زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بین الملل » محدودیت‌های جدید کرونایی در اسپانیا و ایتالیا
تاریخ انتشار : 2020/10/26 - 11:14
 کد خبر: 117832
 86 بازدید

محدودیت‌های جدید کرونایی در اسپانیا و ایتالیا

مقامات اسپانیا با اعلام وضعیت اضطراری ملی به اعمال محدودیتهای تردد شبانه اقدام کردند تا به کنترل افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ کمک شود.

محدودیت‌های جدید کرونایی در اسپانیا و ایتالیا

نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده است که محدودیتهای تردد شبانه از شب گذشته اجرایی شده و هر شب از ساعت ۲۳ تا شش صبح فردا برقرار است.

همچنین بر اساس محدودیتهای جدید در اسپانیا مقامات محلی قادر هستند تا سفر و جابجایی بین مناطق را ممنوع کنند.

نخست وزیر اسپانیا همچنین در اظهاراتی گفت که از پارلمان درخواست دارد تا قوانین جدید را که در ابتدا برای ۱۵ روز لازم الاجرا بود به شش ماه افزایش دهد.

اوایل سال جاری و در جریان اولین موج شیوع کروناویروس در اسپانیا تعداد قربانیان و مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ بسیار بالا بود که در آن زمان محدودیتهای شدیدی اعمال شد.

همچنین در حال حاضر این کشور همچون دیگر کشورهای اروپایی با موج دوم شیوع کروناویروس درگیر است.

در ایتالیا نیز محدودیتهای کرونایی جدیدی از روز گذشته (یکشنبه) اعمال شده است. بنابر اعلام دولت ایتالیا افزایش قابل توجه موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فشار زیادی را به سیستم سلامت وارد کرده است.

همزمان جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با اوج گرفتن موارد ابتلا در این کشور گفت که دست‌کم یک ماه محدودیت‌های جدید را در سراسر کشور ایجاد کرده است. وی تاکید کرد که مردم در فضای باز باید از ماسک استفاده می‌کنند، سالن‌های ورزشی، استخرها و سالن‌های سینما را تعطیل می‌کنند. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز موظف هستند از ساعت ۱۸ فعالیت خود را متوقف کنند.

این قوانین از روز دوشنبه اجرایی می‌شود و دست‌کم تا ۲۴ نوامبر ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در فرانسه هم شمار موارد جدید ابتلا به کروناویروس افزایش قابل توجهی داشته است. در روز یکشنبه ۵۲ هزار و ۱۰ مورد جدید ابتلا شناسایی شد که نسبت به رقم ۴۵ هزار مورد در روز شنبه افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه