زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» اقتصادی » بورس کالا، ملاک قیمت‌های واقعی
تاریخ انتشار : 2020/10/26 - 13:19
 کد خبر: 117897
 103 بازدید

بورس کالا، ملاک قیمت‌های واقعی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شواهد نشان می دهد که دولت تمایلی به قیمت گذاری دستوری فولاد ندارد و از این رو سود واقعی حاصل از تولید به شرکت های فولادی و سهامداران می‌رسد.

بورس کالا، ملاک قیمت‌های واقعی

علیرضا پاک فطرت اظهار کرد: بررسی های انجام شده از سوی مجلس و رایزنی با وزارت صمت، بیانگر مشکل زا بودن قیمت دستوری فولاد برای صنعتگران و مصرف کنندگان است و قرار است بورس کالا یعنی عرضه و تقاضای واقعی بازار ملاک قیمت ها باشد.

وی افزود: در جلسه غیر علنی هفته پیش با وزیر صمت موضوع فولاد به دقت بررسی شد و وزیر صمت هم از وضعیت موجود گلایه‌هایی داشت.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم، بر عرضه کل فولاد در بورس کالا است، بیان کرد: تنها راه حل ممکن، عرضه تمام فولاد تولیدی کارخانجات در بورس کالاست تا قیمت‌ها به واقعیت نزدیک شود.

وی ادامه داد: با سازوکار بورس کالا می‌توان مشکل فعلی بازار فولاد را مرتفع کرد به طوریکه قیمت دستوری اعمال نمی شود تولیدکننده و مصرف کننده براساس عرضه و تقاضای بازار به خریدوفروش فولاد با نرخی واقعی می پردازند.

این نماینده مجلس گفت: با در پیش گرفتن مبادلات کل کشور در بورس کالا و کنار رفتن قسمت گذاری دستوری، قطعاً زیان سهامداران و مردمی که به بورس ورود کرده اند جای خود را به سود می دهد و مجلس در این حوزه حامی مردم است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : اقتصادی , بورس , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه