زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » تیشه مدیریت‌های غلط به ریشه استقلال
تاریخ انتشار : 2020/10/26 - 13:47
 کد خبر: 117906
 107 بازدید

تیشه مدیریت‌های غلط به ریشه استقلال

مدیریت‌های غلط در باشگاه استقلال باعث به وجود آمدن حاشیه‌های بسیاری در این باشگاه شده است.

تیشه مدیریت‌های غلط به ریشه استقلال

باشگاه استقلال این روز‌ها در حالی با شکایت سرور جپاروف و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات روبرو شده که می‌توان این موضوع را از دستاورد‌های افتخاری در دوران مدیریتی اش در استقلال نام برد.

افتخاری در دوران مدیریتی باشگاه با توجه به رفع برخی پرونده ها، اما پرونده‌های شکایتی سنگین تری از جمله جپاروف را برای باشگاه به ارث گذاشت.

پس از دوران مدیریتی افتخاری، فتحی به عنوان مدیر عامل جدید آبی پوشان انتخاب شد و این مدیر هم یکی از بزرگ‌ترین پروند‌ه های شکایتی استقلال را برای این باشگاه به ارث گذاشت. بستن درب تمرین روی وینفرد شفر سبب شد تا استقلال اکنون میلیارد‌ها تومان متضرر شود.

باشگاه استقلال تهران در سال گذشته با انواع مشکلات و بحران‌های مدیریتی مواجه شد. این مشکلات پیش از شروع فصل و در دوران مدیریت امیرحسین فتحی و معاونت علی خطیر آغاز شد و در نهایت خطیر پس از اختلاف‌هایی که در زمان نقل و انتقالات به ویژه در راه تمدید قرارداد ستارگانی مانند وریا غفوری، سید حسین حسینی و جدایی بازیکنانی، چون سید مهدی رحمتی و پژمان منتظری بین او و برخی اعضای هیئت مدیره باشگاه به ویژه کامران منزوی و احمد سعادتمند به وجود آمد از سمت خود استعفا داد که این استعفا ۵ مرداد از سوی فتحی مورد موافقت قرار گرفت.

از طرفی با توجه به نقش غیر قابل انکار خطیر برای ورود آندره آ استراماچونی به ایران، سرمربی ایتالیایی هم از زمان جدایی خطیر بهانه گیری هایش را آغاز کرد و از هر طریقی دنبال گرفتن امتیاز از مدیران باشگاه بود. هرچند استرا بیش از اینکه نگران خداحافظی معاون جنجالی باشد، نگران امکانات ضعیف و مسائل مالی بازیکنانش بود.

شهریور سال گذشته نیز سعادتمند هم از سمت خود استعفا داد تا فتحی، منزوی، خلیل زاده و میرشاد ماجدی در هیئت مدیره بمانند و خلیل زاده رئیس هیئت مدیره شود.

به هر حال نابسامانی‌های مدیریتی مانند عاجز بودن فتحی از پرداخت اصولی و به موقع قرارداد بازیکنان، تامین زمین تمرین مناسب برای تیم که سبب خانه به دوشی مداوم بازیکنان و کادرفنی بین ورزشگاه نفت تهرانسر و مجموعه ورزشی انقلاب شده بود و البته از همه مهم‌تر بدقولی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای پرداخت حقوق سرمربی و مربیان خارجی استقلال در نهایت کار دست تیم داد و آندره آ استراماچونی بامداد روز بازی با پیکان (۱۸ آذر سال گذشته) پس از فسخ یک طرفه قراردادش به ایتالیا بازگشت.

در همان روز هجوم هواداران شاکی استقلال به مقابل درب ورودی باشگاه سبب شد امیرحسین فتحی از سمت خود استعفا بدهد و یک روز بعد اسماعیل خلیل زاده با حفظ سمت ریاست هیئت مدیره، به عنوان سرپرست جای فتحی را روی صندلی مدیرعاملی باشگاه گرفت.

خلیل زاده با کنار رفتن فتحی با تلاش‌های فراوان پروژه بازگشت استراماچونی را آغاز کرد. ضمن اینکه در همان برهه علی فتح الله زاده هم به صورت غیر رسمی به جمع اعضای هیئت مدیره اضافه شد، اما مصاحبه عجیب او در یکی از برنامه‌های تلویزیونی و مطرح کردن شرط‌های جدید استرا پس از اینکه بخشی از مطالبات این مربی با کمک وزارت امور خارجه، شعب یکی از بانک‌های ایران در رم ، سفارت خانه‌های ایتالیا در ایران و سفارت کشورمان در رم به حساب سرمربی واریز شد نشان داد احتمال بازگشت این مربی به ایران به صفر درصد رسیده و در نهایت هم چنین اتفاقی رخ داد.

در نهایت پس از قطعی شدن جدایی استرا و دستیارانش، هیئت مدیره باشگاه تصمیم گرفت فرهاد مجیدی را به عنوان جانشین او انتخاب کند. البته در آن زمان عبدالرضا موسوی هم به عنوان عضو جدید هیئت مدیره به بدنه باشگاه اضافه و حکم او روز ۱۳ بهمن سال گذشته از سوی مجمع عمومی باشگاه زده شد.

در این میان استعفای گاه و بی گاه فتح الله زاده باعث شده بود تا باشگاه همیشه با حاشیه همراه باشد. با این وجود کمک‌های مالی موسوی عضو هیئت مدیره از جمله واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب باشگاه و اختصاص پرواز چارتر برای سفر اعضای تیم به امارات و قطر برای دیدار‌های مرحله پلی آف لیگ قهرمانان و همچنین سفر به عراق و کویت برای بازی با الشرطه و الاهلی باز هم سبب نشد استقلال به آرامش برسد و در نهایت کشمکش بین اعضای باشگاه استعفای خلیل زاده را رقم زد.

۸ اسفند پارسال پس از استعفای اسماعیل خلیل زاده، وزیر ورزش و جوانان در حکمی علی فتح الله زاده را طبق هماهنگی با رئیس هیئت مدیره به عنوان سرپرست جدید باشگاه منصوب کرد. این موضوع با دلخوری فراوان موسوی همراه شد، چراکه این عضو هیئت مدیره تصور می‌کرد خلیل زاده و فتح الله زاده به نوعی او را دور زده اند و به همین دلیل او هم به صورت شفاهی استعفا داد.

به هر ترتیب دوران سرپرستی فتح الله زاده به یک ماه نرسید و حجم پرونده‌های بدهی باشگاه و خطر محرومیت باعث شد تا فتح الله زاده فرار را به قرار ترجیح دهد و وی هم کارایی چندانی در دوران سرپرستی خود با وجود وعده‌هایی که داده بود نداشت.

پس از اتفاقات و حواشی اخیر در باشگاه بزرگی همچون استقلال ۱۰ فروردین ۹۹ احمد سعادتمند به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه استقلال معرفی شد و همچنین اسماعیل خلیل زاده نیز استعفا کرد که البته این استعفا مورد قبول واقع نشد و سعادتمند هم پس از ماه‌ها فاصله از استقلال سکان این باشگاه را در دست گرفت. مدیر عاملی که هر بار با وعده‌های خود، فقط باعث شد احساسات هواداران استقلال را به بازی بگیرد.

دوران مدیریتی سعادتمند با سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال مواجه شد و البته کادر مدیریتی تمایل زیادی به حضور مجیدی روی نیمکت نداشت تا همین موضوع سبب به وجود آمدن برخی مشکلات بین طرفین شود تا جایی که در مهم‌ترین دیدار‌ها، سعادتمند برای بازگرداندن استرا به ایتالیا رفت تا همین مسئله حاشیه‌های زیادی را برای تیم به همراه داشته باشد. قرارداد با شرکتی برای تولید پفک آبی و قرارداد‌ها با برند البسه خارجی که هیچ گاه کت و شلوار‌های ایتالیایی بر تن بازیکنان استقلال دیده نشد، همه از دستاورد‌های سعادتمند است، البته در این میان سعادتمند ادعا دارد که سند دو زمین را برای باشگاه استقلال توانسته در اختیار بگیرد.

در نهایت دعوا و درگیری بین کادر فنی و مدیریتی به دلیل مذاکره سعادتمند با استرا و بازگرداندن او در زمان سرمربیگری مجیدی بالا گرفت تا فرهاد استعفای خود را به صورت شفاهی اعلام کند تا به این ترتیب تیم فوتبال استقلال با جدایی فرهاد و نیامدن استرا با دست خالی و البته سرمربیگری مجید نامجو مطلق پا به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بگذارد و در روز آخر با حذف این تیم در آسیا نیز سعادتمند باعث بوجود آمدن حاشیه‌های جدید برای باشگاه شود.

آقای مدیر عامل با بازگشت از قطر در پشت میز مدیریتی خود قرار گرفت و ریشه به تیم و باشگاه خود زد. خودزنی سعادتمند درباره بازیکنان و قلیان کشیدن و صحبت‌های او در یک برنامه تلویزیونی باعث شد تا وزارت ورزش و جوانان و نظر اعضای هیئت مدیره او از مدیریت استقلال برکنار و احمد مددی به عنوان سرپرست جدید باشگاه انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه