زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» انتخاب سردبیر » امارات پشیمان خواهد شد
تاریخ انتشار : 2020/08/15 - 17:26
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 110240
 726 بازدید

امارات پشیمان خواهد شد

شیخ‌نشین امارات با دستانی که به خون مردم مظلوم یمن آغشته است درصدد امضای توافق با رژیم جعلی و اشغالگر فلسطین است.

امارات پشیمان خواهد شد

دونالد ترامپ که در واپسین ماه‌های عمر ریاست جمهوری خود با مشکلات پیچیده‌ای مواجه است سعی دارد با وساطت بین تل‌آویو و ابوظبی برای دولت خود دستاوردی جستجو کند. در ارتباط با این توافق به چند نکته باید توجه کرد:

۱- در بیانیه مشترک امریکا، اسرائیل و امارات آمده که در سایه این توافق، رژیم صهیونیستی از الحاق کرانه باختری صرف‌نظر خواهد کرد. این در حالی است که به دلیل مقاومت مردم فلسطین و محور مقاومت، مدت‌هاست که اجرای طرح معامله قرن متوقف‌شده و اعلام حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مناطق اعلام‌شده در این طرح، به حاشیه رفته است. قطعاً طرح معامله بزرگ قرن بدون توافق نکبت‌بار امارات هم شکست می‌خورد و شیوخ امارات در این مسیر دچار یک خطای بزرگ راهبردی شده‌اند.

۲- سیاست ‫امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار اسراییل درزمانی رقم خورد که جهان اسلام با گرامیداشت چهاردهمین سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه متجاوزان صهیونیست، قدردان ایثارگری و شهامت حزب‌الله بود. درعین‌حال هم‌زمانی اقدام امارات با وضعیت بی‌ثبات نتانیاهو و دولت وی در داخل سرزمین‌های اشغالی، نشان از تلاش حکام امارات برای نجات نخست‌وزیر ورشکسته اسرائیل دارد.

۳- اقدام امارات علیه آزادی فلسطین و قدس شریف بوده و نه‌تنها به نفع صلح و امنیت در غرب آسیا نیست بلکه صهیونیست‌ها را در انجام جنایت‌های تازه علیه مردم فلسطین جسورتر خواهد ساخت. این رویکرد، امارات را در جهان اسلام و در میان مسلمانان منزوی و بی‌آبرو ساخته و دستاوردی برای قارون‌های خلیج‌فارس ندارد بلکه موجب تقویت محور مقاومت شده و شیخ‌نشین‌های کوچک و وابسته به آمریکا را پشیمان خواهد ساخت.

۴- خیانت امارات به آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف قطعاً موردپذیرش مردم مظلوم فلسطین و ملت‌های آزاده جهان قرار نخواهد گرفت و محکومیت شدید جهان اسلام را در پی خواهد داشت. این خیانت مستوجب پاسخی قاطع برای حمایت از مسئله فلسطین و منافع عالی کشورهای عربی است و دیر یا زود این اتفاق رقم خواهد خورد.

۵- امارات با این توافق اختلافات موجود در شورای همکاری خلیج‌فارس را تشدید خواهد کرد و ابوظبی که در کنار ریاض با تجاوز به یمن عامل اختلاف در این شورا شده بود، مسیر فروپاشی شورای همکاری را هموار خواهد ساخت. تبعات این اشتباه خیانت بار و تفرقه‌افکنانه هرگز از تاریخ مردم منطقه پاک نخواهد شد.

۶- در صورت امضای توافق امارت با رژیم صهیونیستی، کشورهای مسلمان و جهان عرب باید با امارات متحده عربی همچون یک دشمن و هم‌ردیف با رژیم صهیونیستی برخورد کنند. کاهش روابط سیاسی و فراخواندن سفیران کشورهای مسلمان از امارات و قطع روابط اقتصادی با این کشور موجب تقویت محور مقاومت برای تداوم انتفاضه و بازپس‌گیری سرزمین اشغالی از رژیم جعلی خواهد شد.

امارات با خطای محاسباتی خود به دنبال احیای طرح مرده و بی‌اعتبار معامله قرن است درحالی‌که خود را در معرض مرگ تدریجی قرار داده است. تجربه شکست‌خورده و مفتضحانه توافق با اسرائیل که یادآور پیمان ننگین کمپ دیوید است قطعاً هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی را تأمین نکرده و تنها ننگی در تاریخ شیخ‌نشین کوچک خلیج‌فارس خواهد بود. پاداش امارات به اشغالگران جنایتکار صهیونیسم موجب شعله‌ور شدن آتش خشم مردم غرب آسیا خواهد شد و امارات را پشیمان خواهد کرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , یادداشت
ارسال دیدگاه