زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » عربشاهی: پرسپولیس باید در خط حمله و دفاع چپ تقویت شود/ موفقیت در آسیا دور از دسترس نیست
تاریخ انتشار : 2020/08/02 - 12:03
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 109148
 213 بازدید

عربشاهی: پرسپولیس باید در خط حمله و دفاع چپ تقویت شود/ موفقیت در آسیا دور از دسترس نیست

یک پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید این تیم باید در خط حمله و پست دفاع چپ تقویت شود و سایر بازیکنان تاثیرگذار تیم برای فصل آینده و موفقیت در آسیا حفظ شوند.

عربشاهی: پرسپولیس باید در خط حمله و دفاع چپ تقویت شود/ موفقیت در آسیا دور از دسترس نیست

ضیاء عربشاهی، پیشکسوت پرسپولیس درباره تساوی این تیم مقابل نساجی در قائمشهر گفت: پرسپولیس با وجود کسب عنوان قهرمانی، انگیزه خوبی برای این دیدار داشت تا در ادامه بازی‌های فصل جاری هم به پیروزی برسد. با این حال نساجی تیم بسیار خوبی است و در تحلیلی که از این تیم داشتم، از این موضوع اطلاع پیدا کرده بودم. نساجی دیشب با استفاده از بازیکنان و کادرفنی خوب خود توانست به خوبی در میانه زمین و کناره‌ها بازی کند.

او با اشاره به گل نخست بازی که از روی شوت از راه دور وارد دروازه رادوشوویچ شد، گفت: نساجی در ۵ دقیقه ابتدایی پرسپولیس را غافلگیر کرد و به صورت مستقیم دروازه این تیم را باز کرد. در این صحنه رادوشوویچ چند قدمی جلوتر بود که اگر جلو نمی‌آمد، می‌توانست توپ را مهار کند. بعد از دریافت گل پرسپولیس خودش را پیدا کرد و رفته رفته فشار را بالاتر برد تا روی پاس در عمق بشار و نفوذ علیپور، صاحب پنالتی شود و به این شکل گل خورده را جبران کند.

این پیشکسوت پرسپولیس به انگیزه بالای هر دو تیم در این دیدار اشاره کرد و افزود: بازی از هیجان خوبی برخوردار بود و هافبک‌های دو تیم بارها در میانه زمین درگیر شدند. من برخی از بازیکنان نساجی از جمله عاشوری را می‌شناسم. او بازیکن خوبی است که در دور رفت هم پرسپولیس را اذیت کرده بود. نساجی در این دیدار با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی کرد که در حملات به ۳-۳-۴ تبدیل می‌شد.

عربشاهی هم‌چنین به نیمه دوم این دیدار و عملکرد بهتر شاگردان گل‌محمدی پرداخت و گفت: بازی در نیمه دوم بیش‌تر در زمین نساجی بود. پرسپولیس سعی داشت با پاس‌های تک ضرب حریف را اذیت کند. در هر حال پرسپولیس تیم گردن کلفتی است و قصد داشت اجازه فکر کردن را از حریف بگیرد. به همین دلیل بازی سرعت خوبی گرفته بود و هر دو تیم هم خوب بازی کردند.

او تساوی پرسپولیس و نساجی را عادلانه دانست و اظهار کرد: هر دو تیم دنبال سه امتیاز بودند و تقریبا پایاپای بازی کردند. البته فکر می‌کنم اگر پرسپولیس نیازمند سه امتیاز بود می‌توانست بازی را هم ببرد چون چند موقعیت را از دست داد. با این حال معتقدم نساجی بازی خوبی را ارائه کرد.

این پیشکسوت پرسپولیس درباره مشکلات کنونی این تیم که باید در فصل نقل و انتقالات مرتفع شود، گفت: مشکل پرسپولیس در خط حمله است. یحیی برای حل این مشکل به بازیکنان جوان مثل عبدی و روستایی اعتماد کرده است اما این موضوع در آسیا مشکل‌ساز می‌شود چرا که همه تیم‌ها قدرتمند و باتجربه هستند. هر چند اوساگوآنا اضافه شده اما پرسپولیس نیازمند یک مهاجم تمام عیار است که رقابت را در خط حمله بالاتر ببرد.

عربشاهی به مشکلات پرسپولیس در سمت چپ خط دفاعی پرداخت و یادآور شد: اگر نادری از تیم برود، پرسپولیس لطمه می‌خورد. انصاری فعلا مصدوم است و رفتن نادری مشکل را بیش‌تر می‌کند. او خیلی خوب در تیم جا افتاده و به همین دلیل به تیم ملی هم دعوت شده بود. نادری در دفاع و حمله خوب بازی می‌کند و می‌تواند باز هم کمک حال پرسپولیس شود.

این کارشناس فوتبال درباره شانس پرسپولیس برای موفقیت در آسیا نیز اظهار کرد: کار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا سخت است ولی موفقیت در این مسابقات دور از دسترس نیست. الان چند بازیکن پرسپولیس قصد جدایی دارند که به خاطر افزایش ارزش ارزهای خارجی است که درآمد بیش‌تری را هم نصیب بازیکنان می‌کند. چند بازیکن هم در گرفتن دستمزد خود دچار مشکل شدند. بشار رسن خیلی اذیت شد. او کیفیت بالایی دارد و در هنگام بازی با توپ بسیار خلاق است.

وی به توانایی‌ها بشار اشاره کرد و گفت: بشار در بازی با نساجی هم تیم را حرکت می‌داد و بازیکن خوبی برای پرسپولیس است. آقای رسول پناه به عنوان سرپرست مدیرعامل زحمات زیادی برای تیم کشیده و از این پس باید استراتژی خود را روی حفظ بازیکنان کنونی و تقویت نقاط ضعف تیم بگذارد. باید ببینیم گل‌محمدی چه برنامه‌ای دارد و مطابق آن تیم را برای فصل آینده آماده کنیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و از حیث هوادار، حرف اول را در آسیا می‌زند. به عنوان پیشکسوت دوست دارم پرسپولیس همیشه برنده شود و هواداران خوشحال شوند. مطمئنم این تیم با داشتن بازیکنان فعلی و رفع برخی نواقص می‌تواند از گروهش بالاتر برود و چه بسا به موفقیت‌های بیش‌تری دست پیدا کند.

عربشاهی در پایان به قهرمانی پرسپولیس در فصل جاری پرداخت و گفت: این موفقیت را به یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی، کریم باقری و کادرفنی و همین‌طور بازیکنان تبریک می‌گویم که تمام تلاش خود را کردند و با مشکلات جنگیدند تا تیم به چهارمین قهرمانی خود دست پیدا کند. قهرمانی با تیمی که در سه سال گذشته هم موفق به کسب جام شده، کار سختی است. پرسپولیس شخصیت قهرمانی داشت و با همت و پشتکار هواداران تیم به موفقیت رسید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه