زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » برانکو: دوست دارم این پرسپولیس قهرمان آسیا شود
تاریخ انتشار : 2020/10/31 - 15:36
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 118833
 122 بازدید

برانکو: دوست دارم این پرسپولیس قهرمان آسیا شود

سرمربی کروات و سابق پرسپولیس به خبرورزشی گفت: دوست دارم پرسپولیس این‌بار بتواند قهرمان آسیا شود و دل هوادارانش را شاد کند. این تیم شایسته قهرمانی است.

برانکو: دوست دارم این پرسپولیس قهرمان آسیا شود

با پرداخت ۱۰۱ هزار یوروی دیگر مطالبات برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس به صورت کامل تسویه شد. هفته گذشته مهدی رسول‌پناه با اعلام این خبرگفت: «خدا را شکر می‌کنم که در پایان کار سرپرستی باشگاه پرسپولیس به قولی که به هواداران دادم عمل کرده و طلب برانکو به صورت کامل پرداخت شد. جا دارد از همه اعضای محترم هیئت مدیره باشگاه، کارگزار پرسپولیس و همه کسانی که در این راستا کمک کردند، تشکرکنم. چراکه در وضعیت کنونی و گرانی ارز خارجی تأمین این پول واقعاً دشوار و سخت بود.» در همین ارتباط بد ندیدیم با خود برانکو ایوانکوویچ تماس بگیریم و از صحت و سقم این خبر بپرسیم. جا دارد تشکر ویژه‌ای هم از دوست خوب‌مان «رضا چلنگر» داشته باشیم که در تهیه و ترجمه این مصاحبه با سرمربی کروات و سابق پرسپولیس ما را یاری کرد.
مهدی رسول‌پناه اعلام کرد پول طلب شما را به صورت کامل تسویه کرده است. آیا این خبر صحت دارد؟
بله، روز پنج‌شنبه گذشته این پول به حسابم نشست و دیگر طلبی ندارم. البته هزار یورو… مهم نیست.
هزار یوروی چی؟
گفتم مهم نیست! ظاهراً هزار یورو کمتر ارسال شده بود که اهمیتی ندارد.
در حال حاضر دیگر مشکل مالی یا طلبی از پرسپولیس ندارید؟
من فقط یک خواهش دارم و آن هم این است که لطفاً پیگیر مالیات حضورم در ایران باشند. من ۴ سال در پرسپولیس بودم، گرچه باشگاه در قراردادم تضمین داده بود که مالیاتم را پرداخت کند اما ظاهراً هنوز تسویه نشده است. به هرحال اداره دارایی کشور شما، من (برانکو ایوانکوویچ) را می‌شناسد، نه باشگاه پرسپولیس را!
می‌دانید مبلغ مالیات شما در ایران چقدراست؟
دقیق نمی‌دانم و به همین خاطر می‌خواهم دوستان در باشگاه پرسپولیس حداقل رقم و عدد آن را روشن کنند.
نکند می‌خواهید دوباره در ایران مربیگری کنید؟
اولاً شنیدم ورود مربی و بازیکن خارجی به ایران ممنوع شده و از آن گذشته تمام فکر و ذهن من هم تیم ملی عمان است.
دوست ندارید دوباره در ایران کار کنید؟
همیشه گفتم و باز هم می‌گویم ایران وطن دوم من است. بعد از کرواسی بهترین خاطراتم در کشور ایران رقم خورده و دوست دارم باز هم در ایران مربیگری کنم اما الان تمرکزم روی تیم ملی عمان است.
الان در عمان هستید؟
بله اما متأسفانه ویروس کرونا تمام برنامه‌های ما را به هم ریخته است. می‌خواهیم بازی دوستانه و تدارکاتی برگزار کنیم به هم می‌خورد. می‌خواهیم اردو بگذاریم نمی‌شود و خلاصه آنکه این ویروس مهلک و عذاب‌آور اجازه هیچ کاری نمی‌دهد. واقعاً همگی دلسرد و بلاتکلیف هستیم.
شنیدیم همان دستیاران خودتان در پرسپولیس را به عمان برده‌اید.
بله، زلاتکو (ایوانکوویچ)، ایگور پانادیچ، مارکو استیلینوویچ و البته یک همکار جدید هم به اسم ماریو توکیچ به جمع کادر فنی اضافه کردم.
برگردیم به همان دستمزد شما که فکر می‌کنیم با تأخیری ۲ ساله تسویه شد. درست است؟
حدود یک سال و نیم!
البته حدود ۶ ماه قبل ازآن هم پولی نگرفته بودید؟
از آن جهت بله! شاید هم ۲ سال بیشتر که… هرچه بود تمام شد.
بیشتر توضیح می‌دهید؟
من سال‌ها در فوتبال شما کار کرده و با شرایط آشنا هستم اما اتفاقات عجیبی را هم تجربه کردم. بعد از طاهری مدیریت تیم به گرشاسبی رسید. گرشاسبی ۳۰۰ هزار دلار به من پرداخت و پاداش و آپشن‌های زمان طاهری را تسویه کرد اما در ادامه خودش دیگر مبلغی به من بابت کار در پرسپولیس نداد! بعد از او هم ایرج عرب آمد که این یکی هم ۵ ماه پولی نداد و موقع رفتن اگر اشتباه نکنم ۵۰۰ هزار یورو پرداخت کرد تا بدهی باشگاه به من سبک‌تر شود!
سبک‌تر شود؟
بله، یک میلیون و ۶۵۰ هزار یورو بود که پس از پرداخت این مبلغ شد یک میلیون و ۱۵۰ هزار یورو!
بعد از آن محمدحسن انصاری‌فرد پولی به شما پرداخت نکرد؟
انصاری‌فرد وکیل خودش را نزد من فرستاد و به توافقات خوبی هم رسیدیم. من حتی توافق کردم ۵۰ درصد تخفیف بدهم به شرطی که ۵۰ درصد باقی‌مانده از طلبم را به صورت نقد و یکجا پرداخت کنند اما…
اما چه؟
زیرش زدند! من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد یا چه دستوراتی صادر شد که دیگر پالس مثبتی ندادند تا کار متأسفانه به شکایت بکشد. این در حالی بود که من فقط دستمزد خودم را می‌خواستم، پول زورکه نمی‌خواستم!
نکته جالب آنکه هواداران پرسپولیس به رغم شکایت شما در این دعوای حقوقی طرف برانکو را گرفتند؟
پرسپولیس هواداران باهوش و قدرشناسی دارد. من پیام‌های محبت‌آمیز زیادی از سوی همین هواداران دریافت می‌کردم که می‌گفتند ۷ جام برای ما گرفتی و این حق شما نبود و… همیشه این طرفداران در قلب من جای دارند.
از اخبار پرسپولیس با خبر هستید؟
کما بیش اخبار به من می‌رسد و واقعاً خوشحالم این تیم توانسته به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. دوست دارم پرسپولیس این‌بار بتواند قهرمان آسیا شود و دل هوادارانش را شاد کند. این تیم شایسته قهرمانی است.
درباره جدایی شجاع خلیل‌زاده یا علی علیپور و مهدی ترابی صحبتی ندارید؟
نه، گفتم که من در حال حاضر سرمربی تیم ملی عمان هستم. باید تمرکز خودم را روی این تیم بگذارم و نمی‌دانم دقیقاً چه اتفاقی در پرسپولیس می‌افتد.
ولی زمان مربیگری شما هم پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس چند بازیکن مثل مهدی طارمی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و صادق محرمی از تیم جدا شدند. جالب آنکه شما از این بازیکنان دفاع کردید و جدایی آنها را امری طبیعی و نرمال در فوتبال حرفه‌ای خواندید؟
به هرحال بازیکن فوتبال هم باید برای آینده خود تصمیم بگیرد. من می‌دیدم مهدی طارمی پیشنهاد خوب خارجی دارد. او یک فوتبالیست تاپ است و الان خوشحالم در پورتو بازی می‌کند. همین‌طور وحید امیری یا بقیه که پیشنهاد خارجی داشتند و این شاید آخرین فرصت برای لژیونر شدن آنها بود. من از آنها و همه بازیکنانم که در پرسپولیس کمک کردند روزهای خوب و پرافتخاری داشته باشیم تشکر می‌کنم. برای همه آنها هم آرزوی موفقیت دارم.
عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران را چطور دیدید؟
دراگان اسکوچیچ چند سال در ایران مربیگری کرده و با کار در کشور شما و روحیات بازیکنان ایرانی به خوبی آشناست. او انتخاب بسیار خوبی است چون هنوز هم معتقدم مربیان کروات در فوتبال ایران راحت‌ترکار می‌کنند و به قول معروف به فوتبال شما می‌خورند.
اولین دیدار تدارکاتی خود را هم مقابل ازبکستان برنده شد.
من هم برای تیم ایران خوشحالم و هم هموطنم اسکوچیچ که می‌دانم در تیم ملی موفق خواهد شد. فوتبال ایران استعدادهای زیادی دارد و اگر یک مربی روحیات بازیکنان ایرانی را بشناسد و بتواند تاکتیک‌پذیری را در آنها جا بیندازد، موفق خواهد شد.
راستی تبریک می‌گوییم. شاگرد شما لوکا مودریچ عجب گلی در ال‌کلاسیکو زد.
لوکا نه اینکه هموطن یا شاگرد من باشد اما انصافاً یکی از بهترین هافبک‌های قرن بیست‌ویکم است. او تکنیک، هوش، ظرافت و قدرت رهبری را با هم دارد. مودریچ الگوی بسیارخوبی برای همه بازیکنان جوان کرواسی است که در رئال‌مادرید هنوز هم می‌درخشد. از دیدن گل زیبای او درال‌کلاسیکو حسابی به وجد آمدم.
در پایان حرف خاصی ندارید؟
به همه دوستان در تحریریه خبرورزشی سلام برسانید. باز هم آرزو می‌کنم پرسپولیس بتواند فینال را با قدرت پشت ‌سر گذاشته و قهرمان آسیا شود.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه