زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» خبر داغ » سیارکی مرموز به شکل اسکلت به زمین نزدیک می‌شود
تاریخ انتشار : 2018/10/04 - 14:40
 کد خبر: 19655
 566 بازدید

سیارکی مرموز به شکل اسکلت به زمین نزدیک می‌شود

3 سال پیش سیارک ۲۰۱۵ TB۱۴۵ با ظاهری شبیه به اسکلت با فاصله ۳۰۰ هزارمایلی (۴۸۲۸۰۳.۲ کیلومتر) از کنار زمین عبور کرد و محققان با استفاده از تلسکوپ آن را به خوبی رصد کردند.

سیارکی مرموز به شکل اسکلت به زمین نزدیک می‌شود

در آن سال کاربران رسانه‌های اجتماعی به دلیل ظاهر غیرعادی سیارک، به اشتباه آن را دنباله دار مرگ نام گذاری کرده بودند اما حالا پس از گذشت چند سال، ظاهر این سیارک آن چنان دگرگون شده که دیگر شبیه به اسکلت نیست.
اکنون درسال جاری این سیارک درفاصله ۲۴ میلیون مایلی (۳۸۶۲۴۲۵۶ کیلومتر) از کره زمین قرار گرفته و شناسایی شکل ساختاری آن برای دانشمندان بسیار دشوار شده است.
پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند، اندازه سیارک‌ها می‌توانند درطول زمان دگرگون شوند. دراندازه گیری قبلی کارشناسان به طور نسبی قطر سیارک را ۶۰۰ متر تخمین زدند.

محققان ناسا اعلام کرده اند سیارک شبیه اسکلت به احتمال زیاد یک دنباله دار مرده است که در سیستم خورشیدی باقی مانده است. این سیارک امسال درتاریخ ۱۱ نوامبر از کنار مدار زمین عبور می‌کند، اما به دلیل اندازه و نزدیکی آن به کره زمین جزو سیارک‌های خطرناک دسته بندی شده است.
با وجود اینکه فاصله ۲۴ میلیون مایلی سیارک از زمین به نظر فاصله ای بسیار طولانی است، اما این فاصله درفضا بسیار کم و چیزی درحدود یک چهارم فاصله زمین تا خورشید است.
رصد این سیارک و بررسی مسیر حرکتی آن به وسیله محققان در تلسکوپ زمینی جزیره هاوایی درحال انجام است.
پس از عبور سیارک در ۲۹ نوامبر سال جاری، سال ۲۰۸۸ سیارکی با فاصله ۵ و ۴ دهم میلیون مایلی از کنار سیاره زمین عبور خواهد کرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , علمی , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه