زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» خبر داغ » یک میلیون یورو ارز به پرسپولیس و استقلال پرداخت می‌شود/ ۲۷۰۰۰ سکه پاداش آسیایی‌ها
تاریخ انتشار : 2018/10/20 - 14:52
 کد خبر: 22107
 167 بازدید

اظهار امیدواری معاون وزیر برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

یک میلیون یورو ارز به پرسپولیس و استقلال پرداخت می‌شود/ ۲۷۰۰۰ سکه پاداش آسیایی‌ها

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از ۱۵ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد همین سال بالغ بر ۱۰ میلیون یورو ارز به فدراسیون‌ها برای حضور در تورنمنت ها و مسابقات پرداخت شده است.

یک میلیون یورو ارز به پرسپولیس و استقلال پرداخت می‌شود/ ۲۷۰۰۰ سکه پاداش آسیایی‌ها

به‌ گزارش ‌تدبیر تازه نیوز نشست خبری ژاله فرامرزیان، معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (شنبه) با حضور اهالی رسانه برگزار شد و او به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. فرامرزیان در ابتدای این نشست در پاسخ به این سوال که وضعیت ارز ثانویه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در چه شرایطی قرار دارد، گفت‌: موضوع ارز در کشور ما به دلیل تحولات بین‌المللی دچار چالش‌هایی است که بانک مرکزی در این باره مصوباتی را داشته است. از ۹۷/۰۱/۱۵ تا ۹۷/۰۵/۱۶ بالغ بر ۱۰ میلیون یورو ارز به فدراسیون‌ها برای حضور در تورنمنت ها و مسابقات پرداخت شده است که حتی یک روز تاخیر هم صورت نگرفته است. برای بازی‌های آسیایی نیز همه ارز پیش‌بینی شده را پرداخت کردیم. پس از جاکارتا ارز مورد نیاز برای کمیته ملی پارالمپیک نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان برای کمیته‌ پرداخت شد. همین موارد در مورد المپیک جوانان آرژانتین نیز صادق است. دولت نهایت همکاری را در زمان ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی داشت، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که شرکت دولتی محسوب می‌شوند برای پیگیری برنامه‌ها و حضور در مسابقات با مشکلاتی مواجه بودند و به همین دلیل با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان و استمرار ما در تقاضا توانستیم از ارز ثانویه بهره مند شویم. در بانک مرکزی ادبیات خاصی برای تخصیص ارز ثانویه در قالب حواله اسکناس وجود دارد. در ابتدا حسابی داشتیم که بانک مرکزی اعلام کرد که نمی‌تواند به آن حساب اسکناس واریز کند و گفتند که باید وزارتخانه حساب ارزی باز کند، اما چون پیش از این حساب ارزی نداشتیم، با امضای من، آقای داورزنی و یک نفر دیگر یک حساب چند امضا ایجاد کردیم، اما بانک مرکزی اعلام کرد که نمی‌تواند بیش از ۱۰ هزار دلار در حساب غیر دولتی واریز کند.

او ادامه‌ داد: مجددا روز چهارشنبه که تیم‌ ‌ملی کشتی می خواست به مجارستان اعزام شود از صبح در خدمت بنی تمیم بودم و حتی پرداخت آبان ماه فدراسیون کشتی که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود را زودتر واریز کردیم. حتی اعطای اسکناس به کشتی مبالغ مازادی را به همراه داشت که باز هم وزارت ورزش و جوانان ۳۵۰ میلیون تومان مازاد ارز را به فدراسیون کشتی پرداخت کرد. بانک مرکزی در آن روز شعبه اش را تا ساعت ۱۸ باز نگه داشت تا ارز فدراسیون کشتی را پرداخت کند. بنی تمیم تا ساعت ۲۰:۳۰ با من بود و ساعت ۱۸ شعبه فردوسی ۱۰۰ هزار یوروی فدراسیون کشتی را واریز کرد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان خبر داد: خوشبختانه سلطانی فر پنجشنبه‌ با وزیر اقتصاد هماهنگی های لازم برای ایجاد حساب ارزی وزارت ورزش و جوانان را انجام داده است تا بتوانیم ارز ثانویه را به صورت منظم و ظرف سه روز از تقاضا تا وصول و با نرخ ۱۰ هزار تومان انجام دهیم.

فرامرزیان افزود: درباره باشگاه پرسپولیس نیز تقاضای اولیه را به بانک مرکزی داده‌ایم، ولی چون رقم مابه التفاوت زیاد می‌شود پس از ایجاد حساب ارزی این پول به پرسپولیس پرداخت خواهد شد. مبلغ پرداختی برای پرسپولیس ۵۰۰ هزار یورو خواهد بود که عین همین مبلغ برای استقلال نیز در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست در پاسخ به این سوال که چقدر از این اعتبارات از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت خواهد شد؟ در این باره اظهار کرد: اگر بخواهیم جمعا محاسبه کنیم که چقدر دولت در هر بخشی هزینه می‌کند، باید به لیست حساب‌ها برگردیم. وقتی فدراسیونی ادعا می‌کند که رویدادهایی را در استان ها برگزار می‌کند، باید اشاره کنم که ۵۰ درصد از هزینه‌ها را ادارات کل استان ها می‌دهند که اعتباراتش از سوی اعتبارات استانی و وزارت ورزش و جوانان تامین می‌شود. طبق برنامه و اعتماد به فدراسیون ها و اعتقاد به ورزشکاران برای موفقیت در رشته‌های مختلف یک دوازدهم پرداخت ها را انجام می‌دهیم. ۱۰۰ میلیارد تومان پرداختی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها است که حدود دو سوم آن را تا میانه های سال پرداخت کرده‌ایم. برنامه داریم تا حساب بانکی بر خط برای فدراسیون‌ها ایجاد شود تا همه بتوانند گردش مالی یک فدراسیون را به صورت شفاف ببینند. برنامه داریم تا پایان سال این کار را انجام دهیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره این که وزارت ورزش و جوانان از نیمه دوم سال طبق برنامه فدراسیون‌ها مبالغ واریزی و کمکی را پرداخت خواهد کرد، گفت‌: ما از ابتدا انتظار داشتیم که هر فدراسیونی با چشم اندازی که پیش‌بینی کرده است، به وزارت ورزش و جوانان برنامه بدهد. بسیاری از فدراسیون‌ها این رویکرد را داشته‌اند و ما نیز پس از این که برنامه‌هایشان را گرفتیم در قالب کمک مبالغی را واریز کردیم. با تک تک فدراسیون‌ها جلسه‌ای را برگزار کردیم و پرداخت آبنمان آنها منوط به گزارشاتی که دریافت می‌کنیم. مطمئنا از سال ۹۸ مبتنی بر ارزیابی کیفیت برنامه‌ها اعتبارات را توزیع خواهیم کرد. همچنین حسابداری تعهدی بر خط مشترک را تا پایان سال ایجاد خواهیم کرد.

فرامرزیان در خصوص این که آیا آیین‌نامه‌ پاداش به مدال آوران دچار اصلاحات جدیدی می‌شود، در این باره پاسخ داد: اعتبارات همه دستگاه‌ها بر اساس ریال محاسبه می‌شود. ما هم اعتباراتمان به صورت ریالی است، ولی با توجه به قولی که به مدال آوران بابت اهدای سکه داده بودیم ، کارمان کمی سخت شده است، چرا که شاهد افزایش چند برابری قیمت طلا در یک سال اخیر بودیم. آیین‌نامه‌ پاداش‌ها برای سال بعد اصلاحاتی را دارد که در حال‌ انجام آن هستیم، اما برای مدال آوران این دوره از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بر اساس قول هایی که داده بودیم عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص مدال‌های طلایی که شاهین ایزدیار در رشته شنا در بازی‌های پاراآسیایی کسب کرد و تعداد سکه‌هایی که به او تعلق می‌گیرد ، خاطر نشان کرد: بر اساس آیین‌نامه‌ برای مدال اول تعداد مشخصی سکه در نظر گرفته است، اما برای مدال‌های دوم و سوم این تعداد به صورت درصدی کاهش می‌یابد تا میزان پاداش منطقی باشد. همه این پاداش هایی که به ورزشکاران اهدا خواهد شد، بیت المال و از جیب مردم است. من همواره اعتقاد داشتم که نباید پیش از آغاز بازی‌ها درباره پاداش آن صحبتی به میان آید، اما به خاطر قول هایی که داده‌ایم ملزم به انجام تعهداتمان هستیم. از زمان دولت یازدهم ۱۰ آیین تجلیل برگزار کردیم و حتی معوقات سال‌های ۹۰ تا ۹۲ را هم دولت یازدهم داد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ درباره این که حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون‌های ورزشی به دلیل شرایط نه چندان خوب ادامه خواهد داشت، تاکید کرد : ما رویکرد برنامه ای داریم و برنامه‌ها را از فدراسیون‌ها گرفته‌ایم. همچنین در سال ۹۷ و در فرایند توزیع کمک‌ها بندی را لحاظ کرده‌ایم که اگر فدراسیونی اتفاق یا موفقیت خاصی را داشته باشد، پاداش هایی خاص به آن تعلق بگیرد. قطعا در سال ۹۸ اعتبارات متناسب با موفقیت‌های فدراسیون‌ها توزیع می‌شود.

او در خصوص اقدامات وزارت ورزش و جوانان در پیگیری قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت‌: اقدامات برای پیگیری این قانون در دست انجام است و به همه واحدها نیز اعلام کرده‌ایم تا پرونده‌های افرادی را که از طریق ایثارگری و یا موارد مشابه بیش از مدت خدمت‌شان فعالیت دارند را بررسی کنند تا هر کسی که مصداق این موارد است معرفی شود تا بتوانیم قبل از موعد مقرر تغییرات را انجام دهیم. در حال‌ حاضر نیز همه اقدامات در حال‌ انجام است، ولی چون نمی دانیم که چه تعدادی به صورت ایثارگری مشغول در خدمت هستند، هنوز آمار دقیق را نمی‌توان اعلام کرد، اما تا مهلت مقرر که ۲۴ آبان ماه است همه تغییرات صورت خواهد گرفت.

فرامرزیان در خصوص این که آیا احتمال تعلیق برای فدراسیون‌ها وجود دارد یا خیر؟ در این باره توضیح داد: همه نهادهای بین‌المللی جهانی فکر می‌کنند و منطقه‌ای نیز عمل می‌کنند. این نهادها بر اساس قوانین و مقرارت کشورها فعالیت می‌کنند. هر کشوری قانون و مقررات خاص خود را دارد و نهادهای بین‌المللی نیز به آن احترام می‌گذارند. جالب است وقتی فدراسیونی مشکل دارد و نیاز به کمک‌های مالی در آن احساس می‌شود، خود را دولتی در نظر می‌گیرد ، اما وقتی صحبت از قوانین و مقررات به میان می آیند خود را خصوصی در نظر می‌گیرند. منع به کارگیری بازنشستگان یک قانون صرفا اداری است. اگر در کشور مسئولیت یک شخص، شغل باشد و کمک‌های دولتی نیز دریافت کند، پس دولت هم می‌تواند در مورد آن تصمیم گیری کند تا قبل از ۲۴ آبان ماه اقدامات را اجرایی خواهیم کرد و در ۱۰ روز اول آبان ماه لیست اولیه مشخص خواهد شد.

او درباره پروژه‌های عمرانی که این وزارت ورزش و جوانان در دست دارد، گفت‌: در سال ۹۲ ، هزار و ۴۷۰ پروژه‌ بلاتکلیف و سه هزار و ۸۸۵ پروژه‌ ای که اعتبار برایشان در نظر گرفته شده بود، داشتیم که تعداد کل آنها پنج هزار و ۳۵۵ پروژه‌ می‌شد. اما از سال ۹۲ تا ۹۶، هزار و ۲۶۰ پروژه‌ به بهره‌برداری رسیده اند و بر آوردمان برای سال ۹۷، ۴۹۰ پروژه‌ است. در سال ۹۷، تعداد کل پروژه‌ ها چهار هزار و ۹۵ است که از این تعداد ۹۲۱ پروژه‌ بلاتکلیف هستند و از ۲۰ درصد تا ۹۸ درصد پیشرفته داشته است.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطر نشان کرد: در ابتدای پروژه‌ اولویت نیازهای مردم بوده است. اولویت اصلی احداث زمین های چمن مصنوعی در روستاها و خانه‌های ورزشی روستایی است.

او در خصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها نیز، گفت‌: شرایط کشور به گونه‌ای است که بانوان مطالبه جدی برای حضور در مسابقات ورزشی دارند و این امر یک مطالبه عمومی است. مردم ایران فهیم و ارزشی هستند و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. در بازی برابر بولیوی با اخذ مجوز بانوان در استادیوم حاضر شدند و اتفاق خاصی نیز رخ نداد. امیدواریم که این مسیر ادامه پیدا کند تا محدودیت‌ها رفع شود و بانوان همچون مردان در استادیوم‌ها حاضر شوند.

فرامرزیان در واکنش به این سوال که آیا هزینه‌های تیم‌ ‌ملی برای جام ملت‌های آسیا و همچنین مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش از طرف وزارت ورزش و جوانان تامین شده است، خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال همانند سایر فدراسیون‌ها رویدادها و برنامه‌هایش را به ما اعلام کرده است و ما کمک ها را با هماهنگی دولت برای این فدراسیون واریز کردیم. تمام تلاش ما بر این است تا آرامش خاطر برای فوتبال ایجاد شود. فدراسیون فوتبال ظرف مشخصی دارد و بیشتر از آن نمی‌شود به این رشته کمک کرد، چرا که سهم هر رشته تعیین شده است و اگر به رشته‌ای بیشتر پرداخته شود بخش دیگر آسیب می بیند. هر چند به فدراسیون فوتبال در روند پرداخت تعجیل جدی داشتیم. امیدواریم نتایج مطلوب در جام ملت‌های آسیا حاصل شود تا فدراسیون فوتبال از پاداش ها بهره ببرد.

او ادامه‌ داد: کی‌روش قراردادش را با فدراسیون فوتبال امضا کرده است نه با وزارت ورزش و جوانان و ما نیز تنها می‌توانیم به این فدراسیون کمک کنیم. فدراسیون ها به عنوان نهاد مردمی بودجه دریافت نمی‌کنند ،‌ بلکه کمک‌هایی را از سمت دولت می‌گیرند اما در ایران این کمک‌ها هنگفت است.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان در پایان این نشست ، درباره مجموع بودجه و سکه ای که برای مدال آوران به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است، گفت‌: امروز از داورزنی خواستم تا تعداد حدودی مدال آوران در بازی‌های آسیایی را به همراه سکه‌هایی که باید به آنها تعلق گیرد به ما بدهد و اعلام کردند که به زودی آن را اعلام خواهیم کرد، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها حدود ۲۷ هزار سکه به مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اهدا خواهد شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه