زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۷
» انتخاب سردبیر » میلیون‌ها آمریکایی به تلویزیون رایگان با فناوری ناسا دسترسی دارند
تاریخ انتشار : 2018/12/28 - 13:24
 کد خبر: 33420
 16017 بازدید

میلیون‌ها آمریکایی به تلویزیون رایگان با فناوری ناسا دسترسی دارند

تلویزیون کابلی و تلویزیون ماهواره‌ای در آمریکا به‌طور متوسط سالی 850 دلار خرج سردست خانواده‌ها می‌گذارد اما با فناوری جدید ناسا و قوانین جدید تلویزیونی، از سال 2019 میلیون‌ها آمریکایی می‌توانند به‌صورت رایگان از شبکه‌ها استفاده کنند.

میلیون‌ها آمریکایی به تلویزیون رایگان با فناوری ناسا دسترسی دارند

قانون جدید اجازه می‌دهد تا کاربران آمریکایی از خدمات تلویزیون رایگان اچ‌دی در سال 2019 بهره‌مند شوند که این داستان به ضرر شرکت‌های خدمات دهنده تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای می‌شود.

قانون جدید می‌گوید سیگنال تلویزیونی یک مالکیت عمومی محسوب شده و کسی نمی‌تواند آن را فیلتر/ scramble کند.بنابراین کمپانی‌های کابلی به‌شدت ضرر خواهند کرد. البته آن‌ها دست روی دست نگذاشته، بلکه قصد دارند تا سیگنال تلویزیونی را در فرکانس پایین عرضه کنند تا دسترسی رایگان عمومی را محدود کنند.

اما از آن‌سو مهندسان ناسا آنتن مخصوصی به نام TrueSignal HDTV را توسعه داده‌اند که می‌تواند سیگنال‌ها را در هوا گرفته و با تقویت آن روی تلویزیون پخش کند.

این فناوری قادر به گرفتن سیگنال از فاصله 60 مایلی است تا آن را به اچ‌دی تبدیل و قابل‌نمایش روی صفحه تلویزیون کند.

آنتن‌های مذکور در مناطق شهری و روستایی کارکرده و نصب آن بسیار آسان و دست‌کم 68 کانال با فرمت اچ‌دی 1080 را قابل‌دیدن به‌صورت رایگان می‌کند.

هنوز در برخی کشورها مانند انگلیس سیگنال تلویزیونی رایگان نبوده و باید به ازای دریافت سیگنال سالانه پول داد و برای دریافت کانال‌های خصوصی نیز هزینه اشتراک جداگانه و ماهانه پرداخت کرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : انتخاب سردبیر , خبر داغ , فناوری , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه