زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » درخواست بایدن از جامعه جهانی برای افزایش تحریمها علیه لوکاشنکو
تاریخ انتشار : 2020/10/28 - 11:13
 کد خبر: 118303
 98 بازدید

درخواست بایدن از جامعه جهانی برای افزایش تحریمها علیه لوکاشنکو

نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در بیانیه ای گفت، جامعه بین المللی باید به میزان چشمگیری تحریمهایش علیه نزدیک ترین شرکای رئیس جمهور بلاروس به بهانه مدیریت او در قبال اعتراضات گسترده در کشورش را افزایش دهد.

درخواست بایدن از جامعه جهانی برای افزایش تحریمها علیه لوکاشنکو

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در بیانیه ای نوشت: هیچ رهبری که مردمش را شکنجه کند نمی تواند مدعی مشروعیت شود. به همین دلیل جامعه بین المللی باید به میزان چشمگیری تحریمهایش را علیه عوامل الکساندر لوکاشنکو افزایش داده و حسابهای بانکی خارجی که آنها ثروت دزدی خود را در آنها نگه می دارند را مسدود کند.

این درخواست بعد از آن از سوی جو بایدن مطرح می شود که بلاروس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جنجالی ۹ اوت گذشته تا کنون درگیر اعتراضات علیه السکاندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور بوده است؛ انتخاباتی که در آن لوکاشنکو با اکثریت قاطع آرا به عنوان برنده اعلام شد اما اعلام این برد سبب به راه افتادن اعتراضات علیه او شد. مخالفان دولت لوکاشنکو از پذیرش نتایج رسمی این انتخابات سر باز زده و همچنان به سازماندهی تجمعات مرتب ادامه می دهند. بایدن گفت، اگر که به ریاست جمهوری آمریکا برسد با همپیمانان اروپایی با هدف تهیه طرح حمایت اقتصادی برای بلاروس همکاری خواهد کرد.

بایدن اظهار کرد، به حمایتش از سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد ریاست جمهوری سابق بلاروس در زمینه مطالبه اش برای انتقال قدرت، آزادی همه زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه