زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بین الملل » پاپ فرانسیس به بایدن تبریک گفت
تاریخ انتشار : 2020/11/13 - 12:57
 کد خبر: 121123
 124 بازدید

پاپ فرانسیس به بایدن تبریک گفت

پاپ فرانسیس در یک گفتگوی تلفنی با جو بایدن پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

پاپ فرانسیس به بایدن تبریک گفت

به نقل از پایگاه پلتیکو، بر اساس بیانیه‌ای که تیم انتقال قدرت جو بایدن منتشر کرد، وی از پاپ فرانسیس “بابت دعا‌های خیر و تبریکاتش تشکر و عنوان کرد که رهبری او در حمایت از صلح، آشتی و پیوند‌های مشترک بشریت در سراسر جهان را ارج می‌نهد”.

در ادامه این بیانیه آمده است: بایدن همچنین تمایلش برای همکاری بر مبنای باور مشترک به منزلت و برابری کل بشریت در قبال مسائلی همچون اهمیت دادن به مردم فقیر و به حاشیه رفته، رسیدگی به تغییرات آب و هوایی و استقبال از مهاجران و پناهجویان و ادغام آن‌ها در جوامع ما را ابراز کرد.

گفتگوی تلفنی بایدن و پاپ بعد از آن انجام شد که در روز‌های اخیر چندین تن دیگر از رهبران کشور‌ها شامل امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با جو بایدن گفتگوی تلفنی برقرار کردند.

بایدن و پاپ فرانسیس قبلا دست کم یک بار دیدار داشته اند و این دیدارشان در زمانی رخ داد که پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۵ به ایراد سخنرانی برای کنگره آمریکا پرداخت.

گفتگوی تلفنی پاپ و بایدن نیز از یک جهت دیگر قابل توجه بوده و آن این است که بایدن در آستانه تبدیل شدن به دومین رئیس جمهور کاتولیک آمریکا بعد از جان اف. کندی است.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه