زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» اجتماعی » نیازمند محدودیت تردد و مجازی کردن فعالیت‌ها هستیم
تاریخ انتشار : 2020/11/11 - 13:35
 کد خبر: 120919
 100 بازدید

قادری:

نیازمند محدودیت تردد و مجازی کردن فعالیت‌ها هستیم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از فعالیت‌های اداری به صورت مجازی قابل انجام است بر ضرورت کاهش تردد و افزایش محدودیت‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا تاکید کرد.

نیازمند محدودیت تردد و مجازی کردن فعالیت‌ها هستیم

جعفر قادری  با اشاره به آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در روزهای گذشته اظهار کرد: این آمار برای کلیت نظام و حاکمیت قابل دفاع نیست و ادامه‌ی این روند مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد که سیستم‌های اداری و تجاری تا چهار بعد از ظهر فعال باشند و دو ساعت هم فرصت تخلیه جمعیت داده شود و بعد از ساعت 18 به بعد محدودیت‌های شدیدتری اعمال شود؟ جریمه‌های سنگین در نظر گرفته شود که این زنجیره قطع شود وگرنه ما خسارت جدی خواهیم دید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از فعالیت‌ها به صورت مجازی قابل انجام است خاطر نشان کرد: مثلا کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی می‌توانند به صورت مجازی کار کنند. مجلس باید از خودش شروع کند البته برگزاری جلسات علنی به دلیل فاصله نشستن نمایندگان مشکلی نیست و ما بیشتر در مورد کمیسیون‌ها مشکل داریم که نشستن نمایندگان در کنار هم ایجاد مشکل می‌کند می‌توانیم بعد از جلسات علنی مجلس شورای اسلامی را تعطیل کنیم و جلسات کمیسیون‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم. ما در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم که جلسات مانند سابق به صورت حضوری برگزار شود باید از جلسات حضوری جلوگیری کنیم تا شاهد تلفات بیشتر نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: تداوم این روند باعث می‌شود سرمایه‌های کشور از دست ما بروند و خانواده‌های زیادی داغدار شوند در حال حاضر خیلی از فعالیت‌های ادارات به صورت مجازی قابل انجام است همان طور که کلیه فعالیت‌های آموزشی همین طور است و اگر مشکل گوشی و تبلت برای افراد کم‌درآمد حل شود یا خطوط تولید داخلی تبلت و گوشی راه بیفتد، خیلی از مراجعات حضوری به مجازی قابل تبدیل است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که هم رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها انجام شود و هم کار مردم تعطیل نشود. محدود کردن ساعات کاری و تقسیم‌بندی افراد در شیفت‌های مختلف اداری کاری قابل انجام است و در مورد شرکت‌های خصوصی هم می‌توان پروتکل‌ها را به گونه‌ای تعریف کرد که الزامات برای آنها در نظر گرفته شود لیست افراد شاغل در این مراکز مشخص است حضور اینها باید به یک سوم و یک چهارم کاهش یابد و با تخلفات هم برخورد شود تا بخش خصوصی هم خود را با واقعیت موجود تطبیق دهند.

بیشتر بخوانید:

 


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه