زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» بین الملل » بایدن:بازی ترامپ را دست‌کم نمی‌گیرم
تاریخ انتشار : 2020/10/26 - 12:06
 کد خبر: 117857
 93 بازدید

بایدن:بازی ترامپ را دست‌کم نمی‌گیرم

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید تا زنگ پایان انتخابات به صدا در نیاید، همچنان یکی از رقبا هستم و بازی دونالد ترامپ را دست کم نمی‌گیرم.

بایدن:بازی ترامپ را دست‌کم نمی‌گیرم

جو بایدن شامگاه یکشنبه در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی بی اس این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که همه نظرسنجی‌ها پیشتازی او را نشان می‌دهند و این مساله در سال ۲۰۱۶ هم برای هیلاری کلینتون اتفاق افتاده بود.

 

وی افزود: صحبت‌های زیادی در این باره وجود دارد که سعی دارند انتخابات را نامشروع نشان دهند و این شگفتی را برای مردم ایجاد کنند که آیا لازم است و ارزش رفتن برای رای‌دادن وجود دارد؟

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا، عملکرد ترامپ را در این زمینه باعث ارعاب مردم آمریکا دانست و ادامه داد: با این حال، آنچه واقعا مرا خوشحال کرده است ، مشارکت گسترده مردم در ایالت هایی است که رای گیری زودهنگام دارند.

جو بایدن درباره اظهارات خود مبنی بر ضرورت تحول و انقلاب در برخی موضوعات هم گفت: من فکر می‌کنم ما باید روش برخورد با نژادپرستی نهادی را تغییر دهیم. به عنوان مثال؛ یکی از سخت ترین چیزها، فراتر از مسائل پلیس، مساله انباشت ثروت است.

وی توضیح داد: تعداد زیادی از سیاه‌پوستان آمریکایی وجود دارند که به همان اندازه سفید پوستان، موقعیت اقتصادی دارند اما فرصتی پیدا نمی‌کنند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افزود: یا اگر فقط هر شرکتی را به پرداخت حداقل ۱۵ درصد مالیات ملزم کنیم، بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌شود. با این پول من می‌توانم تک تک افراد واجد شرایط را با مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار به کالج چهار ساله در ایالت خودشان بفرستم.

بایدن ادامه داد: من می‌توانم اطمینان حاصل کنم که هر فردی که واجد شرایط کالج جامعه است، می تواند برود و ما هنوز مقدار زیادی پول باقی‌مانده داریم. منظور من از تغییرات مهم نهادی این است.

مجری برنامه از معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا پرسید ترامپ در کنوانسیون جمهوری‌خواهان اظهار کرد که دولت شما برای لیبرال‌ها اسب تروا خواهد بود. اوکازیو کورتز، برنی سندرز، الیزابت وارن در واقع سیاست را کنترل می‌کنند و دولت شما مترقی‌خواه ترین دولت در تاریخ ایالات متحده می‌شود.

بایدن پاسخ داد:او دوست داشت که در برابر آنها رقابت کند، مگر نه؟ آقای رئیس جمهوری، شما با جو بایدن رقابت می‌کنید. جو بایدن سابقه‌ای عمیق، رفیع و موفق در مدت زمان طولانی دارد.

بایدن در پاسخ به این سوال که بزرگترین تهدید خارجی آمریکا را چه می‌داند، گفت: عدم جایگاه ما در جهان. او در برابر عموم، هر دیکتاتوری را در آغوش می‌کشد و انگشت خود را در چشم همه دوستان ما فرو می‌کند.

وی افزود: شما در کره شمالی وضعیتی دارید که موشک‌های مرگبار بیشتری دارند و ظرفیت آنها بیش از گذشته شده است. شما در خلیج فارس شرایطی دارید که ایران مواد شکاف‌پذیر کافی برای بدست آوردن سلاح هسته‌ای نسبت به گذشته دارد.

معاون اول رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: متحدان ناتو را از خود دور می‌کنیم زیرا آنها می‎‌گویند “ما نمی‌توانیم روی شما حساب کنیم”. بنابراین او در حال دور شدن از چیزی است که به ما اجازه می‌دهد جهان را بهم نزدیک کنیم.

بایدن در پاسخ به این سوال که کدام کشور را بزرگترین تهدید برای آمریکا می‌داند، گفت: فکر می‌کنم بزرگترین تهدید آمریکا در حال حاضر از نظر شکستن امنیت و اتحاد ما، روسیه باشد. در مرحله دوم، فکر می‌ کنم بزرگترین رقیب چین است و بسته به نحوه مدیریت ما تعیین می‌کند که آیا ما رقیب هستیم یا در نهایت در یک رقابت جدی‌تر از نظر زور قرار می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است نشت اخیر مطالب منتشر شده از رایانه هانتر (فرزندش) بخشی از یک کار تبلیغاتی اطلاعات روسیه است، اظهار کرد: طبق آنچه من خوانده و می‌دانم، جامعه اطلاعاتی به رئیس جمهوری هشدار داده است که جولیانی از روس ها اطلاعات نادرستی دریافت می‌کند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ما همچنین می‌دانیم که پوتین در تلاش است تا اطلاعات غلطی در مورد جو بایدن منتشر کند. بنابراین وقتی ترکیب روسیه، جولیانی، رئیس جمهوری را کنار هم قرار می‌دهید؛ این همان چیزی است که هست.

بایدن مدعی شد: این یک کارزار آلوده است زیرا او چیزی ندارد که بخواهد درباره‌اش صحبت کند.

“انکر نورا اُدونل” مجری، در این برنامه از بایدن درباره این ادعاها از سمت کارزار ترامپ که او از زوال عقل رنج می‌برد پرسید، اصطلاح پزشکی عمومی که برای علائمی نظیر از دست دادن حافظه تا ضعف توانایی‌های حل مسئله به کار می‌رود.

وی به بایدن گفت: تو ۷۸ سال داری و بعد از چهار سال، ۸۲ ساله خواهی بود. دونالد ترامپ می‌گوید تو زوال عقل داری و در حال بدتر شدن است.

بایدن در پاسخ به شوخی اظهار کرد: همان کسی که فکر کرده بود حمله یازده سپتامبر ۹/۱۱، حمله ۷/۱۱ بود، این‌ها را گفته؟ او درباره زوال عقل حرف می‌زند؟!

وی ادامه داد: تمام چیزی که به مردم آمریکا می‌توانم بگویم این است که مرا تماشا کنید، ببینید چه کارهایی انجام داده‌ام و چه کارهایی قرار است انجام دهم. به من نگاه کنید. قدرت ذهنی و فیزیکی ما را مقایسه کنید. خوشحال می‌شوم در چنین مقایسه‌ای باشم.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه