زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » آلودگی هوا خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد
تاریخ انتشار : 2019/01/13 - 22:19
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 35371
 67396 بازدید

آلودگی هوا خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد

در این مطالعه که بر روی صد‌ها زن باردار صورت گرفته بود، مشخص شد با بالا رفتن میزان دی اکسید نیتروژن در هوا آمار سقط جنین نیز به تناسب آن افزایش پیدا کرد.

آلودگی هوا خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که آلودگی هوا خطر سقط جنین را در زنان باردار افزایش می‌دهد. در این مطالعه که بر روی صد‌ها زن باردار صورت گرفته بود، مشخص شد با بالا رفتن میزان دی اکسید نیتروژن در هوا آمار سقط جنین نیز به تناسب آن افزایش پیدا کرد.

بر اساس مطالعات انجام شده، زنان بارداری که در محیط‌هایی زندگی می‌کنند که میزان بالایی از آلاینده‌ همانند بنزین و وسایل نقلیه گازوئیلی در هوا وجود دارد، ۱۶ درصد بیشتر خطر از دست دادن نوزاد را تجربه می کنند.

این تحقیق بعد از افزایش نگرانی‌هایی که پزشکان در رابطه با آلودگی هوا و ارتباط آن با برخی از بیماری‌هایی همانند سکته، زوال مغز و اوتیسم مطرح کرده بودند، صورت گرفت.

بر اساس آمار‌ها از هر ۸ زن باردار ۱ نفر سقط جنین را تجربه می‌کند، اما این در حالی است که آمار واقعی بیشتر از آن چیزی است که سازمان ملی بهداشت اعلام کرده است. در واقع بسیاری از زنان قبل از آنکه بدانند باردار هستند، فرزند خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری اسکای نیوز، متخصصان به زنان باردار توصیه می‌کنند تا رفت و آمد‌های خود را در روز‌های آلوده کاهش دهند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه