زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » پیشرفت ۸۰درصدی در تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا
تاریخ انتشار : 2020/10/26 - 15:21
 کد خبر: 117992
 115 بازدید

پیشرفت ۸۰درصدی در تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا

دبیر ستاد توسعه زیست‌‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌‌که ۷۰ تا ۸۰ درصد مسیر تولید واکسن آنفلوآنزای ایرانی طی شده است، از بی‌‌نیاز شدن ایران از واردات این واکسن در سال آینده خبر داد.

پیشرفت ۸۰درصدی در تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا

دکتر مصطفی قانعی درباره آخرین وضعیت تولید واکسن آنفلوآنزای ایرانی گفت: واکسن آنفلوآنزای ایرانی به روش نوترکیب تولید خواهد شد و این روش تولید، آن را از سایر واکسن‌‌های آنفلوآنزای برخی کشورها متمایز می‌‌کند. این واکسن نیازی به تخم مرغ ندارد و بنابراین افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند نیز می‌‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

وی افزود: از ویژگی‌‌های دیگر این واکسن، این است که نیازی به واردات تخم مرغ SPF ندارد و به همین دلیل وابستگی به خارج از کشور نخواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه زیست‌‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌‌که ایران، جزو معدود کشورهایی است که این نوع واکسن آنفلوآنزا را خواهد داشت، تصریح کرد: 70 تا 80 درصد مسیر تولید این واکسن طی شده است و منتظر یک مطالعه بالینی هستیم و پس از انجام این مطالعه، اجازه ورود آن به بازار داده می‌‌شود.

وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به این‌‌که با زمان‌‌بندی صورت گرفته، واکسن آنفلوآنزای ایرانی تا پایان امسال به دست مردم برسد، خاطرنشان کرد: تعداد واکسن آنفلوآنزای ایرانی، امسال، در حدی نیست که بتواند نیاز امسال را تأمین کند زیرا اولین بار است وارد چرخه تولید می‌‌شود و آن‌‌چه مهم است این است که سال آینده، کشور از واردات واکسن آنفلوآنزا بی‌‌نیاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه