زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » درخواست مجدد سازمان ملل برای توقف درگیری ها در قره باغ
تاریخ انتشار : 2020/11/01 - 10:47
 کد خبر: 118909
 94 بازدید

درخواست مجدد سازمان ملل برای توقف درگیری ها در قره باغ

دبیرکل سازمان ملل، ارمنستان و آذربایجان را به تشدید تلاش هایشان برای حل درگیری ها در منطقه قره باغ فراخواند.

درخواست مجدد سازمان ملل برای توقف درگیری ها در قره باغ

به نقل از اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: “دبیرکل از طرفین درگیر می خواهد با حسن نیت و سرعت عمل، گام های ملموسی را اتخاذ کنند که در راستای توافق های صورت گرفته با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا و تعهدات سابقشان باشد. ”

دوجاریک خاطرنشان کرد که دبیرکل نسبت به ادامه درگیری ها در منطقه کوهستانی قره باغ متاسف است و از فراخوان گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا برای آتش بس فوری با اهداف انسان دوستانه حمایت می کند.

بیست و پنجم ماه گذشته میلادی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که آتش بس انسانی جدیدی بین آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ برقرار شده است و ۸ صبح روز دوشنبه ، ۲۶ اکتبر به اجرا در می آید.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین اخیرا در ژنو با روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا در مورد حل و فصل بحران قره باغ دیدار کردند.

طرف های بین المللی برای حل و فصل درگیری ها در منطقه قره باغ بین ارمنستان و آذربایجان تلاش می کنند و تاکنون چند کشور میزبان مذاکرات بین وزرای خارجه دو طرف درگیر بودند که اولین جلسه در مسکو با حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ۹ اکتبر برگزار شد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه