زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصادی » تخم مرغ ارزان شد
تاریخ انتشار : 2018/09/20 - 12:47
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 17322
 245 بازدید

تخم مرغ ارزان شد

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ با کاهش 300 تومانی درب مرغداری 7 هزار تومان است.

تخم مرغ ارزان شد

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از کاهش 300 تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو درب مرغداری 7 هزار تومان است.

به گفته فرزاد طلاکش توجه به کاهش تقاضا در ایام محرم،قیمت تخم مرغ افزایشی نخواهد داشت.

طلاکش با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه داخل نداریم، بیان کرد: با احتساب افزایش تقاضا از سوی صنایع برای مصرف کارخانه های کلوچه سازی و… تخم مرغ تولیدی جوابگوی نیاز کشور است و نیازی به واردات نداریم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به قیمت مناسب دربازار و کافی بودن میزان تخم مرغ مصرفی در دسترس مردم، انتظار بر آن است که در جهت حمایت از تولیدکنندگان به سراغ واردات نرویم.
بیشتر بخوانید: افزایش 90 درصدی نرخ ذرت و کنجاله سویا صدای مرغداران را درآورد
وی میزان تولید روزانه تخم مرغ داخل را 2500 تن اعلام کرد و افزود: اگرچه معاونت امور دام ثبت سفارش برای واردات 2 هزارتخم مرغ را انجام داده است که در صورت نیاز به منظور تنظیم بازار وارد کند،اما این میزان جوابگوی نیاز داخل هست و هیچ گونه کمبودی در عرضه نداریم.

طلاکش با اشاره به اینکه خبری از آنفلوانزا حاد پرندگان نیست،بیان کرد: البته با سرد شدن هوا پیش بینی می شود که بیماری در واحدهای مرغداری شیوع یابد.
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با بیان اینکه سازمان دامپزشکی دراجرای طرح واکسیناسیون طیور موفق نبوده ،گفت: البته نوسان نرخ ارز منجر به مشکلاتی در مدیریت استفاده از واکسن های وارداتی شده است.
وی در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: اگر امسال بحث آنفلوانزای حاد پرندگان را در واحدهای مرغداری نداشته باشیم، قطعا در سال 98 به سبب مازاد تولید باید تمهیداتی برای صادرات بیندیشیم در غیر این صورت برنامه ای برای صادرات نخواهیم داشت.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , بازار , خبر داغ
ارسال دیدگاه