زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اجتماعی » آموزه‌هایی از بهینه‌سازی منابع در صنعت حمل‌ونقل در دوران کرونا
تاریخ انتشار : 2020/11/11 - 12:08
 کد خبر: 120881
 529 بازدید

آموزه‌هایی از بهینه‌سازی منابع در صنعت حمل‌ونقل در دوران کرونا

درنتیجه شیوع گسترده ویروس کرونا شرکت‌های مرتبط و بهره‌برداران صنعت حمل‌ونقل ریلی به‌گونه‌ای فزاینده رویکرد استفاده از رهیافت‌های نوین نظیر دیجیتال را مدنظر قرارداده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

آموزه‌هایی از بهینه‌سازی منابع در صنعت حمل‌ونقل در دوران کرونا

نخست: بهینه‌سازی منابع به معنای ایجاد یک جدول زمان‌بندی جدید است.

به‌تازگی و پی شیوع ویروس کرونا راه‌آهن ملی اتریش (OBB) تصمیم گرفته است جداول زمانی خود را برای استفاده مؤثر از منابع متحول نماید.
کورت بائر رئیس بخش خدمات از راه دور راه‌آهن ملی اتریش در گزارشی اظهار داشت که اگر بهره‌برداران ریلی مایل به‌صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع خود هستند لازم است جداول زمانی را متناسب با نیاز و حجم تقاضا متحول نمایند. وی ادامه داد هرچند اتریش یک کشور نسبتاً کوچک است اما حجم مبادلات مسافر و کالا با سایر کشورهای اروپایی مخصوصاً آلمان، هلند و بلژیک بسیار بالاست. در دوران کرونا که تقاضاها به نحو محسوسی تغییر کرده است تغییر در جداول زمانی و حذف حرکت‌ها غیرضروری و زیان ده مستلزم تعامل و همکاری با کشورهای شریک است. این مسئله خود دارای مشکلات و چالش‌هایی نیز هست. بائر افزوده است مدیریت منابع در صنعت حمل‌ونقل ریلی تنها یک مسئله مالی و یا فنی نیست زیرا در سطحی وسیع‌تر بخش‌های سیاست‌گذاری و نهادهای اجتماعی را نیز درگیر می‌نماید.

وی ادامه داده است که امروزه کشور داران و سیاستمداران یک حمل‌ونقل سالم و پایدار را مطالبه می‌نمایند درحالی‌که مبنای اقتصاد رونق کسب‌وکارها و ارائه خدمات باکیفیت به شهروندان است زیرا بسیاری از مشاغل به خدمات ریلی وابسته هستند. بنابراین ابعاد سیاسی و اجتماعی بهینه‌سازی منابع از طریق راهکارهایی نظیر دیجیتالی شدن از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوم: استفاده از فن‌آوری‌های مدرن در دیجیتال

مدیر ارشد فن‌آوری اطلاعات حمل‌ونقل نیوجرسی هولمن فاضل گفت: می‌توان از طریق دیجیتالی کردن خدمات منابع را حد بالایی بهینه نمود. شرکت بهره‌برداری حمل‌ونقل ریلی نیوجرسی سومین شرکت بزرگ ایالات‌متحده است که در دوران کرونا به شدن زیان‌دیده است.

میزان این خسارت‌ها تا حدی است که گفته‌شده ارزش سهام این شرکت تا 90 درصد سقوط کرده است هرچند این شرکت یک بسته حمایتی 2/1 میلیارد دلاری را اخیراً از دولت مرکزی دریافت نموده است اما حمل‌ونقل نیوجرسی همچنان برای ادامه حیات و کسب درآمد به مسافران وابسته است.

ارائه خدمات دیجیتال در صنعت حمل‌ونقل ریلی نیوجرسی یکی از ابتکارات این شرکت برای بهینه‌سازی منابع بوده است که به گفته هلمن فاضل به‌خوبی جواب داده است.

ایجاد فاصله اجتماعی و هراس از ازدحام و شلوغی در دوران کرونا بیش‌ازپیش صنعت حمل‌ونقل ریلی را زیان ده ساخته است بنابراین برنامه‌ها و سیاست‌های این شرکت بر آن است تا شیوه‌های جدیدی نظیر راهکارهای مبتنی بر دیجیتالی شدن خدمات را تجربه نماید.

این شرکت اخیراً یک نرم‌افزار کاربردی را به بازار حمل‌ونقل ارائه نموده است که قادر است تمامی تراکنش‌های مالی، خدماتی، اطلاعاتی و غیره را به‌صورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

فاضل در ادامه افزود لازم است هزینه‌ها کم شود و لذا اعزام تعداد فراوان قطار برای مقدار اندک مسافر ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست و ازاین‌رو راهکارهای دیجیتال و تحلیل داده‌ها می‌توانند یاری‌رسان باشند.

سوم: بهینه‌سازی منابع در صنعت حمل‌ونقل ریلی از طریق ارائه راهکارهای متناسب با نیازها

بهینه‌سازی منابع یک ضرورت مهم است اما باید در پیاده‌سازی شیوه‌های آن تمام جوانب را مدنظر قرارداد زیرا صنعت حمل‌ونقل در جهانی پیچیده فعالیت می‌نماید. ازاین‌رو لازم است در اجرای راهکارها و رهیافت‌ها پیشینه فرهنگی و قوانین و هنجارهای حاکم بر اجتماع را برای بهینه‌سازی منابع در نظر گرفت.

اریک کاسیاس مدیر فروش یک شرکت ریلی فعال در اروپا، کانادا و آمریکا چنین نوشته است: دوران برنامه‌ریزی بر روی کاغذ بدون توجه به واقعیت‌های موجود به سر آمده است و صنایع ریلی چنانچه بخواهند منابع خود را به‌طور بهینه مورداستفاده قرار دهند لازم است بادانش روز و راهکارهای دیجیتال همراه شوند.

یک نیاز مهم برای برنامه‌ریزی جامع در صنعت ریلی، علم کامل نسبت به خواسته‌های کارکنان است زیرا آن‌ها بازوی توانمند شرکت‌های ریلی در تحقق اهداف هستند. همچنین لازم است برنامه‌ها و استراتژی‌ها دوباره مورد بازبینی قرار گیرند. راهکارهای ارائه‌شده بدون افت در کیفیت ارائه خدمات و با در نظر گرفتن جوانب اقتصادی طرح‌ها باید مطرح شوند. رضایت اقشار جامعه توأم با حفظ و ارتقای بهره‌وری یک ضرورت مهم برای صنعت حمل‌ونقل ریلی است.


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , حمل و نقل , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر , یادداشت
ارسال دیدگاه