زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » عطوان: تحریم‌های آمریکا به سود ایران تمام شد
تاریخ انتشار : 2020/10/21 - 12:55
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 117104
 107 بازدید

عطوان: تحریم‌های آمریکا به سود ایران تمام شد

« عبدالباری عطوان » در سرمقاله روزنامه « رأی الیوم » چاپ لندن ، لغو تحریم های تسلیحاتی را " یک دستاورد و پیروزی بزرگ " برای ایران برشمرد و تاکید کرد که تحریم های آمریکا به نحو شگفت انگیزی به سود ایران تمام شد.

عطوان: تحریم‌های آمریکا به سود ایران تمام شد

عطوان این پیروزی را محصول ۱۳ سال صبر و تحمل و بردباری و ایستادگی و مقاومت ملت و نظام ایران در عرصه نظامی و دیپلماسی دانسته و گفت : این ایستادگی و مقاومت در چارچوب یک طرح راهبردی که به خوبی برنامه ریزی شده بود، به اجرا درآمد.

سردبیر رای الیوم در همین رابطه به دو بار شکست آمریکا در شورای امنیت اشاره کرد که طی آن اروپایی ها و همه اعضای شورای امنیت به استثنای یک کشوور به طرح ضد ایرانی دونالد ترامپ پشت کردند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون محافل اسراییلی و آمریکایی در غم و اندوه و نگرانی فرو رفته اند زیرا ایران از این پس می تواند جنگنده های پیشرفته ای همچون سوخوی ۳۰ و سوخوی ۳۵ و بالگردهای تهاجمی روسیه را به همراه تانک های جنگی “G۱۰” چینی و تانک های پیشرفته به ویژه تانک های T۹۰ روسیه را خریداری کند و در عین حال مدرن ترین تسلیحات تولید شده خود از قبیل موشک های پیشرفته و قایق های تندرو را به فروش برساند که می تواند یک منبع درآمد برای این کشور جهت مقابله با مجازات های خفقان آور اقتصادی آمریکا به شمار برود و در نتیجه آن تهران می تواند از درآمدهای نفتی خود بکاهد.

این تحلیلگر سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب با اشاره به تهدیدهای اخیر « مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و « بنی گانتس » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ، تهدیدهای یاد شده را « پوچ و توخالی و قلدرمآبانه » توصیف کرده و گفت: تاثیرگذاری این تهدیدها در صحنه عمل بسیار محدود است زیرا قرار نیست ایران از کشورهایی همچون مالی و سریلانکا تجهیزات نظامی خریداری کند بلکه از روسیه و چین به عنوان دو قدرت اقتصادی و نظامی مطرح در جهان اقدام به چنین کاری خواهد کرد . دولت آمریکا مجازات هایی علیه مسکو و پکن اعمال کرد اما در عمل نتیجه قابل توجهی به دست نیاورد و هر دو با آمریکا مقابله به مثل کردند.

عطوان با اشاره به تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: دولت اشغالگر اسراییل بیش از بیست سال است که تهدید به حمله علیه ایران و از بین بردن راکتورهای هسته ی و تاسیسات زیربنایی اش می کند اما جرات نکرده چنین اقدامی اتخاذ کند زیرا موجودیت اسراییل در جبهه های مختلف بر باد خواهد رفت.

وی تاکید کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران به طرز شگفت انگیزی به سود این کشور تمام شد زیرا باعث شد تا رهبران ایران با تکیه بر خود صنایع نظامی شان را به پیش ببرند .

در همین رابطه عطوان توضیح داد : ایرانیان در ابتدا به هواپیماهای بدون خلبان ( انواع پهپادها ) دست یافتند و ایران هم اکنون در این زمینه یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود . ایران به دنبال آن توانست یک زرادخانه موشکی با ابعاد و اندازه های مختلف و بسیار دقیق بسازد به گونه ای که یکی از آنها توانست ماهواره را در فضا قرار دهد و دیگری توانست پهپاد آمریکایی را در ارتفاع ۲۰ کیلومتری که به حریم هوایی ایران بر فراز تنگه هرمز نفوذ کرده بود، سرنگون کند. ایران درنهایت توانست به تانک ها و زیردریایی ها و قایق های جنگی تندرو دست یابد که رادارها توان ردیابی آنها را ندارند.

سردبیر رای الیوم در پایان سرمقاله امروز خود تاکید کرد : ملت و رهبران ایران حق دارند این پیروزی را که حاصل یک ایستادگی طولانی مدت و تلاش های دیپلماتیک فشرده و برنامه ریزی شده بود، جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه