زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۳۰
» اجتماعی » کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود
تاریخ انتشار : 2020/06/23 - 10:14
 کد خبر: 105638
 279 بازدید

متخصص نوزادان و فوق‌تخصص نوزادان نارس:

کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود

متخصص نوزادان و فوق‌تخصص نوزادان نارس گفت: بیماری کرونا تنها از طریق قطرات ریز دهان هنگام عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد مبتلا به نوزاد منتقل می‌شود.

کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود

ناهید جعفری با اشاره به اینکه امکان ابتلای نوزاد به بیماری کرونا از طریق مادر مبتلا به این بیماری وجود دارد، اظهار کرد: امکان ابتلای نوزاد به بیماری کرونا از طریق ترشحات حین زایمان مادر مبتلا به این بیماری وجود دارد، بنابراین بهتر است مادر و نوزاد با یکدیگرT تماس پوستی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا تنها از طریق قطرات ریز دهان هنگام عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد مبتلا به نوزاد منتقل می‌شود و از طریق شیر مادر به نوزاد انتقال نمی‌یابد، افزود: به نوزادانی که مادران آنان به بیماری کرونا مبتلا هستند، برای پیشگیری از این بیماری شیر دوشیده شده مادر داده می‌شود تا هیچ تماسی با مادر خود نداشته باشند، زیرا امکان انتقال این بیماری حین شیر دادن به نوزاد از طریق تنفس، عطسه و سرفه وجود دارد.

این پزشک با بیان اینکه تماس اولیه پس از تولد بین مادر مبتلا به بیماری کرونا و نوزاد برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری انجام نمی‌شود، تصریح‌ کرد: در ساعات اول تولد نوزاد، نباید شیر از طریق مادر مبتلا به ویروس کرونا به نوزاد داده شود، زیرا اگر مادر مبتلا نکات بهداشتی را رعایت نکرده و از لوازم محافظتی نظیر ماسک استفاده نکند، ویروس را به نوزاد خود مبتلا می‌کند.

فوق‌تخصص نوزادان نارس با تاکید بر لزوم استفاده از اقلام بهداشتی و محافظتی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به نوزاد، ادامه داد: یک روز پس از تولد نوزادی که از مادر مبتلا به کرونا متولد شده است، تست CPR کووید – ۱۹ گرفته می‌شود و تا زمانی که جواب تست کرونای نوزاد مشخص نشده باشد، نوزاد بستری و تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه مواردی از ابتلای مادر باردار و شیرده و نوزاد او به بیماری کرونا بوده است ولی همه آنان با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و خوشبختانه موردی از فوتی نوزاد مبتلا به این بیماری در استان نداشته‌ایم، اظهار کرد: اگر تست کرونای نوزاد متولد شده به بیماری کرونا مثبت باشد، در بیمارستان بستری شده و اقدامات درمانی نیز برای آنان انجام می‌شود.

وی در رابطه با علائم بیماری کرونا در نوزادان، افزود: کبود شدن رنگ نوزاد، تب، عطسه، سرفه و بدن درد از جمله علائم این بیماری در نوزادان است؛ قابل ذکر اینکه علاوه بر نوزادان تازه متولد شده، نوزادان بیش از یک ماه نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند، زیرا در مواردی نیز والدین دارای علائم کووید – ۱۹ هستند و باید تا زمانی که جواب تست کرونای آنان نیامده، همه نکات بهداشتی و محافظتی را رعایت کنند.

این مسئول در رابطه با شیوه درمان بیماری کرونا در نوزادان مبتلا به این بیماری، خاطرنشان کرد: آنتی بیوتیک وریدی، اکسیژن، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن رسان و سرم برای درمان نوزادان مبتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شود، شایان ذکر است مادرانی که دارای علائم کرونا هستند حتما برای انجام تست کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعلام شده، مراجعه کنند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سلامت , شهری
ارسال دیدگاه