زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است
تاریخ انتشار : 2020/09/03 - 18:07
 کد خبر: 112104
 363 بازدید

استاندار بوشهر:

مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه گفت: بازگشایی مدارس و آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی باید براساس شرایط و وضعیت کرونایی شهرستان‌ها و مناطق و تصمیمات ستاد ملی کرونا باشد.

مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است

عبدالکریم گراوند در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری آموزش و پرورش و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این اجلاس بیانات مهم و راهبردی ارائه کردند که اجرای آنها می‌تواند در توسعه کشور و حل مشکلات در عرصه تعلیم و تربیت نقش اساسی داشته باشد.

وی با تاکید بر استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: امید می‌رود همه بتوانند با بهره‌برداری از منویات مقام معظم رهبری در مسیر تعالی کشور حرکت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه همه جهان در عرصه‌های مختلف تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تهویه هوا در ساختمان‌ها و مکان‌های عمومی، کرونا به نظام مهندسی در ساخت و سازها در توجه به ایجاد تهویه هوا هشدار داده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، گراوند با اشاره به اوج گرفتن آمار ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها از ۱۷ خردادماه، بیان کرد: آمار فوتی‌ها از ۱۷ خرداد اوج گرفت و تعداد فوتی‌ها تاکنون در استان بوشهر از ۴۸۰ مورد فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه اوج بستری‌ها و فوتی‌ها در فصل گرمای تابستان محقق شده است افزود: تاکنون برای بیماری کرونا دارو و واکسن کشف نشده و تنها راه مصون ماندن از این ویروس رعایت پروتکل بهداشتی است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تمامی نظام آموزشی در جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید این است که باید در مقابله با این ویروس انعطاف داشته باشیم و همه عاقلانه و دور از احساسات مصونیت‌های لازم را ارائه کنند.

گراوند با اشاره به پشت سر گذاشته شدن مراحل و مناسبت‌های مختلف در عرصه مقابله با کرونا از جمله سال تحصیلی گذشته، ایام نوروز، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: همکاری هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستودنی است چرا که عزاداران حسینی خوب و موفق عمل کردند.

وی با تاکید بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید در برنامه‌های آموزشی و بازگشایی مدارس باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا عمل شود.

استاندار بوشهر برقراری ارتباط معلم با دانش‌آموز در راستای تعلیم و تربیت در سال تحصیلی را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: تاثیر معلم بر تربیت دانش‌آموزان بیشتر از خانواده‌ها است که پیوند و ارتباط دانش‌آموز و معلم در پاسخگویی به مشکلات و نیازهای آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند با بیان اینکه مدارس مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز تعطیل است، تصریح کرد: هر چند وضعیت کرونایی شهرستان‌ها و مناطق شکننده است و ثابت نیست ولی باید سخت‌گیری‌های لازم در بازگشایی مدارس در پیشگیری از کرونا مورد توجه قرار بگیرد.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان را بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و شرایط مناطق و شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: باید متناسب با شرایط و وضعیت کرونایی شهرستان‌ها در سال تحصیلی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکل زیرساخت‌های اینترنتی در نقاط مشکل‌دار روستایی، عشایری و محروم خاطرنشان کرد: برای دسترسی لازم مردم به ویژه دانش‌آموزان از سیستم اینترنت، باید مشکلات مناطق روستایی و عشایری بررسی و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

گراوند همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش را مورد تقدیر قرار داد و افزود: هر منطقه‌ای نیاز است باید صدا و سیمای استان بوشهر برای آموزش دانش آموزان همکاری لازم را ارائه کند.

وی با اشاره به برگزاری آموزش در سال تحصیلی جدید از طریق فضای مجازی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ابزار لازم برای استفاده از شبکه آموزشی آموزش و پرورش باید از سوی این نهادها تامین شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین ابزار مورد نیاز دیگر دانش‌آموزان بی‌بضاعت در استفاده از فضای مجازی در سال تحصیلی گفت: در این راستا باید تامین نیاز این دانش‌آموزان در تهیه ابزار آموزشی برای استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند تامین آب و برق آشامیدنی مدارس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا در تامین مایع شستشو دانش آموزان و ضدعفونی کلاس‌ها مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و عروقی بودند گفت: تحرک و ورزش می‌تواند از پیشگیری به بیماری‌های قلبی و عروقی و چاقی فراهم کند که باید فضا و شرایط برای تحرک دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد.


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه