زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » تغییر سن شناسنامه پس از طی هفت خان رستم
تاریخ انتشار : 2018/12/01 - 9:39
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 29688
 712 بازدید

تغییر سن شناسنامه پس از طی هفت خان رستم

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از ممنوعیت تغییر سن در شناسنامه بر اساس قانون ثبت‌احوال خبر داد و گفت: تنها در صورت ارائه مدرک مستدل، این درخواست در کمیسیون تشخیص سن بررسی می‌شود.

تغییر سن شناسنامه پس از طی هفت خان رستم

سیف الله ابوترابی با بیان اینکه افزایش و کاهش سن افراد در شناسنامه بنابر قانون ثبت‌احوال ممنوع است، اظهار کرد: با این وجود اگر فردی برای تغییر سن خود( بیش از 5 سال) مراجعه کرده و مدارک مستدل نیز داشت، این مدارک در کمیسیون تشخیص سن بررسی می شود.

وی این کمیسیون را متشکل از فرماندار، رییس سازمان ثبت‌ احوال، رییس دادگستری، رییس پزشکی قانونی و شورای شهر دانست و ادامه داد: مثلا فردی به ثبت احوال برای تغییر سن خود مراجعه می‌کند و مدعی می شود که اختلاف بین تاریخ تولد و صدور شناسنامه‌اش بیش از 5 سال است که در نتیجه بررسی می شود و از آموزش و پرورش نیز استعلام تحصیلی فرد گرفته می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: گاهی نیز فردی مدعی می شود شناسنامه‌ای که دارد برای خواهر یا برادر متوفی‌اش است. در این صورت نیز فرد به دادگاه می‌رود و اگر در دادگاه ثابت کند که محق بوده پس از تایید نهایی در تجدید نظر، ثبت احوال مکلف به اجرای آن خواهد بود.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه