زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » تشخیص “بو” در افراد چاق ضعیف می شود
تاریخ انتشار : 2018/12/28 - 12:52
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 33410
 4699 بازدید

تشخیص “بو” در افراد چاق ضعیف می شود

محققان می‌گویند افرادی که چاق هستند توانایی کمتری نسبت به سایر افراد درزمینهٔ تشخیص و تمییز "بو" دارند.

تشخیص “بو” در افراد چاق ضعیف می شود

محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند برای اولین بار به مطالعه رابطه میان چاقی و حس بویایی پرداختند که نتایج تحقیقاتشان در Obesity reviews منتشرشده است.

بررسی اسناد پزشکی دپارتمان علوم غذایی اوتاگو و نیز 1500 پرونده کلینیک‌های مختلف سلطنتی در جهان نشان داد رابطه محکمی میان چاقی و حس بویایی وجود دارد به این معنا که فرد هرچقدر لاغرتر باشد، حس بویایی قوی‌تری هم دارد و هرچقدر چاق‌تر باشد، حس بویایی ضعیف‌تری دارد.

دکتر «می پنگ» مسئول این تحقیق گفت: پس از جمع‌آوری شواهد متوجه شدیم که پیوندی قوی میان وزن بدن فرد با توانایی بویایی در وی وجود دارد. فردی که بو را بهتر تشخیص می‌دهد، باریک و لاغرتر است و بالعکس.

وی افزود: بو نقش مهمی در خوردن غذا دارد و بر نحوه شناسایی و انتخاب میان طعم‌های مختلف تأثیرگذار است و ممکن است خطر چاقی در افرادی که انتخاب غذای نامناسب دارند، بیشتر شود.

به گفته وی انتخاب غلات با شکر و چربی کمتر می‌تواند انتخاب یک فرد لاغر باشد و یا انتخاب رژیم غذایی پرنمک و البته خوشمزه‌تر و چرب‌تر می‌تواند انتخاب یک فرد چاق باشد.

دکتر پنگ معتقد است جراحی برای کم کردن وزن درواقع نوعی ریست کردن سیستم عصبی مغز است تا بتواند بویایی بهتری نسبت به قبل داشته باشد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت , علمی
ارسال دیدگاه