زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تایوان در حمایت از رفراندوم استقلال
تاریخ انتشار : 2018/10/20 - 14:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22095
 239 بازدید

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تایوان در حمایت از رفراندوم استقلال

ده‌ها هزار تن از مردم تایوان امروز (شنبه) به خیابان‌های این کشور آمده و دست به راهپیمایی بزرگی در حمایت از رفراندوم استقلال زدند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تایوان در حمایت از رفراندوم استقلال

به گزارش تدبیر تازه نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این راهپیمایی در مرکز تایپه در حالی برگزار شده که پکن مصرانه به دنبال اثبات ادعای خود درباره حکمرانی بر تایوان است و تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان نیز در مقابل این ادعا سخت ایستاده است.

این نخستین راهپیمایی بزرگ برای برگزاری یک رای‌گیری کاملا مستقل از 20 سال پیش است که تایوان یک دموکراسی را آغاز کرده است.

سازمان دهندگان مدعی حضور بیش از 100 هزار تن در این راهپیمایی شده‌اند.

حاضران در مقابل مقر حزب دموکراتیک مترقی تجمع کرده و شعارهایی سر داده و پرچم‌هایی در دست داشتند که رویش “رفراندوم استقلال” نوشته شده بود.

راهپیمایان همچنین شعار “رفراندوم می‌خواهیم” و “مخالف الحاقیم” سر می دادند.

چین همچنان تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند اما تایوان خود را یک کشور مستقل می‌شمارد که دارای پول ملی، سیستم‌های قضایی و سیاسی مستقل است اما هرگز خود را رسما از سرزمین اصلی که همان چین است، مستقل اعلام نکرده است.

برگزاری رای‌گیری استقلال نیازمند متممی برای قوانین کنونی است که براساس آن برگزاری رفراندوم درباره قانون اساسی یا قلمروی مستقل منع شده است.

گروه موسوم به “ائتلاف فورموسا” که حمایت دو رئیس جمهور سابق تایوان لی تنگ هویی و چن شویی بیان را در اختیار دارد، خواستار تغییر در قوانین شده است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه