زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » چند ترفند ساده برای کاهش مصرف اینترنت همراه
تاریخ انتشار : 2020/10/26 - 15:34
 کد خبر: 117998
 127 بازدید

چند ترفند ساده برای کاهش مصرف اینترنت همراه

آیا به دنبال راهی برای کاهش مصرف اینترنت سیمکارت در گوشی هوشمند خود هستید؟ با ما همراه باشید تا چند روش کاربردی را به شما نشان دهیم.

چند ترفند ساده برای کاهش مصرف اینترنت همراه

امروزه به دلایل مختلفی افراد از بسته‌های اینترنت سیمکارت استفاده می‌کنند؛ از همراه و همیشگی بودن گرفته، تا سادگی استفاده آن که تنها با زدن یک دکمه انجام می‌شود. اما راحتی و همراه بودن این اینترنت، قاعدتا با قیمتی گران‌تر از وای فای تمام خواهد شد و اگر شما از آن دسته از افراد باشید که روزانه زیاد با گوشی خود کار می‌کنید، قطعا باید هزینه بیشتری را برای مصرف روزانه اینترنت خود بپردازید.

با این وجود، لازم است بدانید که برای این مسئله چندین راه چاره وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هزینه اینترنت خود را تا حدودی کاهش دهید.

برای مصرف اینترنت خود حد خاصی تعیین کنید

یکی از بدترین اتفاقاتی که معمولا برای کاربران رخ می‌دهد، تمام شدن حجم اینترنت سیمکارت بدون اطلاع داشتن است. البته اپراتورهای ایرانسل، رایتل و همچنین همراه اول ابتدا یک پیامک حاوی با متن «از حجم بسته شما × گیگابایت باقی مانده است» را ارسال می‌کنند، اما معمولا این پیام چندان دقیق نبوده و افراد پس از پایان بسته و استفاده از تعرفه آزاد اینترنت، شارژ سیمکارت خود را هم از دست می‌دهند!

برای جلوگیری از این مسئله، لازم است تا در گوشی‌های اندرویدی وارد منو تنظیمات شده و سپس گزینه‌های Network and Internet و Data Usage (که در برخی از گوشی‌ها بالا راست صفحه و در منو سه نقطه خواهد بود) را انتخاب کنید. پس از آن، می‌توانید با انتخاب گزینه Set Data Limit حد خاصی را برای مصرف اینترنت داده خود انتخاب کنید تا به هنگام رد کردن آن، هشداری را از سوی گوشی خود دریافت کنید.

به علاوه، برای کاهش مصرف اینترنت سیمکارت می‌توانید در همین منو تیک گزینه Data Saver را هم بزنید.

همچنین اگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، برای انجام این کار می‌توانید پس از ورود به منو تنظیمات، گزینه Mobile Data را انتخاب و در منو Current Period میزان دیتا استفاده شده خود را مشاهده کنید.

از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید

استفاده از مرورگر کروم به شما اجازه می‌دهد تا با ذخیره داده و استفاده بهینه، موجب کاهش مصرف اینترنت سیمکارت در گوشی خود شوید. برای انجام این کار، پس از دریافت این مرورگر، آن را اجرا کرده و به منو Setting بروید تا گزینه‌ای به نام Data Saver را مشاهده کنید. پس از انتخاب این گزینه، تیک Use Data Saver را بزنید.

در صورت امکان از وای فای استفاده کنید

گوشی شما دو راه برای آنلاین شدن را در مقابل شما قرار می‌دهد؛ اینترنت سیمکارت، و وای فای. این درحالی است که اینترنت وای فای بسیار ارزان‌تر از اینترنت موبایل بوده و در برخی مناطق شهر نیز می‌توانید به شبکه‌های رایگان متصل شوید.

البته دقت کنید که برای متصل شدن به یک شبکه وای فای رایگان، حتما آی پی خود را با برنامه‌های موجود در گوگل پلی عوض کنید؛ چراکه استفاده از وای فای رایگان، ممکن است باعث هک شدن و در نهایت لو رفتن اطلاعات شخصی شما شود.

از گوشی دو سیمکارته استفاده کنید

یکی از راه‌های کاهش مصرف اینترنت سیمکارت بدون شک استفاده از یک گوشی هوشمند، با قابلیت داشتن دو سیمکارت به صورت همزمان است.

وقتی که شما این کار را انجام دهید، دیگر هیچ نگرانی برای تمام شدن ناگهانی شارژ خود نخواهید داشت؛ چراکه از یک سیمکارت صرفا برای اینترنت، و از سیمکارت دیگر برای برقراری تماس و یا فرستادن پیامک استفاده خواهید کرد.

به علاوه، این کار به شما کمک می‌کند تا از ویژگی‌های دو اپراتور متفاوت استفاده کرده و بسته‌های اینترنتی مختلف آن‌ها را بررسی و برای خرید مقایسه کنید.

همگام‌سازی خودکار را در گوشی خود خاموش کنید

هنگامی که شما به اینترنت متصل می‌شوید، اتفاقات بسیاری در گوشی شما رخ می‌دهد. برای مثال فروشگاه گوگل پلی یا اپل استور در گوشی‌های آیفون به دنبال به‌روز رسانی‌های جدید می‌رود؛ برنامه‌های پیام‌رسان اعلان‌های جدید را ارسال می‌کنند، و برنامه جیمیل پیام‌های جدید را پیدا و لیست را به‌روز می‌کند. با این وجود، این‌ها تنها بخش بسیار کوچکی از استفاده‌های گوشی هوشمند از اینترنت است.

به هر حال برای خاتمه دادن به این مصرف همیشگی اینترنت، می‌توانید در گوشی‌های اندروید، وارد منو تنظیمات شده و سپس گزینه Data Usage را انتخاب کنید؛ سپس تیک گزینه Background Data را بزنید (و یا بردارید) تا استفاده اینترنت در برنامه‌هایی که باز نکرده‌اید به کلی متوقف شود.

همچنین در گوشی‌های آیفون پس از ورود به منو تنظیمات، روی نام خود بزنید و سپس گزینه iCloud را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید تمامی سرویس‌های حاضر در گوشی خود را مشاهده و برای غیرفعال کردن هرکدام را انتخاب کنید.

همگام‌سازی فضای ابری خود را با وای فای انجام دهید

اگر از برنامه‌هایی مانند Google Drive برای ذخیره آنلاین فایل‌های شخصی خود استفاده کرده و آن را برای ذخیره عکس و یا فیلم‌های خود در حالت خودکار قرار داده‌اید، برای کاهش مصرف اینترنت سیمکارت خود لازم است تا Auto-Sync Data گوشی خود را غیر فعال کنید.

برای این کار، کنترل پنل بالای گوشی خود را پایین کشیده و سپس دکمه Auto-Sync Data را در صورت روشن بودن خاموش کنید. با انجام این کار، فایل‌های شما به صورت خودکار آپلود و یا دانلود نخواهند شد.

فایل‌های موسیقی را ذخیره کنید

اگر از سرویس‌هایی مانند رادیو جوان، اسپاتیفای و یا اپل موزیک استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که بخش عمده‌ای از اینترنت شما به همین روش در حال به هدر رفتن است!

به جای استریم آهنگ‌ها، آن‌ها را دانلود کرده و با برنامه موزیک پلیر گوشی خود و به صورت آفلاین آن‌ها را گوش کنید. به علاوه، با خرید اشتراک در هرکدام از سرویس‌های ذکر شده می‌توانید در همان برنامه‌ها هم موزیک مورد نظر خود را دانلود و به صورت آفلاین گوش دهید.

ویدئوها را با کیفیت پایین‌تر تماشا کنید

اگر از سرویس‌های استریم ویدئو مانند آپارات استفاده می‌کنید، سعی کنید تا همیشه از کیفیت‌های ۳۶۰ و یا در نهایت ۴۸۰ برای دیدن کلیپ مورد نظر خود استفاده کنید. ابتدا ممکن است چندان این مسئله برای شما مهم نباشد اما پس از تنها یک هفته انجام این کار، به خوبی متوجه تغییرات ایجاد شده در کاهش مصرف اینترنت سیمکارت خود خواهید شد.

از اینترنت نسل ۳ استفاده کنید

استفاده از اینترنت نسل چهار ۴G باعث می‌شود تا مصرف اینترنت شما به سرعت افزایش یابد و شما قطعا آن را تاکنون حس کرده‌اید. برای جلوگیری از این مسئله، برخی اوقات و در صورت نیاز بهتر است تا دوباره به نسل سوم اینترنت همراه یا همان ۳G برگردید.

برای انجام این کار در گوشی‌های اندروید، ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و سپس به منو Network and Internet و یا More بروید. سپس Mobile Network را انتخاب کنید تا یک گزینه به نام Prefered Network Type را مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید و در منو جدید، روی گزینه WCDMA بزنید تا اینترنت شما به ۳G متصل شود. البته دقت کنید که در برخی از گوشی‌های شرکت هواوی، شما می‌توانید با خاموش کردن دکمه LTE و یا دکمه ۴G در پنل بالای گوشی شبکه اینترنت سیمکارت خود را عوض کنید.

همچنین برای انجام این کار در گوشی‌های آیفون، پس از رفتن به منو تنظیمات لازم است تا گزینه Mobile Data Options و سپس Voice and Data را انتخاب کنید. در منو جدید، گزینه LTE Off و یا ۳G قابل انتخاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه