زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » هشدار ترامپ درباره ورود ارتش به خیابان ها؛ این اعتراضات تروریسم داخلی است!
تاریخ انتشار : 2020/06/02 - 13:03
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 103837
 134 بازدید

هشدار ترامپ درباره ورود ارتش به خیابان ها؛ این اعتراضات تروریسم داخلی است!

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مقررات منع آمد و شد در واشنگتن به صورت جدی اجرا خواهد شد، هشدار داد در صورتی که برخی ایالت‌ها نتوانند امنیت و ثبات را به خیابان‌ها بازگردانند ارتش را وارد عمل خواهد کرد.

هشدار ترامپ درباره ورود ارتش به خیابان ها؛ این اعتراضات تروریسم داخلی است!

 

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» عصر دوشنبه پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد،‌ افزود: «تمامی اقدامات فوری را اتخاذ خواهیم کرد و تمامی موارد ممکن را برای متوقف کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها حمایت از قانون به کار خواهم گرفت. ناآرامی‌ها باید همین حالا پایان یابد.» ترامپ گفت که نخستین وظیفه‌اش حمایت و دفاع از مردم و کشور بوده و خشونت‌های اخیر اقدامات تروریستی بوده است.

این اعتراضات تروریسم داخلی است!
رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهد کرد. وی گفت که خشونت‌های اخیر اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده بلکه تروریسم داخلی به شمار می‌آید.
ترامپ گفت: «امشب هزاران نفر از نیروهای امنیتی را که به سلاح‌های سنگین مجهز هستند به پایتخت اعزام می‌کنیم و مقررات منع آمد و شد در واشنگتن به صورت جدی اجرا خواهد شد.»

واکنش ترامپ به مرگ «جورج فلوید»
دونالد ترامپ عصر دوشنبه پس از ۶ روز اعتراض‌های مردمی در سراسر آمریکا علیه مرگ «جورج فلوید» سیاهپوست توسط یک افسر پلیس، افزود: همه آمریکایی‌ها به درستی از مرگ وحشیانه فلوید ناراحت و عصبانی هستند.

وی ادامه داد: دولت من متعهد است که عدالت برای فلوید و خانواده او جاری شود اما مسیحیت راستین با حرکت‌های عصبی از مدار خارج شود. بزرگترین قربانیان، شهروندان دوستدار صلح در فقیرترین جامعه ما هستند و من به عنوان رییس جمهوری برای حفظ امنیت آنها در برابر شورش می‌جنگم. من برای محافظت از شما خواهم جنگید.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: من متحد همه معترضان مسالمت‌آمیز هستم اما در روزهای اخیر، کشور ما توسط هرج‌ومرج طلب‌های حرفه‌ای، اوباش خشن، آتش‌افروزان، غارتگران، جنایتکاران، آنتی‌فا و دیگر آشوبگران به شدت متاثر شد.

انتقاد از فرمانداران
ترامپ با تکرار انتقاد از فرمانداران و بی‌عرضه دانستن آنها، اظهار کرد: شماری از ایالت‌ها و دولت‌های محلی نتوانسته‌اند اقدامات لازم را برای محافظت از ساکنان آن انجام دهند. افراد بی‌گناه به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، همچون مردی که در تگزاس در خیابان‌ها در حال مرگ بود یا زنی که در شمال نیویورک توسط سگ‌های خطرناک مورد حمله قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این کارها، اقدامات معترضان مسالمت‌آمیز نیست، گفت: این اقدامات تروریسم داخلی، از بین بردن زندگی بی‌گناهان، ریختن خون بی‌گناهان، توهین به بشریت و جرم است.

رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه آمریکا نیازمند سازندگی و نه ویرانی، همکاری و نه اهانت، التیام نه نفرت و عدالت نه هرج‌ومرج است، گفت: ما ۱۰۰ درصد موفق خواهیم شد. کشور ما همیشه پیروز می‌شود. به همین دلیل به سرعت به عنوان رییس جمهوری برای متوقف کردن خشونت و بازگرداندن ایمنی و امنیت در آمریکا اقدام می‌کنم.

ترامپ افزود: من برای متوقف کردن شورش‌ها و غارت‌ها و برای پایان دادن به تخریب و آتش سوزی، همه منابع نظامی و غیرنظامی فدرال را بسیج و از حقوق قانونی آمریکایی‌ها اعم از حقوق متمم دوم قانون اساسی حفاظت می‌کنم.

وی ادامه داد: ما به شورش‌ها و بی‌قانونی‌هایی که در سراسر کشور گسترش یافته است، پایان می‌دهیم. من امروز به همه فرمانداران اکیدا توصیه کرده‌ام که به تعداد کافی، برای تسلط در خیابان‌ها گارد ملی مستقر کنند. فرمانداران و شهروندان باید تا اتمام خشونت، نیروهای اجرای قانون را مستقر سازند.

رییس جمهوری آمریکا تهدید کرد: اگر هر شهری از به کارگیری اقدامات لازم برای دفاع از جان و مال ساکنان خود امتناع ورزد، من نیروی نظامی آمریکا را اعزام خواهم کرد و به سرعت مشکل آنجا را برطرف می‌سازم. همچنین برای محافظت از سرمایه بزرگ ما، واشنگتن دی سی، اقدامات سریع و قاطعی را انجام می‌دهم.

ترامپ اظهار کرد: با توجه به اتفاقی که شب گذشته در این شهر افتاد، همانطور که صحبت می‌کنم، هزاران سرباز مسلح، پرسنل نظامی و افسران اجرای قانون را برای جلوگیری از شورش، غارت، خرابکاری، تجاوز و تخریب اموال اعزام می‌کنم.

اجرای مقررات منع آمد و شد
وی به برقراری حکومت نظامی یا مقررات منع آمد و شد در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ما به همه هشدار می‌دهیم مقررات منع آمد و شد از ساعت ۷ شب با جدیت اجرا می‌شود و کسانی که زندگی و اموال بی‌گناهان را تهدید می‌کنند، به طور کاملا قانونی دستگیر، بازداشت و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

رییس جمهوری آمریکا خطاب به آنچه که سازمان‌دهندگان این اقدام تروریستی خواند، اظهار کرد: شما با مجازات‌های شدید کیفری و مجازات‌های طولانی زندان روبرو خواهید شد. این شامل آنتی‌فا و سایر عاملان اصلی این امر می‌شود.

ترامپ پس از این سخنان، در میان گارد ملی به کلیسای سنت جونز در کاخ سفید رفت و با در دست گرفتن انجیل، به نیایش پرداخت.

ترامپ پس از پایان سخنرانی‌اش پیاده به همراه «مارک اسپر» وزیر دفاع، «ویلیام بار» وزیر دادگستری، «کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات در میان حفاظت چند لایه نیروهای امیتی از کاخ سفید خارج شد و از درون پارکی که تا چند دقیقه پیش از آن مملو از معترضین بود عبور کرد و رو به روی کلیسا ایستاد و کتاب انجیل را جلوی دوربین‌ها بالا گرفت.

دقایقی پیش از آنکه ترامپ از محوطه کاخ سفید خارج شود و به سوی کلیسای «جان اپیسکوپال» برود نیروهای ضد شورش با گاز اشک‌آور اقدام به متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز اطراف کاخ سفید کردند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه