زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» جذاب ترین ها » باهوش ترین حیوانات جهان را بشناسید
تاریخ انتشار : 2018/08/24 - 13:10
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 14542
 553 بازدید

باهوش ترین حیوانات جهان را بشناسید

بر اساس یافته محققان، برخی حیوانات هوشیار‌تر و هوشمندتر از آنند که ما فکر می‌کنیم، اما تست و ارزیابی میزان هوش حیوانات نیز کار ساده‌ای نیست.

باهوش ترین حیوانات جهان را بشناسید

براساس یافته برخی محققان برخی حیوانات هوشیارتر و هوشمندتر از آنند که فکر می کنیم اما تست و ارزیابی میزان هوش حیوانات نیز کار ساده ای نیست.

بنابر این گزارش، بررسی نتایج هوش در همه گونه ها و انواع مختلف حیوانات تقریبا غیر ممکن است. اما حیواناتی از جمله فیل، گوریل ها، گربه ها، دلفین ها، اورانگوتان ها، گاو ها ، غراب ها، موش ها، ارکاها و طوطی ها را می توان به عنوان یکی از گونه های باهوش جهان نام برد.

 

فیل

فیل ها یکی از بزرگترین جانداران روی کره زمین هستند؛ به همین ترتیب حجم مغز آن ها نیز بسیار بزرگ است که به طور متوسط مغز فیل ها 5 کیلوگرم است. بنابر این جای تردیدی نیست که فیل ها یکی از باهوش ترین حیوانات باشند. فیل ها انواع احساسات شامل غم و اندوه،‌ شوخی و سرگرمی،‌ لذت و حتی سوگواری را دارا هستند، به همین دلیل آن ها می توانند احساسات مختلفی را به راحتی بیاموزند. فیل ها حتی از ابزارها نیز برای سرگرمی و بازی استفاده می کنند. حتی صدای برخی از حیوانات را می توانند تقلید کنند.

گوریل

گوریل ها مانند میمون های شامپانزه ها و یا میمون های آدم نما باهوش هستند.

بر اساس یافته های محققان، گوریل ها بیشتر آرام و کم سر و صدا و با حوصله هستند اما در این مسئله که آیا گوریل ها از هویت خود چیزی می‌دانند یا نه اختلاف نظر وجود دارد. با این وجود گوریل ها به مرور زمان تکامل یافته و چیزهایی از جمله زبان علامت و نشانه ها را می دانند؛ از همین رو این گونه را جزو حیوانات باهوش می نامند.

گربه

گربه ها به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد شان از جمله برجسته ترین حیوانات در جهان شناخته می شوند. به همین دلیل برای پژوهشگران بسیار مشکل است که میزان هوش گربه ها را بسنجند. بنابر گفته دانشمندان، گربه ها باهوش از سگ ها و یا مانند آنها باهوش هستند.

دلفین

دلفین ها از جمله زیباترین و جذاب ترین حیوانات جهان محسوب می شوند. این حیوانات به دلیل دارا بودن هوش خارق العاده مشهور هستند . این موجودات قادر به تقلید رفتارهای همدم خود و حتی برخی حیوانات دریایی هستند. آنها همچنین قادرند چهره خود را در آیینه تشخیص دهند و حتی می توانند برخی احساسات را نیز تجربه کنند.

اورانگوتان

اورانگوتان ها را با میمون های معمولی اشتباه نگیرید؛ با این که شاید گونه آن ها یکی باشد ولی تفاوت بسیاری باهم دارند. جالب است که بدانید ساختار ژنتیکی این حیوان تا 97 درصد شباهت به انسان دارد. این گونه ها مانند انسان ها به بیماری های چون سل ،‌هپاتیت و غیره مبتلا می‌شوند.

گاو

دانشمندان کشف کرده اند که گاوها بسیار باهوش و از جمله حیوانات توسعه یافته هستند چرا که این حیوانات قادر به حل مشکلات پیرامون خود هستند. گاوها به طرز شگفت انگیزی دوست و دشمن خود را تشخیص می دهند. این گونه ها برخی احساسات را نیز حس می کنند. براساس تحقیقات دانشمندان برخی گاوها نگران آینده خود هستند.

غراب

غراب ها خیلی شبیه به کلاغ های سیاه هستند اما با این که آن ها با هم مشترک هستند طرز رفتار متفاوتی دارند. برخی دانشمندان غراب ها را با نام صندوق مغز پرندگان می شناسند چرا که برخی زیست شناسان می گویند غراب ها می توانند با منطق منحصر به فرد خود مشکلات خود را حل کنند. آن ها قادر به انجام کارهای خیلی پیچیده نیز هستند. به همین دلیل این موجودات از جمله باهوش ترین حیوانات جهان محسوب می شوند.

موش

دلایل زیادی بر باهوش بودن موش ها وجود دارد. تناسب حجم مغز موش ها با بدنشان درست همانند تناسب مغز انسان ها با بدنشان است. این حیوانات بازی گوش اهل تفریح و بازی ،‌ خونگرم و کنجکاو هستند. آن ها قادرند هر ترفندی را بیاموزند و جالب این است که این موجودات هر کدام برای خود اسم خاصی دارند و با همان اسم همدیگر را صدا می زنند.

ارکا

ارکاها یا نهنگ های قاتل دارای هوش بسیار بالایی هستند. آنها مهارت های ارتباطی بسیار بالا و پیشرفته ای دارند و رفتار این موجودات از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. به همین دلیل این گونه ها از جمله باهوش ترین حیوانات جهان هستند.

طوطی

طوطی ها یکی از زیباترین و معروف ترین پرندگان و حیوانات در جهان هستند. این پرندگان می توانند از ابزار های مختلف برای یادگیری استفاده کنند و حتی قادر به فراگیری زبان انسان ها نیز هستند که با این روند به عنوان باهوش ترین پرنده در جهان نیز شناخته می شوند. به گفته برخی از روانشناسان، این موجودات قادر به تصمیم گیری های منحصر به فرد اقتصادی هستند که انسان به ندرت قادر به اتخاذ چنین تصمیماتی است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : جذاب ترین ها , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه