زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» حوادث » پلیس با شلیک به عملیات تعقیب و گریز پایان داد
تاریخ انتشار : 2020/08/10 - 11:00
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 109743
 236 بازدید

پلیس با شلیک به عملیات تعقیب و گریز پایان داد

پلیس مشهد بار دیگر اقتدار خود را در مبارزه گسترده با سارقان اموال مردم در حالی به رخ کشید که راننده سوار بر خودروی سرقتی پس از چندین کیلومتر فرار جنون آمیز! با شلیک گلوله نیروهای انتظامی مجروح و دستگیر شد.

پلیس با شلیک به عملیات تعقیب و گریز پایان داد

عملیات مقتدرانه پلیس مشهد شب هجدهم مرداد زمانی با دستور سرهنگ عباس صارمی ساداتی (فرمانده انتظامی مشهد) آغاز شد که نیروهای گشت نامحسوس تجسس کلانتری شفا با هدف برخورد قاطع با سارقان و پیشگیری از وقوع جرم، در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی بودند. عقربه های ساعت 19 شب را نشان می داد که حرکات مشکوک سرنشینان یک دستگاه پراید، توجه نیروهای گشت را به خود جلب کرد. تیزبینی ماموران موجب شد تا آنان برای دقایقی رفتارهای سرنشینان پراید را زیرنظر بگیرند اما راننده خودرو که با دقت اطراف را می پایید در یک لحظه به حضور ماموران در محل مشکوک شد و بلافاصله پدال گاز را در خلاف جهت حرکت خودروها فشرد.

با این اقدام راننده دیگر شکی باقی نماند که سرنشینان خودرو از تبهکاران حرفه ای هستند بنابراین نیروهای تجسس کلانتری شفا در حالی به تعقیب پراید پرداختند که استعلام بی‌سیمی آنان از مرکز فرماندهی مشخص کرد خودروی پراید سفید رنگ روز قبل از منطقه سناباد مشهد سرقت شده است.

دقایقی بعد با دستور سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری سارق خودرو وارد مرحله جدیدی شد و بدین ترتیب با هماهنگی و همکاری دیگر کلانتری ها، تعقیب سرنشینان پراید در حالی با شلیک تیرهای هوایی ادامه یافت که راننده خودرو، به طرز جنون آمیزی در خیابان های شلوغ بولوار ابوطالب بر سرعت خودرو می‌افزود تا این که ماموران لاستیک ها را هدف گرفتند و با شلیک 5 گلوله دو چرخ عقب را پنجر کردند ولی فرار همچنان ادامه داشت.

عملیات تعقیب و گریز بالاخره از حوزه استحفاظی کلانتری شفای مشهد خارج شد و راننده پراید به سمت بولوار خواجه ربیع گریخت.

در همین حال نیروهای کلانتری خواجه ربیع که به یاری نیروهای تجسس کلانتری شفا آمده بودند با ردیابی مسیر فرار پراید سواران از مقابل سارقان بیرون آمدند اما راننده جوان پراید برای فرار از چنگ قانون، بی مهابا پراید را به خودروی سمند پلیس کوبید و در یک فرصت مناسب زن و مرد جوانی را که در صندلی عقب نشسته بودند، پیاده کرد و دوباره پدال گاز را فشرد. با آن که زن و مرد جوان در تاریکی شب وارد خیابان های فرعی منطقه خواجه‌ربیع شدند و از محل گریختند اما خودروهای گشت همچنان به تعقیب پرایدسوار پرداختند و فریب تله سارق را نخوردند.

بنابراین گزارش، جوان پرایدسوار همچنان با سرعت سرسام‌آور و وحشتناک وارد بولوار صادقی شد و در حالی که روی رینگ حرکت می کرد به اخطارهای قانونی یا شلیک‌های هوایی نیز توجهی نداشت تا این که گروه عملیاتی کلانتری خواجه ربیع به سرپرستی سرهنگ جعفریانی، خودرو را هدف گرفتند که یکی از گلوله ها بر پهلوی راننده نشست و بدین ترتیب خودرو متوقف شد. چند دقیقه بعد با حضور نیروهای امدادی اورژانس، پیکر خون آلود متهم به سرعت به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال یافت و جوان مجروح بستری شد.

تحقیقات بیشتر درباره ماجرای سرقت خودرو و شناسایی زن و مرد فراری با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مشهد) در حالی ادامه دارد که پراید سرقتی به کلانتری منتقل شد و در این عملیات با درایت و دقت نیروهای انتظامی به هیچ شهروندی آسیب نرسید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه