زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » دروغ‌های رنگارنگ ترامپ بر روی دیوار
تاریخ انتشار : 2020/10/31 - 16:10
 کد خبر: 118839
 147 بازدید

دروغ‌های رنگارنگ ترامپ بر روی دیوار

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۲۰ هزار دروغ و سخنان فریبنده دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور روی یک نقاشی دیواری در منطقه «سوهو» در شهر نیویورک به نمایش درآمده است.

دروغ‌های رنگارنگ ترامپ بر روی دیوار

این دروغ های بزرگ با کدهای رنگی روی دیوارنوشته طبقه بندی شده است.
رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دروغ های ترامپ درمورد بحران کرونا، روسیه، اوکراین، مالیات و مهاجرت، اصلی ترین موضوع این دیوارنوشته را به خود اختصاص داده است.
مساله اوکراین که در این دیوارنوشته مورد توجه قرار گرفته به ماجرای تماس تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اشاره دارد که سال گذشته از سوی یک افشاگر ناشناس فاش شد. گفته شد که ترامپ در این تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود درمورد تحقیق درخصوص عملکرد مالی «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» در شرکت اوکراینی «بوریسما» گفت و گو کرده است. رئیس جمهوری آمریکا در این تماس طرف اوکراینی را تحت فشار قرار داد تا برای ضربه زدن به جو بایدن رقیب انتخاباتی اش، علیه وی پرونده سازی شود.

مساله روسیه نیز به تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو در سال ۲۰۱۶ و مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آن زمان اشاره دارد که جنجال زیادی به پا کرد و به تحقیقات گسترده «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه منجر شد.
پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ که ترامپ در آن به پیروزی شد، «هیلاری کلینتون» رقیب وی از حزب دموکرات آمریکا و این حزب، روسیه را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا کردند و این موضوع تا مدتها سوژه رسانه‌های این کشور شد.
اما مساله مهاجرت، موضوع مهم دیگری که توجه مخاطبان به این دیوارنوشته را به خود جلب کرد. ترامپ از زمان روی کار آمدن سیاست های ضد مهاجرتی را به اجرا گذاشت و تا جایی پیش رفت که کودکان مهاجر را در مرز مکزیک –آمریکا از والدین خود جدا کرد.
رئیس جمهوری آمریکا درپی شیوع کووید –۱۹ در کشورش، زیربار پذیرش پخش ویروس کرونا نرفت و ضمن اینکه این ویروس را ویروس چینی خواند، در برابر درخواست ها برای زدن ماسک مقاومت کرد، اما سرانجام به دام این بیماری افتاد و خود گرفتار آن شد.
ترامپ از این بیماری جان به دربرد، اما همچنان بر دیدگاه های خود اصرار دارد و در تجمعات انتخاباتی بدون ماسک حاضر می شود.
رسانه ها گزارش دادند که ترامپ در مدت سه سال ریاست جمهوری خود ۱۶ هزار و ۲۴۱ حرف غیرواقع، دروغ و یا گمراه کننده گفته است.
حرف های دروغ و غلط ترامپ در سال ۲۰۱۹ نسبت به دو سال اول ریاست جمهوری اش دو برابر شد. وی در سال ۲۰۱۹ مرتکب هشت هزار و ۱۵۵ مورد دروغگویی شد، اما در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی در مجموع هفت هزار و ۶۸۸ سخن غلط و گمراه‌کننده به زبان راند.
بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه