زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » کرونا در کرمانشاه جان 9 نفر را گرفت/ شناسایی 207 بیمار جدید در 24 ساعت/ ورود به اورامانات ممنوع شد
تاریخ انتشار : 2020/06/01 - 13:03
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 103765
 152 بازدید

کرونا در کرمانشاه جان 9 نفر را گرفت/ شناسایی 207 بیمار جدید در 24 ساعت/ ورود به اورامانات ممنوع شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته 9 کرمانشاهی به علت کرونا جان باخته اند و 207 مورد جدید نیز شناسایی شد.

کرونا در کرمانشاه جان 9 نفر را گرفت/ شناسایی 207 بیمار جدید در 24 ساعت/ ورود به اورامانات ممنوع شد

مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با شناسایی ۲۰۷ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۲۴ مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۱۸۳ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۴۸۷۲ نفر رسید.

محمدی افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت ۹ مورد فوتی، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تاکنون به ۱۲۸ نفر رسید.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۹۲۸ نفر جزو بیماران بستری و ۳۹۴۴ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند افزود: ۲۲۶ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری هستند.

با انجام ۶۰۰ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تاکنون ۱۸۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.
ورود به اورامانات ممنوع شد

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: ورود به مناطق اورامانات از ساعت ۱۴ فردا (سه‌شنبه ۱۲ خرداد) تا روز شنبه هفته آینده ممنوع است و تنها افراد بومی می‌توانند وارد این منطقه شوند.

کرونا در کرمانشاه جان 9 نفر را گرفت/ شناسایی 207 بیمار جدید در 24 ساعت/ ورود به اورامانات ممنوع شد

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: افرادی که قصد انجام کارهای اداری در این منطقه را دارند می‌توانند تا ظهر فردا پیگیر امور خود باشند.

وی افزود: مردم اورامانات بسیار مهمان نواز هستند اما اگر در تعطیلات آخر هفته سیل مسافران به این منطقه وارد شوند، شاهد بحرانی شدن وضعیت بیماری کرونا خواهیم بود.

شهرستان های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث‌باباجانی در استان کرمانشاه جزء منطقه اورامانات محسوب می شوند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود از شهرداری ها به ویژه شهرداری مرکز استان خواست که به تجمعات سطح شهر پایان دهد.

بازوند افزود: اکنون در مناطقی همچون میدان آزادی، مسکن و پرنده فروشان در سطح شهر کرمانشاه شاهد تجمع بیش از حد مردم هستیم؛ اگر نتوانیم این تجمعات را ساماندهی کنیم خسارت های بسیاری خواهیم داد.
حضور بیش از ۱۰ نفر در خاکسپاری ممنوع است

وی با انتقاد از روند عادی شدن مراسم خاکسپاری در کرمانشاه گفت: فرمانداران و شهرداران باید از تجمع در مراسم‌خاک سپاری ها جلوگیری کنند؛ حضور بیش از ۱۰ نفر در مراسم تشییع جنازه و خاک سپاری ها ممنوع خواهد بود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در صورت تکرار و مشاهده تجمعات، فرمانداران و شهرداران باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بازوند همچنین تصریح‌ کرد: تمام ادارات باید نسبت به تعطیلی آبدارخانه ها اقدام کنند و مراجعه کنندگان به ادارات نیز باید حتما ماسک داشته باشند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه