زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » دستگیری اعضای گروه چالش وحشت معروف به”مومو”در هرمزگان
تاریخ انتشار : 2020/10/20 - 13:14
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 116893
 230 بازدید

دستگیری اعضای گروه چالش وحشت معروف به”مومو”در هرمزگان

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری ۸ نفر از اعضای گروه چالش وحشت معروف به"مومو"در هرمزگان خبر داد.

دستگیری اعضای گروه چالش وحشت معروف به”مومو”در هرمزگان

سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با توجه به تماس‌های فراوان شهروندان با سامانه ۱۱۰ و همچنین گزارش‌های حضوری به پلیس فتا استان هرمزگان و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که اکانت‌هایی با شماره‌های خارجی و داخلی با فعال‌سازی چالشی شبیه نهنگ آبی تحت عنوان “مومو” اقدام به ارسال پیام اولیه با مضمون “بیا باهم بازی کنیم” به زبان انگلیسی و فارسی برای کاربران می‌کنند.

سرگرد بهمنی افزود: در این چالش پیام‌ها، تصاویر و کلیپ‌های ساختگی با ماهیت خشونت و خودزنی از سوی پروفایلی با نمای عروسک اهریمنی معروف به “مومو” به افراد ارسال می‌شود، به این شرح که اگر مخاطب رگ خود را نزند و چالش‌های آسیب تکمیل نشود، در این صورت مومو به آدرس و محل زندگی قربانی کاملاآشنا است و اقدام به حمله با چاقو و اسلحه سرد به اعضای خانواده او خواهد کرد.

او گفت: با بررسی‌های فنی مشخص شد که اکانت اصلی این چالش، یک ربات پاسخگوی اتوماتیک به زبان انگلیسی است و افرادی با بهره‌گیری از شماره‌های موقت خارجی یا حتی داخلی اقدام به راه‌اندازی اکانت واتس آپ کرده و برای دیگران با همین روش مزاحمت ایجاد می‌کنند و عده‌ای هم اقدام به نشر شایعات آلوده و کذب در شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌کنند.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان افزود: در همین زمینه فردی با هویت معلوم به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که دارنده اکانت واتس آپی که تصاویر پروفایل آن عروسکی به نام مومو و ارواح خبیثه است، اقدام به ارسال پیام بازی برای فرزندم کرده، اما پس از مخالفت پسرم برای ادامه بازی، صاحب اکانت اطلاعات خصوصی از خانواده ما ارائه و با تهدیدات مکرر پسرم را مجاب به ادامه بازی کرده که این امر موجب ترس و دلهره در میان خانواده ما شده است.

سرگرد بهمنی گفت: پس از اقدامات پلیسی و ردیابی‌های فنی، یک متهم شناسایی و به مقرر پلیس احضار شد.

متهم دستگیر شده گفت: در گروه دورهمی با حضور دوستان در واتس آپ، مطالبی پیرامون مومو از سوی مدیر گروه و دیگران ارائه شده بود. من هم به بهانه شوخی با پسرعمه (شاکی) به همراه چند تن از دوستانم با شماره سیم‌کارت ناشناس یا شماره‌های موقت خارجی، اکانت‌های واتس آپی ایجاد کردیم و تصاویر پروفایل آن را “مومو” و ارواح ترسناک گذاشتیم و به او پیام چالش وحشت دادیم و قصد ما از این کار فقط شوخی بوده است.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: پس از اعترافات متهم دستگیر شده، سرگروه و ۶ نفر از دوستان او نیز شناسایی شدند و اقدامات قضایی برای رسیدگی به این پرونده ویژه در حال انجام است.

سرگرد بهمنی افزود: نصب برنامه‌های مستقل ساخته‌شده برای این‌گونه چالش‌های روان‌پریش علاوه بر آسیب‌های روانی باعث سرقت اطلاعات خصوصی کاربران نیز می‌شود چرا که پایه و اساس این چالش‌ها بر مبنای دروغ و حیله‌های روان‌شناختی است.

او گفت: نصب نشدن برنامه‌های مربوطه یا پاسخ‌دهی و بلاک این شماره‌ها در پیام‌رسان‌های خارجی بهترین واکنش از سوی مخاطبان است.

بیشتر بخوانید:

 


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , حوادث , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه