زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » آقایان کفاشیان و تاج، چرا رویای مردم را به چالش می کشید؟
تاریخ انتشار : 2018/12/09 - 13:12
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 30832
 808 بازدید

مردم را از لولوی تعلیق نترسانید و با فوتبال ملی شوخی نکنید

آقایان کفاشیان و تاج، چرا رویای مردم را به چالش می کشید؟

این روزها همه از تعلیق فوتبال ملی می گوییم . اینکه فوتبال ایران به دلیل دخالت های دولتی تعلیق می‌شود.

آقایان کفاشیان و تاج، چرا رویای مردم را به چالش می کشید؟

آخرین شایعه ای که دوستان عاشق تعلیق رسانه ای کرده اند ، فرصت 48 ساعته برای ایران بوده. یعنی روز دوشنبه! اینکه از این روز تعلیق می شویم . چرا ؟ چون دولت دخالت کرده است و محدودیت در مسیر فعالیت فدراسیون فوتبال ایجاد کرده.
جالب اینکه مهدی تاج و دوستانش در هیات رئیسه هنوز نه برکنار شده اند ، نه استعفا داده اند اما از تعلیق گفته می شود. خودشان سکوت کردند و بلندگوهایی در حمایت از آنها، مدام در بوق تعلیق می دمند.
اقلا خود مهدی تاج و علی کفاشیان می دانند چقدر تعلیق بد است و چرا باید دست به هر کاری بزنند تا تعلیق نشود فوتبال ملی مان اما چرا کار به اینجا کشیده است؟
چه شده که این قدر منیت فردی بر منافع ملی اولویت یافته؟ این ماجرایی ست که شهامت گفتنش را به مردم ندارند. کدام یک از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بر اساس عرفی خارج از آنچه امروز گریبان شان را گرفته به این جایگاه رسیده اند که حالا برای دادن پست شان تمام رویاهای یک مردم برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا به چالش می کشند؟
بی تردید رویای همه آنهایی که علاقمند فوتبالند ، ایجاد مکانیسمی است که هر نوع اجازه دخالت دولتی در فوتبال را بگیرد. اینکه دیگر فوتبال یک نهاد مستقل باشد و بی نیاز از دخالت و نفوذ دولتی بتواند هزینه هایش را تامین کند. اینکه حق و حقوقش را بگیرد و دستش جلوی نهادی دراز نباشد و از بودجه بیت المال استفاده نکند. اما نه این اساسنامه چنین استقلالی را ایجاد کرده و نه بدتر اینکه همه این اعضا بر اساس روندی مستقل روی کار آمده اند و نه حتی بدتر از این ، لحظه ای این افراد دنبال ایجاد این استقلال بوده اند.
اگر این افراد دنبال استقلال مالی فوتبال بوده اند ، چرا نمی آیند شفاف به مردم بگویند وقتی در قانون پنج ساله ششم و از پایان سال 1396 ، تلویزیون مکلف به پرداخت پول حق پخش فوتبال بوده است ، هنوز ریالی از این بخش پول به فوتبال نیاورده اند. چرا تخلف قانونی کرده اند و چرا برای گردش مالی شان ، حق شان را از رسانه ملی نگرفته اند؟
از چه ترسیده اند که اجل بر قانون بوده است؟ آقایان که خودشان عضو شورای عالی سیاست گذاری ورزش سیما هم هستند ، چرا باید این قدر کوتاه می آمدند؟ چه مصلحتی را اندیشیده اند؟
چطور دنبال حقوق فوتبال نرفته اید و امروز که نوبت صندلی تان رسیده ، فوتبال یک کشور را می خواهید قربانی خواست فردی تان کنید؟ کاش آقای تاج که اعتقاد مان این است ، نمی خواهد به خاطر ماجراجویی دوستانش ، فوتبال ملی تعلیق شود ، در همه یکساله گذشته به همراه کمیته اخلاق‌شان با پرونده اتهام فساد مالی درباره 316 هزار دلار گم شده برخورد می کردند و آن را به حکم می رساندند تا امروز نباشند افرادی که دارند برای فوتبال مان شاخ و شانه می کشند.
اصلا چه کسی از بین این 80 میلیون ایرانی که کارلوس کی روش می گوید سنگینی خواست شان برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا را روی شانه هایش احساس می کند ، حاضر است فوتبال ملی ما برای افرادی چون آقای اسلامیان ، کفاشیان ، بهاروند و طالقانی تعلیق شود؟
بیایید با مردم روراست باشیم. مهدی تاج می تواند بماند و حالا دیگر وقت رفتن کفاشیان و دوستان است. یادتان باشد شما بخشی از همین مکانیسمی هستید که به این کرسی ها رسانده است تان. به قانون و خواست عمومی احترام بگذارید و کار نکنید که بعد از 40 سال فعالیت دولتی لقب خائن به وطن برای تان استفاده شود.
با همه بی کفایتی و اشتباهاتی که مدیران اداره کننده ورزش در این مسیر از خود به خرج داده اند که امروز در این جایگاه قرار گرفته ایم ، اگر تعلیقی رخ دهد ،این شمایید که مقصرید.

 

فرهاد عشوندی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی , یادداشت
ارسال دیدگاه