زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» جذاب ترین ها » واکنش سید احمد خمینی به انتقاد از نحوه حضور در یک هیات عزاداری
تاریخ انتشار : 2018/09/15 - 13:37
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 16193
 836 بازدید

واکنش سید احمد خمینی به انتقاد از نحوه حضور در یک هیات عزاداری

حسن شمشادی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت: واکنش سیداحمد خمینی به انتقاد از نحوه حضور در یک هیأت عزاداری: عذرخواهی می کنم

واکنش سید احمد خمینی به انتقاد از نحوه حضور در یک هیات عزاداری

عکس منتشر شده مربوط به حضور من در مراسم هیات خادم‌الرضا در ورزشگاه شهید حیدریان شهر قم بود. من هرسالی که در ماه محرم در شهر قم حضور داشته باشم، به این هیات می‌روم و اتفاقا در سال‌های گذشته در کنار سایر مردم حاضر می‌شدم اما امسال به دلیل رعایت مسائل ایمنی دسترسی به سکوها مسدود شده و به همین دلیل در این جایگاه که امکان حضور همه مردم در آن فراهم است حاضر شدم. ▪️ همان‌طور که در کامنتی در اینستاگرام توضیح دادم، دلیل حضور من در جایگاه ویژه لباس روحانیتی است که بر تن دارم. یکی دیگر از عوامل احتمال گرمازدگی بود. باید به این نکته اشاره کنم که مقصود من از جایگاه ویژه، نامی است که این قسمت از ورزشگاه دارد وگرنه همه می‌دانند که هیات جایگاه ویژه ندارد. ▪️متاسفانه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در این مورد منظور من را متوجه نشدند. بله روحانیت درجه‌بندی دارد. مقصود من از روحانیون درجه یک مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه و علما بودند. من در برابر این بزرگواران روحانی درجه دو محسوب می‌شوم. ▪️متاسفانه در سال‌های اخیر رشته روحانیت از مردم فاصله بیشتری گرفته است. دلیل این اتفاق نیز عدم حضور و حرکت پا به پای روحانیون با مردم عادی بوده است. ▪️من قصد جسارت به هیات خادم‌الرضا را ندارم اما به هرحال این جایگاهی بود که مسئولان این هیات در نظر گرفته بودند و البته حق هم دارند زیرا این هیات، بسیار هیات بزرگی است. من اگر خطایی می‌کنم به عنوان یک طلبه خطا می‌کنم و این منجر به آسیب به طلاب می‌شود. ▪️ ما طلاب باید بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود باشیم زیرا هر اشتباهی از سوی ما منجر به ضربه زدن به لباس روحانیت می‌شود و در این باره من خودم را به عنوان اولین نفر مخاطب سخنان خودم قرار می‌دهم. ▪️ برخلاف تصور بخشی از جامعه، طلبه‌های عادی زندگی خوبی ندارند و این دقیقا خلاف موضوعی است که رسانه‌های بیگانه سعی در تلقین آن دارند. لازم است که تاکید کنم منظورم از این گزاره خودم و امثال من نیست. ▪️ یکی از انتقاداتی که به مراسم عمامه گذاری وارد شد، آن بود که چرا 80نفر برای عمامه‌گذاری یک طلبه دور هم جمع شده‌اند؟ درپاسخ به این سوال باید بگویم این موضوع در حوزه قم یک رسم است. ▪️ امروز هر طلبه عادی که در حوزه حضور دارد، نمی‌گویم طلبه آقازاده، پس از عمامه‌گذاری ولیمه می‌دهد. در آن جلسه نه آقای خاتمی حضور داشتند و نه چهره‌های سرشناس سیاسی. تمامی حاضرین یا از دوستان من بودند یا از دوستان نزدیک پدرم. امروز هر طلبه عادی که در حوزه حضور دارد، نمی‌گویم طلبه آقازاده، پس از عمامه‌گذاری ولیمه می‌دهد. در آن جلسه نه آقای خاتمی حضور داشتند و نه چهره‌های سرشناس سیاسی. تمامی حاضرین یا از دوستان من بودند یا از دوستان نزدیک پدرم. در واقع مراسم عمامه‌گذاری من همان ولیمه‌ای بود که به آن اشاره کردم. ▪️در این برنامه من سیدعلی محقق استاد پدرم را به جماران دعوت کرده و مراسم عمامه‌گذاری توسط ایشان انجام شد. این برنامه نه‌تنها برای یک آقازاده بلکه برای یک طلبه عادی نیز خارج از عرف نبود.
▪️تمام تلاش من بر آن است که در مسیر امام قدم برداشته و باعث آبرو‌ریزی حضرت امام و بیت ایشان نشوم. ▪️موضوعاتی که در ماه‌های اخیر مطرح شده به دلیل کینه‌توزی جریانی خاص از حضرت امام(ره) است. واقعیت آن است که من بسیار کوچک‌تر از آن هستم که هدف تخریب باشم. هدف اصلی انتقادات و تخریب من، پدرم سید حسن خمینی است.
▪️ جریانی که بیت امام را نشانه گرفته، قصد دارد بسیار آهسته و پیوسته به مردم القا کند که سید حسن خمینی و بیت حضرت امام زندگی اشرافی و در اصطلاح لاکچری دارد؛ درحالی که این از واقعیت به دور است.
▪️ من بسیار عیب نهفته، ایراد و اشکال دارم که نقد به آنها وارد است اما انتقاداتی که این روز‌ها مطرح می‌شود بسیار سطحی است زیرا من مشکلات بزرگ‌تری دارم که به واسطه ستارالعیوب بودن خداوند این عیوب تا این لحظه محفوظ مانده است. ▪️ نقد به حضور من در جایگاه ویژه وارد است و من از این بابت عذرخواهی می‌کنم. باید نقد را ببینیم، اگر درست بود بپذیریم و سپس عذرخواهی کنیم.
منبع : اعتماد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : جذاب ترین ها , خبر داغ
ارسال دیدگاه