زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » پای هنرستانی‌ها به کنکور سراسری باز شد
تاریخ انتشار : 2018/12/12 - 20:23
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 31345
 466 بازدید

پای هنرستانی‌ها به کنکور سراسری باز شد

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان برنامه ششم باید توسعه سطح آموزش‌های مهارتی به ۵۰ درصد برسد و با توجه به پودمانی شدن دروس و اینکه باید هر دانش‌آموز بعد از اتمام پودمان امتحان دهد ما امتحان نهایی در شاخه فنی و حرفه‌ای نخواهیم داشت.

پای هنرستانی‌ها به کنکور سراسری باز شد

محسن حسینی‌مقدم گفت: ارتقاء جایگاه هنرستان‌ها فقط توسط خود مدیران و معلمان امکان پذیر است. اگر آسیب اجتماعی وجود دارد فقط مختص هنرستان‎ها نیست و این موارد در همه مدارس دیده می‌شود.
وی اظهار کرد: در سه سال گذشته مرتب به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرده‌ایم با توجه به تغییر محتواها باید کاری کنند که یک دوره ۵ ساله را داشته باشیم که در همین راستا اولین خروجی نظام جدید در سال ۹۸ خواهد بود.
وی در این راستا از ارائه چند پیشنهاد خبر داد و گفت: پیشنهاد شده در سال ۹۸ دانش‌آموزان فارغ التحصیل هنرستانی به دلیل اینکه دیپلم‌شان ۱۲ ساله می‌شود اگر تمایل داشته باشند می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند، اینکه یک گروه جدید تحت عنوان فنی ـ هنرستانی ایجاد شود تا دانش‌آموزان هنرستانی فارغ‌التحصیل در این زیر گروه در کنار رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانی بتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند و شرایط شرکت در گروه ریاضی فنی برای دانش‌آموزان هنرستانی فراهم شود.
حسینی‌مقدم بیان کرد: آنچه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه قبول و اعلام کرده اینکه دانش‌آموزان فارغ التحصیل از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند سال آینده در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورتی که بخواهند برای خود ایجاد سابقه تحصیلی داشته باشند، باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی، تجربی و فنی شرکت کنند.
وی بیان کرد: هرچند در شاخه نظری هم شاید مسئولان رده بالای وزارت آموزش و پرورش اعتقادی به برگزاری امتحان نهایی نداشته باشند اما علت اصلی برگزاری آن ایجاد سابقه تحصیلی برای دانش‌آموزان است.
حسینی مقدم گفت: با توجه به پودمانی شدن دروس در شاخه فنی و حرفه‌ای امتحان نهایی نخواهیم داشت چون وقتی دروس عمومی تاثیری در کنکور ندارد هیچ ضرورتی برای برگزاری امتحان نهایی نیست.
وی افزود: متاسفانه هنوز مشاورانی داریم که با هنرستان آشنا نیستند و وقتی خانواده‌ای برای مشاوره مراجعه می‌کند، وی را از رفتن به این مدارس منع می‌کنند، هرچند براساس آنچه اعلام شده تا پایان برنامه ششم باید توسعه سطح آموزش‌های مهارتی به ۵۰ درصد برسد ولی بعید می‌دانیم این مورد عملی شود.
وی بیان کرد: با وجود اینکه متناسب با نیاز بازار کار و آموزش تغییراتی در شاخه فنی و حرفه‌ای اتفاق افتاده و کتاب‌ها و محتوا عوض شد ولی متناسب با این تغییرات باید تجهیزات و نیروی انسانی نیز تامین شود. طی دو سال اخیر توجه خوبی به تجهیزات هنرستان‌ها شده است.

سید مصطفی آذرکیش افزود: چندین سال بود که باید استخدامی‌ها مدرک لیسانس به بالاتر می‌داشتند و نمی‌توانستیم استادکار جذب کنیم اما با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال ۲۹۰۰ نیرو جذب شدند.
اگر دانش آموزان را در آموزش‌های کارآفرینی قرار دهیم حتی اگر کارآفرین هم نشوند، نگرش کارآفرینانه در وجودشان ایجاد می‌شود و این موضوع اتفاق خوبی است.
وی اظهار کرد: بیش از 38 درصد دانش‌آموزان کشور در هنرستان های فنی و حرفه هی یا کار و دانش در حال ادامه تحصیل هستند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه