زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » فتاح و گام اول شفافیت عملی!
تاریخ انتشار : 2020/08/15 - 17:27
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 110251
 719 بازدید

فتاح و گام اول شفافیت عملی!

اظهارات مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان موجی از مخالفت‌ها را برانگیخت. مگر او چه گفت؟

فتاح و گام اول شفافیت عملی!

گفته این املاک مربوط به بنیاد است و بیایید تکلیف را روشن کنید. او به شخصی اهانت نکرد و مؤدبانه و محترمانه اظهار داشت که پرونده هایی در دست کار و املاکی متعلق به بنیاد است و در اختیار نهادهای دیگر است که باید برگردند.

اگر او قبل از رسانه ای کردن این مطالب اقدامات لازم را انجام نداده باشد قطعاً خطا کرده ولی ظاهر امر نشان می داد که وی ناچار به اظهار چنین امری بوده است. او حتماً حرفهای تکمیلی دارد که باید بیاید و از خود دفاع کند.

من او را نمی شناسم و خط فکری او را هم نمی دانم و از نزدیک با او هیچ برخوردی نداشته ام ولی احساس می کنم که در این واقعه او مظلوم واقع شده است. من به رسم دفاع از مظلوم احساس کردم لازم است در بین این همه هجمه و تهمت از ایشان تقدیر کنم.

گیرم که او اشتباه کرده باشد آیا درزندگی کسی اشتباه نمی کند؟ اگر کسی مدعی شود از شما طلبی دارد باید او را به طریقی متهم کرد که او به قصد خاصی چنین گفته است؟ آیا باید به او پرخاش کرد یا اینکه با ارائه سند اظهار کرد که این حرف درست نیست و اشتباه شده و اشتباه برمی گردد و این یک امر عادی در زندگی روزمره است.

او از همه طیفها نام برد و معلوم بود که کار او جناحی نبوده است و اینکه ایشان از نهادهای بزرگی همچون رؤسای جمهور گذشته یا مجلس یا ارتش و سپاه نام می برد دلالت بر بی نظری، شجاعت، قاطعیت و صراحت در حفظ اموال بنیاد که مدیریتش در اختیار اوست دارد، باید این ویژگی ها را قدر دانست.

من نمی دانم مدعیان اصلاحات از هر دو طیف و خواستاران شفافیت چه می خواهند و شفافیت را در چه چیز می دانند. اینکه یعضی مسئولان بیایند و کلی گویی، مثل بعضی در شبکه های سیما لفاظی کنند و به قول معروف دُم به تله ندهند و برای رفتار خود توجیه بتراشند شفاف سازی صورت گرفته است؟ و اگر چنین است پس چرا وضع کشور این چنین است و چرا همواره ما فریاد واشفافیت، وا عدم شفافیت سر می دهیم!

این چنین تخریب شخصیت ایشان که فردی دلسوز بوده و به نظر می رسد برای مستضعفان دل می-سوزاند؛ آنهم در بنیادی که در بسیاری از موارد نام آن را بنیاد مستکبران می گذاشتند نا رواست. حال که او می خواهد برای مردم بیچاره کار کند آیا باید با او اینچنین برخورد شود؟ اصلاً باید پرسید چرا دیگران رفتاری داشته اند که وی را مجبور به چنین موضع گیری نموده است!

من امیدوارم دستگیری او از مستضعفان با برنامه، با جمع آوری و نگهداری اطلاعات موثق و منظم، برای پرهیز از دوباره و چندباره کاری و ایجاد اشتغال مولد و مستمر برای مستضعفان واقعی در اقصی نقاط کشور باشد تا محرومان مستضعف نمانند و بر روی پای خود بایستند و گداپروری نشود.

بنیاد یک از مؤسساتی بوده است که همواره مورد اعتراض و انتقاد بسیاری بوده که دولتی در برابر دولت است. حال که رئیس آن می خواهد قدمی در راه از بین بردن استضعاف بردارد چرا باید با چنین برخوردی مواجه شود؟ اگر نسبت به عملکرد و برنامه های وی ایراد است آنها که صداقت وی را قبول دارند او را کمک کنند تا در کارش توفیق یابد. به نظر می رسد این اقدام او در راه تحصیل امکانات بیشتر در جهت خدمت بوده است و قطعاً اگر تشویق شود اطلاعات بیشتری از بنیاد را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

البته در کشور ما که همواره روال بر پنهان کاری و محافظه کاری و در لفافه سخن گفتن بوده اگر کسی داعیه ریاست جمهوری را داشته باشد همه جوانب امور را می سنجد و با احتیاط و با مشاوره های سنگین هر اقدامی را مورد مطالعه قرار می دهد. او خود گفته است که نامزد ریاست جمهوری نیست و با این اقدامش و برخورد سنگین با او قطعاً برای این امر اقدام نخواهد کرد ولی کاری نکنید که در انجام وظائفش، که با قاطعیت هم در کمیته امداد نشان داد و هم در بنیاد دارد کار می کند، دلسرد شود.

اصرار بر اینکه او تبلیغ انتخاباتی کرد یا رسماً نامزدی خود را کلید زد با آنکه او صراحتاً ابراز داشت که من نامزد نیستم و برای بنیاد برنامه چند ساله دارم مرا به یاد داستانی انداخت که گفتند در جمع مریدانی از مرادشان تعریف و تمجید می کردند که چنین و چنان است. یکی از بین آنها گفت من شخصاً از او در باره این تمجیدها پرسیده ام و او انکار کرده است. دیگری گفت بی خود گفته او شکسته نفسی کرده است!

از دو حال خارج نیست یا ایشان در این اظهارات اشتباه کرده است که به نظر می رسد آنقدر شهامت داشته باشد و بیاید و عذرخواهی کند و اگر به او گزارش غلط داده اندکه قطعاً با متخلفان برخورد می-کند

آیا می دانید با این هجمة همه جانبه به ایشان دیگر کسی جرأت نمی کند در باره هیچ چیز اظهار نظر کند و شفافیت مورد درخواست همه یا در نطفه خفه، یا به انحراف کشیده می شود؟!

قطعاً او به عواقب نشر اکاذیب واقف است و مطالب او کذب نیست و کسی هم نسبت به اصل قضیه موضع نگرفت بلکه نسبت به شیوه و کیفیت واگذاری املاک اشاراتی داشتند خوب بدیهی است با این اقدام روند امور شفاف تر، و به اطلاع عموم رسانده می شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی , یادداشت
ارسال دیدگاه