زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » جت خصوصی ۸۱ میلیون دلاری ایرباس ACJ TwoTwenty معرفی شد
تاریخ انتشار : 2020/10/12 - 16:18
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 115730
 189 بازدید

جت خصوصی ۸۱ میلیون دلاری ایرباس ACJ TwoTwenty معرفی شد

ACJ TwoTwenty جدیدترین جت خصوصی ایرباس است که امکانات رفاهی ویژه‌ای دارد و می‌تواند ۱۸ نفر مسافر در خود جای دهد و بیش از ۱۲ ساعت مداوم پروار کند.

جت خصوصی ۸۱ میلیون دلاری ایرباس ACJ TwoTwenty معرفی شد

کوچک‌ترین جت مسافربری ای ۲۲۰ ایرباس (Airbus A220) اکنون جدیدترین جت تجاری این شرکت محسوب می‌شود. جدیدترین اخبار اعلام می‌کنند هواپیمای A220-100 به هواپیمایی VIP تبدیل شده و قرار است با نام Airbus Corporate Jet 220 یا ACJ TwoTwenty در بازار ظاهر شود. هواپیمای ACJ TwoTwenty که نسخه‌ی خصوصی هواپیمای مسافربری محبوب A220 محسوب می‌شود، از کابین نسبتا عریض هواپیماهای سری ۲۲۰ ایرباس بهره می‌برد. ایرباس می‌گوید این هواپیما کابینی مجهز دارد و به استانداردهای سطح بالای جت‌های تجاری با توانایی جابه‌جایی در مسافت‌های طولانی مجهز است.

ایرباس که با معرفی ACJ TwoTwenty یک قدم از شرکت‌هایی مثل گلف‌استریم ایرواسپیس، بمباردیه و هوانوردی داسو جلو افتاده است، می‌گوید با نگاهی به بازار متوجه شده است علاقه‌مندان به جت‌های خصوصی تقاضای زیادی برای تولید جتی با ظرفیت بیشتر ثبت کرده‌اند و به‌همین دلیل هواپیمای جدید خود را رونمایی کرد.

ایرباس می‌گوید ACJ TwoTwenty دارای ۷۳ متر مربع فضای کف است که به ۶ بخش VIP تقسیم شده و می‌تواند ۱۸ مسافر را در خود جای دهد. جت خصوصی ایرباس امکانات رفاهی ویژه‌ای دارد. شرکت هوانوردی کاملوکس که همکار تجاری واحد طراحی ایرباس محسوب می‌شود، قرار است جت‌های خصوصی ACJ TwoTwenty را که برای پرواز در اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌اند به اتاق کاری و اتاق مهمان هم مجهز کند. به‌علاوه هواپیمای جدید ایرباس دارای فضای اختصاصی سرگرمی و اتاق خواب خواهد بود و از حمامی مجهز با دوش بهره خواهد گرفت.

ایرباس در همکاری مستقیم با هوانوردی کاملوکس جدیدترین نوآوری‌ها در کابین هواپیماها را به ACJ TwoTwenty آورده تا هواپیمایی فوق‌مدرن خلق کند. ACJ TwoTwenty به‌هنگام آغازبه‌کار به یکی از جدیدترین هواپیماها در آسمان تبدیل می‌شود و مزیت‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

ایرباس می‌گوید هواپیمای ACJ TwoTwenty از محفظه‌ی سوخت و تجهیزات کافی برای حداکثر ۱۰٬۵۰۰ کیلومتر پرواز (بیش از ۱۲ ساعت) بهره می‌برد؛ بدین ترتیب هواپیمای مورد بحث می‌تواند ازلحاظ تئوری مستقیما از لندن به لس آنجلس یا از توکیو به دوبی برود. هواپیماهای سری A220 به‌میزان ۵۰ درصد سروصدای کمتری نسبت‌ به نسل قبل خود دارند و با طی کردن مسافتی مشابه، ۲۵ درصد سوخت کمتری می‌سوزانند. این گفته برای ACJ TwoTwenty هم صدق می‌کند. ACJ TwoTwenty برای دستیابی به این اهداف، متکی ‌بر موتورهای جدید و قابلیت‌های آیرودینامیک است.

کابین داخلی هواپیمای خصوصی جدید ایرباس فضایی آرامش‌بخش با نورپردازی ویژه دارد. در کابین خلبان نیز بهبودهای محسوسی اعمال شده است تا هواپیمای مورد بحث به فناوری‌های روز برای پرواز کردن مجهز باشد. کابین خلبان ACJ TwoTwenty شامل چندین نمایشگر بزرگ لمسی است.

بنویت دفورج، مدیر واحد جت‌های تجاری ایرباس، می‌گوید:

جت ACJ TwoTwenty دامنه‌ی حرکتیِ بینِ قاره‌ای، راحتی سفر و فضای شخصی بی‌همتا را برای تمامی مسافران ارائه می‌دهد. با دانستن درخواست زیادی که در بازار هواپیماهای این‌چنینی وجود دارد، انتظار داریم میزان تقاضا برای ACJ TwoTwenty در بازارِ درحال‌رشدِ جت‌های تجاری، بسیار خوب باشد.

ایرباس ادعا می‌کند هواپیماهای خانواده‌ی A220 بی‌سروصداترین و تمیزترین هواپیماها در بین محصولات مشابه خود هستند و کمتر از همه‌ی آن‌ها به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند.

ایرباس می‌گوید تاکنون ۶ سفارش برای جت خصوصی جدیدش دریافت کرده است. ظاهرا Comlux خریدار دو جت اول است. فعلا به‌طور رسمی اعلام نشده چه کسی یا شرکتی، چهار هواپیمای بعدی را خریداری کرده است. هواپیمای خصوصی ACJ TwoTwenty که ۸۱ میلیون دلار قیمت دارد، طی سه سال آینده در آسمان به‌پرواز درمی‌آید. تصاویر بیشتر از هواپیما را در اینجا ببینید.

بیشتر بخوانید:


برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , فناوری , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه