زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » پلوسی: جمهوری خواهان سیرک سیاسی خود را تمام کنند
تاریخ انتشار : 2020/11/13 - 12:37
 کد خبر: 121118
 123 بازدید

پلوسی: جمهوری خواهان سیرک سیاسی خود را تمام کنند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جمهوری‌خواهان خواست تا به جای سیرک سیاسی به فکر مبارزه جدی با ویروس کرونا باشند.

پلوسی: جمهوری خواهان سیرک سیاسی خود را تمام کنند

به نقل از پایگاه خبری یاهو نیوز، با ادامه روند شیوع همه گیری ویروس کرونا و امتناع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرش نتیجه انتخابات، دو مقام ارشد دموکرات دیروز پنجشنبه در کنگره، جمهوری خواهان را نسبت به عدم تمایل آن‌ها در تصویب لایحه جدید کووید-۱۹ و پذیرفتن اینکه جو بایدن اکنون رئیس جمهور منتخب است، سرزنش کردند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنگره گفت: سیرک را متوقف کنید و در مورد آنچه واقعاً برای مردم آمریکا مهم است کار کنید. جای تأسف است که جمهوری خواهان تصمیم گرفته اند که به خواست مردم احترام نگذارند.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا نیز به پلوسی پیوست و از جمهوری خواهان خواست تا پیروزی بایدن را بپذیرند.

پلوسی در ادامه گفت: این یک هشدار قرمز است. اما باید مدت‌ها پیش به آن توجه می‌شد. رئیس جمهور و جمهوری خواهان کنگره با تاخیر، تحریف و انکار آن را نادیده گرفته اند و اکنون باعث مرگ مردم شده اند. حالا آن‌ها می‌خواهند چکار کنند؟ به رغم این آمار همچنان می‌خواهند بی توجه باشند.

پلوسی و شومر از جمهوری خواهان خواستند با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه با آن‌ها در تصویب بسته محرک اقتصادی کرونا همکاری کنند. این بسته شامل افزایش مزایای بیکاری برای ده‌ها میلیون آمریکایی است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا از بررسی آن خودداری کرد و گفت با توجه به کاهش نرخ بیکاری و اخبار دلگرم کننده در مورد واکسن احتمالی، کنگره باید لایحه محرک کوچکتر و محدودتری را تصویب کند.

طبق آمار‌های دانشگاه جانز هاپکینز، شمار آمریکایی‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند طی دو هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی مبتلا شده و بیش از ۲۴۱ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند.


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه