زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » کرونا دارو ندارد؛ ابتلای مجدد ممکن است
تاریخ انتشار : 2020/10/24 - 14:43
 کد خبر: 117686
 121 بازدید

کرونا دارو ندارد؛ ابتلای مجدد ممکن است

یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در شیراز، با بیان اینکه هنوز هیچ داروی شیمیایی در جهان برای پیشگیری یا درمان بیماری کرونا کشف و تولید نشده است، چه رسد به داروی گیاهی، پرهیز از مصرف خودسرانه هرگونه دارو برای پیشگیری یا درمان این بیماری را مورد تاکید قرار داد.

کرونا دارو ندارد؛ ابتلای مجدد ممکن است

دکتر زینب محرابی ضمن تاکید براینکه تولید واکسن برای پیشگیری از کرونا همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد، خاطرنشان کرد که تنها و تنها راه پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و … است.
این پزشک متخصص با ابراز تاسف از افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کووید۱۹ در کشور، تصریح کرد: نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد مدعی شد که کروناویروس در ایران جهش پیدا کرده است؛ اما باید با اطمینان تاکید داشت که هرچه سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش پیدا کند، شاهد تداوم روند افزایشی تعداد بیماران و البته مرگ ناشی از این بیماری خواهیم بود.

گستردگی دامنه‌ی علائم بیماری
پزشک متخصص بیماری‌های عفونی علوم پزشکی شیراز توضیح داد: اینکه علائم بیماری در یک فرد بیمار، در صورت انتقال آن به فرد دیگری، عینا در بیمار دوم مشاهده شود صحیح نیست؛ کووید ۱۹ امکان دارد در بدن هر فرد، علائمی مشابه دیگران یا نشانه‌هایی خاص همان فرد بروز دهد؛ مثلا امکان دارد ویروس حتی در بدن یک فرد سالمند، منجر به بروز تب هم نشود و علامت یا نشانه‌های دیگری داشته باشد.
محرابی ادامه داد: این ویروس گاهی ممکن است همه ارگان‌های بدن یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین موجب از کار افتادن یک عضو یا یک قابلیت بدن شود.

ابتلای مجدد به کرونا ممکن است؟
این پزشک متخصص با بیان اینکه هنوز نحوه ایمن‌سازی این ویروس به شکل کامل مشخص نشده و مواردی از ابتلای مجدد افراد هم گزارش شده است، گفت: شخصا در بیمارستان محل خدمتم شاهد ابتلای مجدد برخی از پرسنل بوده‌ام.
محرابی همچنین تاکید کرد: معلوم نیست که اگر فردی درگیر بوده و دوران قرنطینه و درمان را گذرانده، مجددا مبتلا نشود، حتی این امکان وجود دارد که بار دوم یک فرد علائم شدیدتری را بروز دهد، لذا مبتلایان پس از بهبودی باید حتما رعایت کنند.
او با یادآوری اینکه، ابتلای مجدد افراد به کرونا نشان می‌دهد که ایجاد ایمنی نسبت به این بیماری، ۱۰۰ درصدی نیست، اضافه کرد: همچنان معتقدیم که بهترین راه پیشگیری استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از تجمعات و توجه به مبحث فاصله‌گذاری اجتماعی است.
این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی علوم پزشکی شیراز، گفت: تغذیه مناسب و استفاده از میوه و سبزی تازه و مواد غذایی مغذی، به دلیل ارتقاء سیستم ایمنی بدن، می‌تواند در تاب آوری فرد در مقابل انواع بیماری‌ها تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه