زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » نمازی :سیاست‌های بایدن نسبت به ایران با ترامپ تفاوت دارد
تاریخ انتشار : 2020/11/14 - 10:44
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 121190
 138 بازدید

نمازی :سیاست‌های بایدن نسبت به ایران با ترامپ تفاوت دارد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بایدن برخلاف ترامپ از لزوم مذاکره با ایران صحبت کرده است و ما هم باید این علامت را به طرف مقابل بدهیم که با رعایت منافع خود آماده مذاکره و تفاهم هستیم.

نمازی :سیاست‌های بایدن نسبت به ایران با ترامپ تفاوت دارد

علی محمد نمازی با بیان این که سیاست‌های بایدن با ترامپ تفاوت زیادی خواهد داشت، اظهار کرد: دموکرات‌ها همانند جمهوری خواهان روحیه جنگ طلبی ندارند. بعد از انقلاب ریگان جمهوری خواه مواضع تندی علیه ایران گرفت و ما در دوره کلینتون مشکلات زیادی مانند دوره بوش و ترامپ نداشتیم ،بنابراین تفاوت‌های زیادی میان بایدن و ترامپ وجود دارد که این تفاوت‌ها در شعارهای انتخاباتی خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: بایدن گفت اگر ایران به برجام متعهد باشد آنها هم به برجام بازمی‌گردند، اماترامپ همیشه می‌گفت بعد از انتخابات مقامات ایران با من تماس می‌گیرند، چون محتاج من می‌شوند. او هیچ گاه صحبتی نکرد که روابط دو کشور براساس منافع متقابل بهبود یابد. او دایما می‌گفت این ایران است که دنبال من می آید اما بایدن می‌گوید آماده است در زمینه مسائل هسته‌ای و برجام و سایر مسائل مثل حقوق بشر یا موشک‌ها با ایران مذاکره کنیم.

این فعال سیاسی با بیان این که زمینه برای گفت و گو با انتخاب بایدنفراهم شده است تاکید کرد: ما هم نباید مواضعی تغییرناپذیری بگیریم و از گذشته خود مثل دوران آزادسازی گروگان‌های آمریکایی یا مقطع پایان جنگ درس بگیریم و شروطی نگذاریم که قابل تحقق نباشد. بایدن اکنون آماده تعامل و مذاکره است و از سویی ظرفیت‌های کشور و آستانه تحمل مردم هم به گونه‌ای است که دیگر ادامه این شرایط میسر نیست.

نمازی خاطر نشان کرد: ما نباید شعارهای تند و غیر قابل تحقق بدهیم ،اگر بایدن یک قدم به جلو آمد ما هم یک قدم به جلو برویم. شرایط بین المللی نیز آماده ادامه وضعیت دوران ترامپ نیست. ترامپ دیگر رفته است و دولت باید به طرف مقابل علامت بدهد که با رعایت منافع و امنیت ملی خود آماده تفاهم هستیم. این علامت باید داده شود که با حفظ احترام مقابل و منافع متقابل آماده مذاکره هستیم. اگر این شرایط فراهم شود زمینه مساعدی برای مذاکره و تفاهم به دست می آید.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , سیاسی
ارسال دیدگاه