زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» اجتماعی » ۳ درصد از افراد به‌زودی واکسن کووید-۱۹ دریافت می‌کنند
تاریخ انتشار : 2020/11/12 - 16:24
 کد خبر: 121059
 112 بازدید

۳ درصد از افراد به‌زودی واکسن کووید-۱۹ دریافت می‌کنند

یکی از مقامات بهداشت اعلام کرد: حدود ۳ درصد از افراد واکسن‌های در حال تولید کووید-۱۹ را در اوایل سال میلادی دریافت خواهند کرد.

۳ درصد از افراد به‌زودی واکسن کووید-۱۹ دریافت می‌کنند

به گزارش ال اس ام نیوز، کمیسیون اروپا توافق نامه‌ای برای خرید ۳۰۰ میلیون واکسن با شرکت‌های فایزر (Pfizer) و بیو ان تک (BioNTech) منعقد کرده است. این دو شرکت اعلام کردند: واکسن تولید شده مشترک آنها علیه کرونا ویروس جدید اثربخشی ۹۰ درصدی در فاز سوم داشته است.

داکی زاوادسکا مدیر گروه مشاوران ایمن‌سازی ملی لتونی گفت: هنوز هیچ واکسنی علیه کووید-۱۹ در اروپا یا ایالات متحده تایید نشده است. این دو شرکت نیز با ارزیابی سریع این موفقیت را اعلام کردند اما ارزیابی سریع ابزاری برای ارزیابی داروها در شرایط اضطراری است.

وی توضیح داد که به طور معمول، برای ثبت یک محصول دارویی تولید شده تمام شواهد جمع‌آوری و ارائه می‌شود اما در حال حاضر به دلیل همه‌گیری، نتایج مطالعات فاز سوم به دلیل سرعت زیاد با برخی از موارد هماهنگ نیست. در نتیجه، روند ارزیابی با سرعت بیشتری انجام شده است؛ البته اهمالی در معیارهای ایمنی و کارآیی صورت نگرفته است.

وی در مورد احتمال دریافت واکسن گفت: “این‌طور نیست که کشورهای ثروتمندتر ابتدا این واکسن را دریافت کنند. دوزهای اول متناسب با اندازه جمعیت توزیع می‌شود. در آینده نزدیک (اوایل سال آینده میلادی) حدود ۳درصد از جمعیت اولین دوزها را دریافت می‌کنند. ”

وی ادامه داد: در بهترین حالت ۸۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۲۱ دوز واکسن را دریافت می‌کنند.

هر کشور گروه‌های جمعیتی را که اولین واکسن برای آن‌ها در دسترس باشد، شناسایی می‌کند. وزارت بهداشت و گروه مشاوره ایمن‌سازی ملی کشور لتونی نیز قصد دارند واکسیناسیون اولیه را نسبت به کارمندان بهداشت انجام دهند. همچنین واکسیناسیون افراد مسن به‌منظور کاهش مرگ‌ومیر و تعداد مبتلایان به عفونت شدید بسیار مهم است.

وی بیان کرد: “در اینجا باید انتخاب شود که آیا اولویت با افرادی است که از بیماران مراقبت می‌کنند و یا افرادی که ممکن است در معرض بیشترین خطر بیماری جدی و مرگ باشند”.

وی امیدوار است که این انتخاب توافقی باشد. علاوه بر این با گسترش آگاهی از ویروس می‌تواند این گروه‌ها تغییر کنند.


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه