زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» بین الملل » آمریکا با یک بحران دولبه اقتصادی مواجه است
تاریخ انتشار : 2020/11/14 - 10:43
 کد خبر: 121188
 116 بازدید

اقتصاددان آمریکایی هشدار داد

آمریکا با یک بحران دولبه اقتصادی مواجه است

کارشناس موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا از روند چاپ بی رویه پول انتقاد کرد.

آمریکا با یک بحران دولبه اقتصادی مواجه است

به نقل از راشاتودی، نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته با وجود افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با کاهشی محسوس مواجه شد اما این نرخ بیکاری هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری این کشور تا پیش از شروع بحران کرونا دارد.

لازم به ذکر است طبق اعلام وزارت کار آمریکا، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه اکتبر باز هم کاهشی شد و رقم ۶.۹ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که یک درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول پنج ماه اخیر است. طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کمتر از ماه قبل است.

در حال حاضر بخش بزرگی از شاغلان آمریکایی بخشی یا تمام درآمد خود را در نتیجه کرونا و کاهش توان مالی کارفرمایان از دست داده اند اما شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در هفته های اخیر کاهش محسوسی یافته است.

جفری توکر- کارشناس امور اقتصادی در موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا در خصوص شرایط فعلی اقتصاد این کشور گفت: تقریبا غیرممکن است که به این زودی ها خبر خوبی از اقتصاد کشور بشنویم. با توجه به شرایط ویژه ای که امسال آن را تجربه کردیم و این واقعیت که فدرال رزرو به طرز دیوانه واری در حال چاپ پول است این احتمال وجود دارد که در آخر امسال حسرت حالا را بخوریم و به خود بگوییم چرا با دست خود و بدون دلیل مشخصی، بزرگ ترین اقتصاد روی زمین را نابود کردیم.

توکر هم چنین با بیان اینکه وقوع یک رکود اقتصادی دیگر در آمریکا بسیار محتمل است نیز افزود: متاسفم که این را می گویم اما احتمالا در سه ماهه نخست یا دوم سال آینده شاهد یک بحران اقتصادی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه