعایت پروتکلها و کاهش تردد و تجمعات قطعا باعث شوند که میزان شیوع بیماری پایین آید. اما هر گاه رعایت پروتکلها دچار اختلال شود و تجمعات و مهمانی های خانگی و سفرها شکل می گیرد میزان ورودی به بیمارستانها به قدری می شود که شاید قابل تحمل نباشد. به همین دلیل کشورها مجبور می شوند در چنین شرایطی ایجاد محدودیت هایی را انجام دهند. در این محدودیتها ما حدود سه هفته پیش ۴۳ شهرستان را محدودیت شدید ایجاد کردیم و بعد از آن هم ۴۶ شهرستان اعمال محدودیت شدند. نتیجه ارزیابی ها نشان می دهد محدودیت های ایجاد شده کارساز بوده و به همین دلیل طرح جامعی آماده شد و امروز مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این طرح طرحی هوشمند و پویا است و بر اساس بررسی های وزارت بهداشت از بار بیماری و میزان بستری روزانه بیماران در شهرستانها صورت گرفته است. این طرح شهرستانها را به سطح هشدارهای مختلفی در می آورد. در این زمینه سه سطح هشدار تعریف شد. سطح هشدار سه شامل شهرها و شهرستانهای قرمز، سطح هشدار دو شامل شهرها و شهرستانهای نارنجی و سطح هشدار یک شامل شهرها و شهرستانهای زرد هستند.

رییسی گفت: بر اساس این رنگ بندی ها و متناسب با هر وضعیت، محدودیتهایی اعمال می شود که می بایست به طور قطع اعمال شود و حدود دو هفته زمان لازم است که ارزیابی کنیم و ببینیم این اعمال محدودیت ها تا چه اندازه موثر بوده و بر اساس آن نیاز به تمدید و تشدید و یا بالعکس نیاز به تسهیل دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: واقعیت این است که هدف در این محدودیت ها، تعطیلی کسب و کار مردم نیست ولی جاهایی مجبوریم به خاطر عدم رعایت پروتکلها و بار زیاد بیمارستان ها اعمال محدودیت کنیم. به طور مثال اگر شهرستانی در وضعیت سطح هشدار سه قرار گیرد در این وضعیت به جز مشاغل خیلی ضروری که مربوط به تهیه مایحتاج ضروری مردم، امنیت و سلامت می شوند، بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. همچنین بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت، این تعطیلی ممکن است دو هفته یا کمتر و بیشتر طول بکشد.

وی گفت: در ارزیابی اولیه شاید بیش از ۱۰۰ شهرستان مشمول محدودیتهای سطح قرمز می شوند که اکثر مراکز استانها و از جمله تهران جزو این وضعیت قرمز هستند.

رییسی گفت: در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ حدود ۱۵۰ شهر یا شهرستان جزو این محدوده قرار می‌گیرند که محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آنها اجرا می‌شود که جزئیات دقیق‌تر به اطلاع خواهد رسید. حدود ۱۵۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که سطح شغلی ۴ در آنها محدود خواهد شد.

رییسی تاکید کرد: این تصمیمات فقط مربوط به مشاغل نیست، در حوزه مدارس، آموزش، دانشگاه‌ها و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی هم شامل محدودیت خواهند شد. در سطح هشدارهای ذکر شده قرمز، نارنجی و زرد آموزش‌ها به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیر حضوری خواهند بود و مراسم مذهبی و فرهنگی به مدت حدود ۲ هفته فعلا محدودیت خواهند داشت و پس از آن دوباره فعالیت خواهند کرد.

وی درباره نحوه فعالیت کارکنان، اظهار کرد: اگر سطح هشدار ۳ و منطقه قرمز وجود داشته باشد، حدود یک سوم کارکنان در ادارات حضور پیدا می‌کنند و در سطح هشدار ۲ یا نارنجی یک دوم کارکنان حضور پیدا می‌کنند و در سطح یک یا زرد حدود دو سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد. البته مسئولین ادارات بر اساس ضرورتی که ایجاد می‌شود تعیین خواهند کرد که چه گروهی سرکار حاضر شوند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: محدودیت بعدی که ایجاد خواهد شد در ترددها خواهد بود. محدودیت ترددها نیز شامل سطح هشدار ۲ و ۳ است یعنی منطقه قرمز و نانجی که خودروهای بومی با پلاک بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگر هم نمی‌توانند وارد شوند و برعکس پلاک‌های غیر بومی هم نمی‌توانند وارد شهرهای قرمز و نارنجی یا با سطح هشدار ۳ و ۲ شوند. به دلیل ضمانت اجرایی، طرح جزییات دیگری هم دارد که اعلام خواهیم کرد.

وی درباره زمان اجرای این محدودیت‌ها، تصریح کرد: زمان اجرا از اول آذرماه در سطح کشور خواهد بود و این یک هفته باقی‌مانده تا زمان اجرا به بحث آموزش و پرداختن به جزییات، اطلاع‌رسانی دقیق به مردم اختصاص خواهد یافت و سپس این طرح اجرا خواهد شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: محدودیت‌ها و جرایم راه حل نهایی نیستند و بسیار موقت خواهند بود. کار اصلی تا زمان دستیابی به واکسن و داروی موثر برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌ها، خود مراقبتی، مراقبت از خانواده و اطرافیان، مراقبت از مشتریان و… است که ان شاالله بتوانیم با مراقبت صحیح از شر هرگونه محدودیت خلاص شویم؛ چون هرگونه محدودیت آثار و تبعاتی دارد که هرچند کوتاه باشد بسیار مهم است و اگر محدودیتی ایجاد می‌شود از روی ناچاری است.

بیتشربخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه