زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » آمریکا تلاش‌های ضد چین خود را به سازمان ملل کشاند
تاریخ انتشار : 2020/10/29 - 10:38
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 118416
 126 بازدید

آمریکا تلاش‌های ضد چین خود را به سازمان ملل کشاند

نماینده آمریکا در امور زنان امروز (پنجشنبه)، سازمان ملل را متهم کرد که در رابطه با گزارش های ادعایی از منطقه سین کیانگ چین علیه گروه های اقلیت اویغور اقدامات کافی انجام نمی دهد.

آمریکا تلاش‌های ضد چین خود را به سازمان ملل کشاند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلی کوری، نماینده آمریکا در امور زنان با اشاره به گزارش های ادعایی از جایی که مراکز بازداشت در استان سین کیانگ چین نامید، گفت چنین اقداماتی بیانگر “الگوی فراگیر از هدف گرفتن زنان” است.

او که پیشتر نماینده آمریکا در کمیسیون وضعیت زنان در سازمان ملل بود، ادامه داد: به عنوان شخصی که سابقه فعالیت در سازمان ملل را دارم، این بی تفاوتی کامل سازمان ملل در رابطه با ادعاهای جدی از نقض های حقوق بشری، جالب توجه است.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: سازمان ملل از بررسی وضعیت در سین کیانگ ناکام مانده، نتوانسته به روشی معنادار به آنجا دسترسی پیدا کرده و این ادعاهای بسیار جدی را مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر در گزارشی مدعی شد که چین کمپینی برای کنترل نرخ جمعیت در میان جمعیت اویغورها به جریان انداخته است.

روز سه شنبه گروهی از سناتورهای آمریکایی هم قطعنامه ای ارائه دادند تا آنچه به زعم خودشان در سین کیانگ رخ می دهد، “نسل کشی” بنامند. این در حالیست که چین بارها تاکید کرده است هیچ نوع نقض حقوق بشری در سین کیانگ وجود ندارد و این گزارش ها را ساختگی دانسته است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین هم چهارشنبه گفت: این به اصطلاح “نسل کشی” در سین کیانگ شایعه ای است که عمدا از سوی برخی نیروهای ضد چینی به راه افتاده و نمایش مسخره ای برای تهمت زدن به چین است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه